سنگ بازالت ماکو, مقالات

سنگ لاشه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ لاشه چیست - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ لاشه یک نام آشنا در ساختمان سازی و مصالح ساختمانی است . از این سنگ برای رمپ پارکینگ ، محوطه سازی حیاط و پارکها ، باغ ، ویلا و … استفاده می شود و از هر نوع سنگی می تواند تولید شود .

ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سنگ لاشه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بزرگ سنگ بازالت و کارخانجات فرآوری سنگ شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

برای خرید انواع سنگ بازالت ، تراورتن ، گرانیت ، آندزیت و … بصورت عمده و جزئی می توانید با شماره 09128282912 تماس بگیرید .

سنگ لاشه چیست ؟

سنگ لاشه سنگی است که از دامنه کوه به دست می آید و روی آن هیچ فرآوری در کارخانه صورت نمی گیرد . این سنگها دارای شکلهای نامنظم هستند و هیچ قطعه ای شبیه به قطعه دیگر نمی باشد .

لاشه از انواع سنگهای گرانیت ، تراورتن ، بازالت و مرمریت قابل دستیابی است که حاصل استخراج کوپ سنگها از معدن به روشهای گوناگون مخصوصا انفجاری است .

از آنجا که گرانیت سنگ خیلی مقاوم و مستحکمی است سنگ لاشه ای که در اثر انفجار به دست می آید گاها ابعاد بزرگی در حد ساخت کانتر دارند .

مقاله پیشنهادی : بهترین فروشگاه سنگ بازالت ایران کجاست؟

سنگ لاشه چیست - لاشه مالون

انواع سنگ لاشه

انواع این نوع سنگ را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد :

سنگ ورقه ای

این نوع سنگ به صورت ورقه ای و با شکلهای نامنظم و قطرهای کم از معدن استخراج می گردند . سنگهای ورقه ای رنگهای متنوعی دارند و یکی از کاربردهای آنها ساخت آب نما می باشد .

سنگ مالون

سنگ لاشه ای که تراشیده شده مالون نام دارد . تفاوت مالون و لاشه تنها فرآوری است که روی مالون انجام میشود و همین امر موجب گرانتر شدن آن از لاشه می شود . سنگ مالون در ابعاد منظم و یکدست نظیر مستطیل و مربع تراش می خورند .

ابعاد استاندارد مالون عرضهای 15 تا 20 سانتی متر و طولهای 20 تا 40 سانتی متر و ارتفاع 28 سانتی متر می باشد . مالون هم به انواع مالون کله و مالون راسته تقسیم می شود که تفاوت آن در طول و ارتفاع آنهاست . مهمترین کاربرد مالون در سنگفرش ، دیوار پارک ، دیوار باربر و … است .

سنگ قواره

اگر گوشه های تیز سنگ لاشه بصورت منظم در بیاید و فرم پیدا کند به آن سنگ قواره می گویند . کوچک ترین اندازه آن نیز 15 سانتی متر می باشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت را مطالعه کنید . 

سنگ لاشه چیست - سنگ لاشه دیوار

کاربردهای سنگ لاشه

سنگ لاشه کاربردهای زیادی در اقدامات عمرانی مثل پل سازی و راه سازی دارد . البته اخیرا در ساختمان سازی هم بسیار پرطرفدار شده است که برای استفاده در ساختمان باید لبه های تیز آن ساب داده شود تا خطری نداشته باشد .

از این سنگ برای پر کردن پی ساختمان هم استفاده می کنند که در این صورت دیگر نیازی به ساب دادن لبه های آن نمی باشد . حال به معرفی برخی از کاربردهای لاشه می پردازیم :

  • سنگفرش باغ ، ویلا ، پارک و پیاده روها
  • پی ریزی ساختمان ها
  • نمای بیرونی ساختمان
  • جدول خیابان
  • رمپ پارکینگ
  • ساخت دیوار جداکننده باغ ، ساخت باربیکیو و شومینه
  • تولید پودر سنگ

مقاله پیشنهادی : مزایای سنگ بازالت در نمای خانه 

سنگ لاشه چیست - قیمت سنگ لاشه

قیمت لاشه سنگ

از آنجا که هیچ فرآوری خاصی روی لاشه سنگ انجام نمی گردد و مستقیما پس از استخراج قابل استفاده است قیمت پایین تری نسبت به دیگر سنگها دارد.

قیمت سنگ لاشه به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از آن جمله می توان به نوع سنگ ، جنس سنگ ، استحکام و مقاومت سنگ ، مسافت تا معدن و … اشاره کرد . برای استعلام قیمت سنگ بازالت ، لاشه و سایر انواع سنگها می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای تهیه انواع سنگ از قبیل لاشه ، اسلب ، کوبیک ، تایل ، کوپ و … می توانید با این شرکت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *