مقالات

خرید انواع سنگ نمای ساختمان در سال 1401

انواع سنگ نمای ساختمان شرکت سنگ بازالت ماکو

در معماری ساختمان ، علاوه بر نوع مصالح ساختمانی، سنگ های استفاده شده در نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی آن دارد. سنگ های متنوعی در ساخت نمای ساختمان استفاده می شود.که از نظر طرح، رنگ، کیفیت و استحکام با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با انواع سنگ نمای ساختمان آشنا سازیم و ویژگی های هر کدام را توضیح دهیم. شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

اهمیت استفاده از انواع سنگ نمای ساختمان

نمای ساختمان، ویژگی های ظاهری و عملکرد ساختمان را به شیوه ای عالی ترکیب می کند. این موضوع در طراحی ساختمان مهمترین مسئله است،.زیرا هویت ظاهری ساختمان را تعیین می کند و از آن در مقابل عوامل جوی محافظت می کند. اصطلاح «نما» عمدتاً به پوشش ساختمان اشاره می کند. گاهی اوقات از اصطلاح نما برای اشاره به نمای خارجی ساختمان‌ هایی استفاده می‌شود.که تأکید بر معماری خاصی دارند، از جمله طراحی خاص مجسمه، دکوراسیون، ورودی اصلی ساختمان و غیره.

نوآوری های خلاقانه ای بوجود آمده است که اغلب منجر به توسعه مصالح نما شده است. این محصولات پیشرفته انرژی خورشیدی را جذب می کنند.و در بسیاری از ساختمان های تجاری و مسکونی به عنوان منبع ثانویه تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند.

توسعه مصالح نمای پایدار که قابلیت محافظت از ساختمان ها در.برابر شرایط محیطی مانند گرما، باد و باران را ارائه می دهد، عامل اصلی در افزایش تقاضای آن است. نوع نمایی که انتخاب می کنید نقش مهمی در برجسته کردن.ساختمان شما از نظر زیبایی شناسی و عملکرد آن دارد.

استفاده از سنگ طبیعی در نمای ساختمان

سنگ طبیعی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین مصالح مورد استفاده در دیوارهای خارجی ساختمان است. استفاده از سنگ طبیعی به عنوان روکش نما در طول سال ها پیشرفت زیادی داشته است. در ادامه به معرفی انواع سنگ نمای ساختمان و ویژگی های هر یک از آنها می پردازیم.

مقاله پیشنهادی : بهترین فروشگاه سنگ بازالت ایران کجاست؟

انواع سنگ نمای ساختمان سنگ گرانیت

سنگ گرانیت مقاوم در برابر عوامل جوی

سنگ گرانیت یکی از مستحکم ‌ترین سنگ‌ های طبیعی است.که به وفور در نمای ظاهر ساختمان استفاده می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که جزء سنگ های آذرینی است که در نتیجه سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی تولید می شود. گرانیت دارای رنگ‌ های معدنی غیرقابل انکار با نقطه های رنگی است. از محبوب ترین رنگ های گرانیت می توان به قهوه ای، صورتی و مشکی اشاره کرد. سنگ گرانیت با توجه به استحکام بسیار بالایی که دارد،.برای نما و کف سازی در مکان های پرتردد بسیار کاربرد دارد.

خواص سنگ گرانیت

گرانیت چگالی بالایی دارد و بسیار سخت است. اگرچه سنگ های گرانیتی در برابر سرما، گرما و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند،.اما در عین حال به دلیل رطوبت هوا، مواد معدنی آهن در آن اکسید شده.و منجر به تغییر رنگ آن ها می شوند.

سنگ های گرانیتی به دلیل نداشتن تخلخل و چگالی زیاد چسبندگی خوبی ندارند. بنابراین هنگام استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان باید از مصالح خاصی استفاده کرد.تا استحکام آن را با سازه های ساختمانی تضمین کرد.

استفاده از سنگ زیبای تراورتن در نمای ساختمان

یکی از انواع سنگ نمای ساختمان که طرفداران بسیاری دارد، سنگ تراورتن است. این سنگ نما در دسته سنگ های رسوبی قرار می گیرد. تراورتن از انوع سنگ آهک است و عمدتاً در چشمه های آب گرم طبیعی شکل می گیرد. سنگ تراورتن یکی از زیباترین سنگ های مورد استفاده در ساختمان سازی است. شما می توانید این سنگ را در رنگ های مختلفی مانند صورتی، نارنجی و خاکستری بیابید. در برخی از سنگ های تراورتن حفره های کوچکی به طور طبیعی تشکیل می شوند.که باعث محبوبیت آن شده است. هر چه رنگ تراورتن روشن تر باشد، تخلخل کمتری دارد و کیفیت آن بالاتر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت را مطالعه کنید . 

انواع سنگ نمای ساختمان خرید سنگ نمای ارزان قیمت

خواص سنگ تراورتن

از آنجائیکه سنگ تراورتن دارای منافذ طبیعی است.علاوه بر زیبایی ظاهری، قابلیت چسبندگی سیمان و ملات نیز با این سنگ بیشتر است. سنگ تراورتن مقاومت خوبی در برابر رطوبت، سرما و گرما دارد. تراورتن در طبیعت به وفور یافت می شود و نسبت به سایر سنگ ها ارزان تر است. این سنگ دارای طیف گسترده ای از رنگ ها است.که مشتریان می توانند با توجه به نیاز و سلیقه خود از آن ها استفاده کنند.

سنگ کریستال یا مرمر

سنگ کریستال همان سنگ مرمر است و از انواع سنگ آهک می باشد.که در اثر عوامل داخلی مانند دما و فشار زیاد دوباره تبلور می یابد. رنگ سنگ کریستال کاملا سفید و شفاف است. سنگ کریستال مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارد.و در برابر باران و نفوذ آب مقاوم است. علی رغم سنگ گرانیت از چسبندگی خوبی برخوردار است.

کاربرد سنگ بازالت در نمای ساختمان

امروزه استفاده از سنگ های تزئینی نقش مهمی در زیبایی و جلوه ساختمان دارد. یکی از سنگ هایی که معادن آن در کشور ایران به وفور یافت می شود، سنگ بازالت است. از انواع سنگ بازالت می توان به سنگ اسپراخون و اندزیت اشاره کرد. سازگاری سنگ بازالت با سایر مصالح ساختمانی و استحکام آن باعث شده.تا از آن در معماری بسیاری از ساختمان ها استفاده کرد.

علاوه بر نمای بیرونی، در نمای داخلی ساختمان مانند.شومینه، ستون ها، کنار پنجره، آشپزخانه و غیره نیز می توان از سنگ بازالت استفاده کرد. دلیلی که باعث شده بسیاری از معماران به سراغ این سنگ بروند،.قابلیت ترکیب سنگ بازالت با ملات و استحکام آن می باشد. به همین دلیل می توانید از آن در سنگ فرش خیابان و پارک ها نیز استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : مزایای سنگ بازالت در نمای خانه 

انواع سنگ نمای ساختمان سنگ نمای آندزیت

قیمت انواع سنگ نمای ساختمان

سنگ هایی که به عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می شوند،.اغلب دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. نحوه استخراج و تولید سنگ های نما به صورت فرآوری های سابیده شده،.بادبر، کات بروکن و غیره می باشد. با توجه به جنس، رنگ، ضخامت، اندازه و نوع فرآوری.سنگ، قیمت آن نیز متفاوت است. اگر استحکام و مقاومت ساختمان الویت اصلی شما است،.پس به دنبال گزینه هایی باشید که علاوه بر زیبایی، مستحکم باشند.

سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت ماکو

سنگ نمای ساختمان درواقع از سنگ های تزئینی است.که در ابعاد متفاوتی برش داده می شود. ویژگی های سنگ نمای ساختمان باید به گونه ای باشد.که در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند.و زیبایی ساختمان را دوچندان کنند.

سنگ بازالت ماکو، با داشتن معادن غنی.سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن در کشور ایران آماده بهره برداری انواع سنگ نمای ساختمان می باشد. ما در کارخانه ماکو، با استفاده از دستگاه های پیشرفته سنگبری انواع فرآوری سنگ را انجام داده.و کیفیت فوق العاده ای را به شما ارائه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *