سنگ بازالت ماکو, مقالات

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند؟

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند - سنگ بازالت ماکو

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند ؟ این پرسشی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم گفت پس تا پایان مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید . سنگ بازالت خاکستری تیره که فراوان ترین سنگ روی زمین است و سنگ بستر تقریباً همه اقیانوسها را تشکیل می دهد ، یک سنگ بین کهکشانی است .

ذخایر بازالت در ماه ، زهره ، مریخ و حتی در چندین سیارک شناخته شده یافت می شود . پوسته بسیاری از سیارات تقریباً بطور کامل از بازالت تشکیل شده اند. المپوس مونس ، بلندترین آتشفشان منظومه شمسی ، توده ای از بازالت به ارتفاع 25 کیلومتر و قطر 600 کیلومتر است . اگر از طریق تلسکوپ به مریخ نگاه کنید ممکن است آن را ببینید .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله سنگ بازالت در ساختمان های مدرن را از دست ندهید . 

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند - خصوصیات بازالت

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند ؟

سنگ بازالت به لحاظ سختی مانند گرانیت است و یک ماده ساختمانی خوب محسوب می شود . همچنین یک عایق حرارتی عالی است . بازالت سازگار با محیط زیست ، غیر سمی ، غیر قابل انفجار و غیر قابل اشتعال است . سطح آن ضد لغزش است .

این سنگ ساختمانی و تزئینی با کیفیت عالی برای آسفالت خیابانها ، تراسها و کف پیاده روها ، ساخت میز کار ، پانل های دیواری ، دور شومینه و میز کار استفاده می شود . بازالت علاوه بر مطالبی که در بالا به آن اشاره شد ، در سیاره ما نیز بعنوان ماده ای عالی که برخی از بناهای مرموز دنیای باستان از آن کنده شده است ، مشهور است .

همه سرهای غول پیکر مجسمه های موآی را که از روی زمین در جزیره ایستر بیرون زده اند ، می شناسند . بیشتر آن ها از سنگ بازالت تراشیده شده اند . سنگ روزتا که برای تفسیر هیروگلیف های مصری استفاده می شود نیز قطعه ای از سنگ بازالت است.

مقاله پیشنهادی : محل تشکیل سنگ بازالت 

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند - نحوه تشکیل بازالت

سنگ بازالت چگونه تشکیل می شود ؟

لایه های وسیعی از بازالت در زیر اقیانوسهای زمین قرار دارد . بازالت در جایی تشکیل می شود که پوسته زمین می شکند و ماگمای آتشفشانی که از اسکرو خارج می شود به سرعت سرد می شود . اینگونه سنگها را افیوژن می نامند .

بیشتر بازالتها در مرزهای صفحات تکتونیکی جداکننده تشکیل می شوند، زیرا اینها نازک ترین مکان هایی هستند که جریان های همرفتی در گردش در داخل زمین ، سنگهای مایع داغ را از گوشته پایین می آورند .

به محض باز شدن شکاف بین صفحات ، ماگما به سرعت بالا می آید و در کف اقیانوس می ریزد و مانند خون زمین عمل می کند . یک زخم خالی خونریزی می کند تا زمانی که بازالت خنک کننده لخته را تشکیل دهد .

چنین زخم‌های لخته‌شده‌ای در کف اقیانوس تا هزاران کیلومتر گسترش می‌یابند ، بنابراین به شکل‌گیری جدید کف دریا می‌افزایند . بازالت در قاره‌ها را فقط می‌توان در جایی یافت که نیروهای زمین بستر دریا را به داخل هل می‌دهند یا جایی که گدازه‌ها در اثر جدا شدن صفحات قاره‌ای بیرون می‌ریزند .

فرآیند دوم در قاره ها بسیار کمتر از اقیانوس ها رایج است . به طور کلی بیشتر کف اقیانوسها بازالتی و بیشتر قاره ها گرانیتی هستند . بازالت که از گرانیت سنگین‌تر است بدلیل چگالی بالا تمایل به فرورفتن دارد . به عبارت دیگر ، پوسته بازالتی سنگین و پوسته گرانیتی سبک است . در نتیجه قاره های گرانیتی مانند توده های کف سخت شده روی بازالت شناور می شوند .

از آنجایی که ماگمای بازالتی چه در آب و چه در سطح به سرعت جامد می شود ، مواد معدنی موجود در آن زمان برای رشد ندارند . اگر داشتند سنگی درشت دانه مانند گرانیت تشکیل می دادند . خنک شدن سریع به ایجاد ساختار تقریباً نامرئی و ریزدانه سنگ کمک می کند .

پیشنهاد می کنیم مقاله فروش عمده سنگ بازالت را مطالعه نمایید . 

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند - روشویی حمام

نحوه تقسیم بازالت

بازالت معمولاً در معادن سطح زمین استخراج می شود . بلوک های مربع بزرگ بازالت معمولاً با حفاری خطوط طولانی از سوراخ های عمیق موازی از بستر جدا می شوند . برای این کار از ماشین های مخصوص با مته های قوی استفاده می شود .

هنگامی که سوراخ ها ایجاد شد ، گوه ها به سوراخ ها کوبیده می شوند و با باز کردن آنها بلوک از هم جدا می شود . بلوک های بازالت بعداً به صورت اسلب بریده می شوند و به کارگاه های سازنده منتقل می شوند . تراشه های بازالت با خرد کردن شیب های معدن با دستگاه های خرد کن استخراج می شوند .

خواص سنگ بازالت

  • مقاوم در برابر اسیدها و خوردگی
  • عایق حرارتی خوب
  • مقاوم در برابر عوامل جوی
  • مقاوم در برابر آتش
  • مقاوم در برابر تغییرات دما
  • با دوام
  • مقاوم در برابر کشش و فشار
  • مناسب برای پوشش داخلی و خارجی کف و دیوار
  • سختی در مقیاس Mohs – 7

مطالعه بیشتر : خرید سنگ بازالت کیوبیک 

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند - استفاده بعنوان پله

موارد استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی و خارجی

  • استفاده بعنوان سنگفرش
  • سطح روی جزیره در آشپزخانه
  • روشویی حمام و سرویس بهداشتی
  • استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • دکوراسیون استخر
  • کفپوش
  • پله ها
  • تراس ها
  • شومینه
  • آستانه پنجره

نحوه تمیز کردن بازالت

آب بندی بازالت برای مقاوم کردن آن در برابر لکه توصیه میشود . بازالت متخلخل است و رطوبت ، خاک و چسب می توانند به راحتی در صفحات بازالت آب بندی نشده در یک معدن یا کارگاه ساخت خیس شوند .

این می تواند باعث شود مواد معدنی و نمک ها دیرتر از محصول خارج شوند و همچنین سنگ را به رنگ آبی کم رنگ یا کدر تبدیل کند . در این حالت هیچ وسیله شیمیایی یا پاک کننده خاصی وجود ندارد که بتواند لکه ها را از روی سنگ پاک کند .

گاهی اوقات می توان سطح کاشی های بازالت را با ملات لکه دار کرد که باعث لکه دار شدن و ناهمواری سطح آن می شود . در حالی که پاک کننده های شیمیایی می توانند دوغاب را از سطح جدا کنند ، اما اگر دوغاب در منافذ باز خیس شده باشد ، بعید است که کارایی داشته باشند .

هیچ تلاشی برای شستشو هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد . هرگونه آب بندی اضافی فقط علائم باقی مانده از چسبها و ملات ها را برجسته می کند .

پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای سنگ بازالت در نمای خانه را مطالعه کنید . 

چه چیزی سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند - سنگ روی کابینت

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *