مقالات

ویژگی های سنگ بازالت ماکو و قیمت آن در سال 1401

ویژگی های سنگ بازالت ماکو

بازالت یک سنگ آذرین ریزدانه با رنگ تیره است که به دلیل داشتن منیزیم و اکسید کلسیم، از استحکام بالایی برخوردار است. سنگ بازالت در صورت تماس گدازه بازالت با سطح زمین تشکیل می شود. بعد از چند روز یا چند هفته سرد و سخت می شود که به عنوان سنگ بازالت مشاهده می کنیم. در ادامه مقاله به موضوع ویژگی های سنگ بازالت و کاربرد آن خواهیم پرداخت. پس با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید.

شیمی سنگ بازالت

سنگ بازالت عمدتاً از اکسید منیزیم و اکسید کلسیم تشکیل شده است. آن ها دارای سیلیکون بسیار کم هستند که معمولاً کمتر از 50 درصد می باشد. این سنگ ها همچنین حاوی مقداری اکسید آهن و اکسید آلومینیوم هستند. به همین دلیل رنگ آن ها بسیار تیره است.و معمولاً به صورت سایه های مشکی و سبز یافت می شوند. همچنین بازالت ها حاوی 50 درصد سیلیس هستند.

گاهی اوقات، برخی از رنگ های قرمز یا نارنجی در سنگ های بازالت ظاهر می شوند که به دلیل وجود ترکیبات آهن در این سنگ است.  همانطور که گفته شد بازالت یک نوع سنگ آذرین است که از سرد شدن و تبلور ماگما بوجود می آید. معمولاً ماگما از ذوب پریدوتیت تیره رنگ و سنگ های غنی از پیروکسن تشکیل می شود. برخی از بازالت های با رنگ روشن تر یافت می شوند.که زمانی تشکیل می شوند.که ماگمای بازالت حاوی مقادیر بالاتر از حد طبیعی مواد معدنی کلسیم یا سدیم باشد.

جهت سفارش سنگ بازالت محصولات ما را مشاهده کنید و با شماره 09128282912 تماس بگیرید.

ویژگی های سنگ بازالت فروش سنگ بازالت

موارد استفاده سنگ بازالت

در دوره باستانی امپراطوری روم ، مهندسان از سنگ بازالت برای کشف جاده ها و ساخت صندلی در.مکان های نمایش عمومی مانند استادیوم ها و آمفی تئاترها استفاده می کردند. کاربردهای مختلفی از این سنگ در ساختمان سازی وجود دارد. به عنوان مثال، بازالت خرد شده در ساخت جاده ها و روسازی ها، به عنوان بخشی.از مخلوط بتن برای ساخت راه آهن و به عنوان سنگ فیلتر در پروژه های زهکشی استفاده می شود. این سنگ همچنین در تخته ها و ورق ها برای ایجاد کاشی، آجر و سایر اشیاء سنگی برای ساخت ساختمان ها و بناهای تاریخی بزرگ استفاده می شود.

بسیاری از کشاورزان و باغداران از کود گرد و غبار سنگ بازالت استفاده می کنند. زیرا برای افزایش رشد گیاهان مفید است.و در عین حال گسترش علف های هرز در.گلزارها و سایر مناطق رشد را ناخواسته سخت می کند. استحکام کششی سنگ بازالت به دلیل وجود فیبر کربن یا فایبرگلاس بسیار زیاد است.به همین دلیل برای ساخت لوله ها و میلگردهایی که در ساخت پره های توربین بادی استفاده می شود می توان از کامپوزیت های ذوب شده سنگ بازالت استفاده کرد.

این مطلب را هم مطالعه نمایید: استفاده از سنگ بازالت در نمای ساختمان

ویژگی های سنگ بازالت خرید عمده سنگ بازالت

طبقه بندی سنگ های بازالت

سنگ های بازالت به طور کلی بر اساس خواص.شیمیایی و سنگ نگاری به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: بازالت های تولییتی و بازالت های قلیایی. گدازه های بازالتی با پلاژیوکلاز کلسیک با اوژیت، کبوتریت یا هایپراستن و اولیوین به عنوان مواد معدنی غالب مافیک مشخص می شوند. بازالت های تولیت که حاوی 45 تا 63 درصد سیلیس هستند.

بازالت قلیایی نسبتاً غنی از فلزات قلیایی است. این نوع از سنگ بازالت از سیلیس اشباع نشده می باشد و ممکن است.حاوی فلدسپاتوئیدها، فلدسپات قلیایی، فلوگوپیت و کایرسوتیت باشد. آگوست در بازالت های قلیایی اوژیت غنی شده.با تیتانیوم و پیروکسن های کم کلسیم هرگز وجود ندارند. در برخی موارد سنگ های بازالتی بر اساس میزان تیتانیوم به دو دسته تیتانیوم بالا و تیتانیوم پایین تقسیم بندی می شوند.

محبوبیت سنگ های بازالت

سنگ بازالت بسیار قوی و متراکم است. به این معنی که این سنگ در ساخت و ساز بسیار استفاده می شود. بازالت های خرد شده اغلب در جاده ها،.در بتن و همچنین در تصفیه زهکشی استفاده می شود. علاوه براین، در ساختمان سازی می توانیم از سنگ های بزرگ بازالت برای کاشی و آجر استفاده کنیم.

الیاف سنگ بازالت ماده ای است که از الیاف بسیار ظریف ساخته شده است. این شبیه به فایبرگلاس است که خواص مکانیکی بهتری نسبت به فایبرگلاس دارد، اما به طور قابل توجهی ارزان تراز فیبر کربن است. این سنگ همچنین دارای خواص حرارتی و اصطکاک عالی است. به این معنی که به عنوان عایق و همچنین میزکار و اطراف شومینه ها نیز می توان استفاده کرد.

ویژگی های سنگ بازالت

سنگ بازالت همچون سایر سنگها ویژگی های خاصی دارد که در اینجا به بیان برخی ویژگی های سنگ بازالت می پردازیم :

سختی سنگ بازالت

یکی از ویژگی های سنگ بازالت قدرت و استحکام آن در برابر فشار و ضربه است. خاصیت سختی سنگ معمولاً برای تعیین مقاومت شکست فشاری اندازه گیری می شود تا مشخص شود.سنگ یک سنگ نرم است یا یک سنگ سخت. سنگ بازالت از طریق ترکیبی از مقاومت فشاری آن قابل مشاهده است. عموماً 100-300 مگاپاسکال مقاومت فشاری است.

استحکام کششی آن 10 تا 30 مگاپاسکال و استحکام برشی آن 20 تا 60 مگاپاسکال است که این اعدد نشان دهنده قرارگیری سنگ بازالت در دسته سنگ های بسیار قوی با توجه به ترکیب معدنی آنهاست. خاصیت سختی سنگ در میان متراکم ترین سنگ های بافت ریزدانه مانند بازالت رایج است.

مقاله پیشنهادی : چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند؟

ویژگی های سنگ بازالت خرید عمده بازالت

تراکم سنگ بازالت

 یکی دیگر از ویژگی های سنگ بازالت داشتن چگالی بالای آن است. چگالی بازالت بسیار زیاد است ، چگالی بازالت را می توان از طریق ترکیب تخلخل سنگ مشاهده کرد، یعنی 0.1 تا 1 درصد و چگالی ظاهری آن 2.8 -3 مگاگرم بر متر مکعب است.

یکی دیگر از ویژگی های سنگ بازالت جذب دی اکسید کربن می باشد. تحقیقات آزمایشگاهی و میدانی در ساختار بازالتی رود کلمبیا در آمریکا نشان داده است.که دی اکسید کربن تزریق شده در سنگ بازالت با مواد معدنی موجود در توده سنگ ترکیب شده و ترکیبات کربناتی مانند آنکریت ایجاد می شود.و به این ترتیب از انتشار گاز دی اکسید کربن جلوگیری می کند.

حقایق جالب در مورد بازالت

بسیاری از بازالت های قمری در طول ماموریت ها به ماه جمع آوری شدند و در نتیجه مشخص شد که به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض اکسیژن، نسبت به موجودات روی زمین کمتر مستعد اکسید شدن هستند. وقتی ماه را نگاه می کنیم اغلب مناطق تاریک تری می بینیم که به ماریا قمری معروف هستند، در نتیجه جریان های گسترده بازالت هستند.

سنگ بازالت ماکو ، بهترین سنگ نمای ساختمان

اگر به دنبال این نوع سنگ با کیفیت بالا هستید، شرکت سنگ بازالت ماکو با دارا بودن مهم ترین معادن غنی گرانیت.بازالتی کشور به ارائه خدمات به تمام نقاط کشور می پردازد. همچنین می توانید با جست و جوی نام شرکت سنگ بازالت ماکو در سطح اینترنت از خدمات این شرکت آگاهی کامل را داشته و بهره مند شوید. در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *