سنگ بازالت ماکو, مقالات

استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه

بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه شرکت سنگ بازالت ماکو

در گذشته ها که خیابان ها به صورت آسفالت درنیامده بود اغلب خیابانها با سنگ پوشانده می شد که به آن سنگفرش می گفتند. هم اکنون نیز در بسیاری از مراکز شهرها و در مجاورت ساختمان های قدیمی پیاده روها و خیابان هایی با سنگفرش دیده می شود. یکی از سنگ هایی که برای سنگفرش بسیار کاربرد داشته و دارد سنگ بازالت است.

امروزه استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه نیز بسیار رونق دارد چرا که فضایی نوستالژیک و طبیعی ایجاد می کند. سنگ بازالت به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، گرما، تغییرات دما و فشار گزینه مناسبی برای سنگفرش خیابانها ، پیاده روها، باغچه ها و حیاط هاست. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه بدانیم.

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ های بازالت، گرانیت ، آندزیت به صورت عمده و جزئی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

انواع کاربردهای سنگفرش

همانطور که در بالا به آن اشاره شد سنگفرش به دلیل مقاومت بالا و زیبایی بصری که ایجاد می کند برای بسیاری از محیط ها قابل استفاده است. در اینجا با برخی از کاربردهای سنگفرش آشنا می شویم.

استفاده از سنگفرش بازالت در خیابانها و پیاده روها

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از سنگفرش خصوصا سنگفرش از نوع بازالت استفاده در خیابانها و پیاده روهاست. این مکانها به دلیل پر رفت و آمد بودن در معرض فشار، ضربه، رطوبت و … هستند و سنگفرش می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب برای این مکان ها باشد. سنگ بازالت به صورت کیوبیک در سنگفرش خیابان ها و پیاده روها استفاده می شود.

احتمالا زمانی پیاده روهای خیابان ولیعصر تهران را سنگفرش میکردند شاهد سنگهای بازالت کیوبیک در این محدوده بوده اید. این سنگها در صورتی که به درستی در کنار هم قرار گیرند و آب بندی و درزکشی درستی میانشان انجام شود تا سالهای سال می توانند بدون تغییر و آسیب باقی بمانند.

بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه خرید سنگ بازالت

استفاده از سنگفرش در رمپ پارکینگ

رمپ پارکینگ ها یکی دیگر از مکان هایی است که از سنگفرش بازالت می توان در آنها استفاده کرد. رمپ به دلیل شیبی که دارد احتمال سر خوردن خودروها در هنگام بارندگی و فصول سرد سال زیاد است. استفاده از سنگفرش به دلیل برجستگی ها و خراشیدگی هایی که دارد از لیز خوردن خودرو در هنگام خروج و یا ورود به پارکینگ جلوگیری می کند.

استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه

تزئین حیاط و باغچه با سنگ بازالت می تواند در زیبایی این مکانها تاثیر بسزایی داشته باشد. سنگفرش از جنس بازالت به دلیل مقاومت زیاد به رطوبت یکی از گزینه های بسیار عالی برای حیاط و باغچه است چرا که در اثر آبدهی گلها و درختان آسیبی به سنگفرش بازالتی وارد نمی شود. همچنین در مناطق سردسیر که تغییرات دمای هوا بسیار زیاد است این سنگ مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و دچار ترک و شکستگی نمی شود.

بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه خرید عمده بازالت کیوبیک

استفاده از سنگفرش در اطراف استخرهای روباز

در استخرهای روباز استفاده از سنگفرش در اطراف استخر از لیز خوردن افراد در حین خروج از استخر جلوگیری می کند. همچنین استفاده از سنگفرش بازالتی به زیبایی اطراف استخر کمک می کند و نمایی طبیعی به اطراف استخر می دهد. در استخرهای روبسته هم می توان از سنگفرش استفاده کرد ولی اغلب از پالت های پلاستیکی در این استخرها استفاده می شود.

آیا استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه مقرون به صرفه است؟

از آنجا که سنگ های طبیعی ساختمانی قیمت های بالایی دارند شاید این سوال مطرح شود که آیا استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه مقرون به صرفه است؟ در اینجا باید گفت که سنگ بازالت به دلیل وفوری که در کشور ما دارد از قیمت پایین تری نسبت به سنگهای دیگر برخوردار است.

از طرفی مقاومت بالای سنگ بازالت موجب می شود که شما تا چندین دهه از تعویض سنگ حیاط و یا ساختمان معاف شوید. این موضوع زمانی که شامل مرور زمان می شود خود موجب مقرون به صرفه تر شدن استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه می شود. چنانچه قصد خرید سنگ بازالت برای سنگفرش حیاط، باغچه، رمپ، پیاده رو و … را دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. کارشناسان ما در این مجموعه شما را در انتخاب و خرید مناسب راهنمایی می کنند.

بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه فروش ویژه سنگ بازالت

کلام آخر

در این مقاله با کاربردهای سنگفرش در ساختمان و همچنین استفاده از بازالت در سنگفرش حیاط و باغچه آشنا شدیم. مزایای بسیار سنگ بازالت موجب انتخاب این سنگ بعنوان سنگفرش می شود. چنانچه در مورد سنگفرش بازالتی سوالی داشته باشید می توانید با کارشناسان شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای تهیه انواع سنگ از قبیل لاشه ، اسلب ، کوبیک ، تایل ، کوپ و … می توانید با این شرکت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *