مقالات

10 دلیل برای ساخت دیوارهای سنگی بازالت

ساخت دیوارهای سنگی بازالت شرکت سنگ بازالت ماکو

10 دلیل برای ساخت دیوارهای سنگی بازالت

مزایا و معایبی برای استفاده از مصالح ساختمانی مختلف وجود دارد که همگی به کاربرد فردی شما بستگی دارد. در اینجا، ما نگاهی به برخی از مزایا و معایب دیوارهای سنگی بازالت می اندازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا این سنگ برای پروژه شما مناسب است یا خیر. مهمترین مزیتی که مردم را به سمت انتخاب سنگ طبیعی سوق می دهد زیبایی و دوام آن است.

هر قطعه از نظر اندازه و بافت، رنگ و عیوب منحصر به فرد است و باعث می شود هیچ دو سنگی در دیوار یک شکل نباشند. یک دیوار سنگ طبیعی با کیفیت سال‌های زیادی دوام می‌آورد. در این مقاله قصد داریم شما را با 10 دلیل برای ساخت دیوارهای سنگی بازالت آشنا کنیم پس تا پایان با شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده عمده و جزئی سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت همراه باشید.

ساخت دیوارهای سنگی بازالت دیوار بازالت ارزان قیمت

مزایای روکش ها و دیوارهای سنگی بازالت

  • زیبایی طبیعی و بی نظیر
  • دوام فوق العاده و عمر طولانی
  • رنگ خنثی و شیک برای همه سبک های دکوراسیونی
  • مقاوم در برابر آب و هوا و آتش
  • نگهداری طولانی مدت آسان
  • ترکیب با عناصر چوبی و فلزی برای زیبایی بیشتر
  • قابل استفاده در طیف گسترده ای از پروژه ها
  • قابل استفاده برای کاربردهای مختلف، در داخل و خارج از منزل
  • مقاوم در برابر خراش و سایش
  • افزایش ارزش خانه شما

معایب خاصی نمی توان برای دیوارهای سنگی بازالت برشمرد به جز اینکه نصب آن می تواند کار فشرده و زمان بری باشد که البته برای مصارف طولانی مدت این سنگ اصلا زمان زیادی محسوب نمی شود.

ساخت دیوارهای سنگی بازالت ساخت دیوار حیاط

کاربردهای بازالت در ساختمان سازی چیست؟

سنگ بازالت در ساخت و ساز ساختمانها و زیرسازی جاده ها استفاده می شود. همچنین از بازالت برای ساخت مجسمه ها ، سنگفرش ها ، نیمکت های پارکها و … استفاده می شود. سنگهای بازالت می توانند از انتشار ترک جلوگیری نموده و بتن را از منظر میکروسکوپی تقویت نمایند. از سنگهای بازالت می توان برای چقرمگی و سخت شدن بتن استفاده کرد.

آیا می توان از بازالت برای دیوارها استفاده کرد؟

سنگ بازالت را می‌توان تقریباً در هر محیطی مورد استفاده قرار داد مثلا دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی، محفظه‌های دوش، آب نماها، دیوارهای حائل در داخل یا خارج از منزل و خلاصه هر جایی که یک ویژگی معاصر می تواند بیانیه ای عالی داشته باشد، میشود از سنگ بازالت استفاده کرد.

ساخت دیوارهای سنگی بازالت دیوار ویلا

روش های ساخت دیوارهای سنگی بازالت

دو روش متداول برای ساخت دیوارهای سنگی بازالت وجود دارد که عبارتند از: انباشتن خشک و انباشتن با بتن و ملات. هر دو روش ساخت دیوارهای سنگی بازالتی در مرحله ساخت و پس از تکمیل مزایایی دارند.
اگر قصد استفاده از انباشته خشک را دارید، برنامه ریزی بیشتری لازم است و ساخت زمان بیشتری برای انتخاب و چیدمان سنگ ها نیاز دارد.

در نهایت شما زهکشی بهتری خواهید داشت که فشار وارده بر دیوار را کاهش می دهد اما زمان ساخت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. با استفاده از بتن، زمان کمتری صرف انتخاب سنگ های مناسب برای چیدن بدون ایجاد شکاف های بزرگ می شود. هر شکافی با ملات پر می شود. با این حال، زهکشی کمتری نسبت به انباشته خشک وجود دارد و باید ملات و بتن را خودتان بخرید و مخلوط کنید. سنگ و سنگ طبیعی را می توان برای انواع روش های انعطاف پذیر در ملک خود استفاده کرد، از جمله:

  • دیوارهای نگهدارنده
  • پله ها و دسترسی به باغ
  • ورودی های دروازه
  • نرده ها
  • چاله های آتش نشانی و صندلی
  • و …

ساخت دیوارهای سنگی بازالت ساخت دیوار باغ

کلام آخر

در این مقاله با دلایل ساخت دیوارهای سنگی بازالت آشنا شدیم. سنگ بازالت در عین پرکاربرد بودن و زیبایی ظاهری از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است. این سنگ مصداق بارز “آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری” در صنعت سنگ و ساختمان است. جهت خرید و سفارش سنگ بازالت برای هر نقطه ای از دکوراسیون داخلی و خارجی ، محوطه و حیاط ، ساختمان های اداری و تجاری ، پارکها و … می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. فروش به صورت عمده و جزئی و به صورت حضوری و آنلاین انجام می شود. ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای تهیه انواع سنگ از قبیل لاشه ، اسلب ، کوبیک ، تایل ، کوپ و … می توانید با این شرکت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *