مقالات, سنگ بازالت ماکو

مزایای سنگ بازالت در نمای خانه

سنگ بازالت در نمای خانه - سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت یکی از مهم ترین و رایج ترین سنگ های آتشفشانی بیرونیست که بر اساس سرعت سرد شدن گدازه در سطح زمین ، معمولاً به رنگ خاکستری تا سیاه است . بازالت سنگی آذرین است و عمدتاً از کانی های پلاژیوکلاز و پیروکسن مانند گابرو تشکیل شده است . تفاوت بین آنها این است که بازالت دارای بافت ریزدانه است در حالی که گابرو یک سنگ دانه درشت است . استحکام و دوام این سنگ موجب شده که در صنعت و ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار گیرد .

ویژگی های سنگ بازالت در نمای خانه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم . چنانچه در زمینه ساختمان سازی فعالیت دارید و یا علاقمند هستید در این حوزه مطالب مفیدی به دست آورید با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید .

کاربردهای سنگ بازالت

در پروژه های ساختمانی جدا از مصارف بیرونی ، بازالت می تواند به عنوان پرکننده بتن یا در فرآیندهای ریخته گری سنگ مورد استفاده قرار گیرد و برای ساختمان های با هر پیچیدگی مناسب است . بازالت به دلیل سختی آن اغلب در ساخت زیرزمین یا طبقات همکف استفاده می شود حتی عایق ها یا پشم های معدنی بر پایه بازالت هستند . برای تولید پوشش های خاص ضد خوردگی یکی از مواد اولیه پودر بازالت می باشد .

بازالت در ساخت و ساز در برابر محیط های تهاجمی مانند مکان های دارای مواد شیمیایی مقاوم است ، بنابراین از پودر بازالت در تولید پودرهای ضد اسید نیز استفاده می شود .

بازالت ذوب شده تقاضا و تاثیر زیادی در تولید تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان مثال در تولید کاشی و سرامیک و لوله دارد . امروزه الیاف بازالت و انواع مواد به دست آمده از آن شهرت زیادی دارد .

الیاف بازالت یک عایق عالی سقف است و همچنین بخشی از ساندویچ پانل ها می باشد . در مورد عایق ، فیبر بازالت نیز برای تجهیزات صنعتی و خطوط لوله مناسب است . مهم است بدانید که خطوط لوله ای که برای انتقال مواد ساینده استفاده می شود نیز از بازالت ساخته شده اند .

کاربرد بازالت در ساخت و ساز

امروزه در پروژه های ساختمانی و صنعتی مدرن تقاضای زیادی برای مواد کامپوزیتی مقاوم در برابر شعله وجود دارد که اکثر آنها از الیاف بازالت pf ساخته شده اند . بازالت در ساخت و طراحی، برای مقاصد داخلی یا نماهای خارجی یا حتی تزئینات ساختمان استفاده می شود .

بازالت رنگ و بافت منحصر به فردی دارد به طوری که در اشکال مختلف یافت می شود و بسیار بادوام و زیباست. بنابراین با دانش در دست طراحان علاقه زیادی به کار با این سنگ دارند . می توانند از آن در پروژه های پیچیده برای ستون ها ، پله ها و راه پله ها و نما استفاده کنند .

در مورد طرح های بیرونی و منظره ، می توان آن را به صورت مجسمه ، پل و فواره و مسیر باغ مشاهده کرد . این سنگ دارای سایه های تیره است که در اصل با سنگ های طبیعی رنگ های روشن ترکیب شده است . بازالت را می‌توان با مواد مدرن مانند آهن‌کاری‌های هنری ، شیشه و سرامیک ، فلزات و غیره ترکیب کرد .

بازالت در ساختمان‌سازی می‌تواند سنگ مناسبی برای اجرای هر سبک و طرحی باشد اما بازالت زمانی که به عنوان سنگفرش و پوشش کف یا روی دیوارهای داخلی استفاده می شود بیشترین ارزش را دارد . در آنجا می تواند کمیاب ترین و گران ترین ماده باشد.

سنگ های طبیعی از گذشته تاکنون در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفته است و این به دلیل استحکام و دوام بالای این نوع ماده در طی زمان می باشد .

اگر به بناهای تاریخی جهان نگاهی بیندازید متوجه می شوید که اکثر آن ها از سنگ های طبیعی ساخته شده اند و یا برای نمای آن ها از سنگ ها استفاده شده است .

یکی از سنگ هایی که در کره زمین و حتی کرات دیگر به وفور یافت می شود سنگ بازالت است . استفاده از سنگ بازالت در نمای خانه قدمت طولانی دارد و حتی تا به امروز نیز این استقبال وجود دارد .

سنگ بازالت دارای مزایای فراوانی است که آن را مناسب نمای خانه نموده است . شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده عمده سنگ بازالت می باشد و شما را به مطالعه این مقاله دعوت می نماید .

مقاله پیشنهادی : فروش عمده سنگ بازالت 

سنگ بازالت در نمای خانه - مزایای سنگ بازالت

مزایای سنگ بازالت در نمای خانه

  • دوام و طول عمر بالا در طی سالیان
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • چسبندگی خوب به ملات و سایر مصالح ساختمان
  • سازگار با محیط زیست و غیر سمی
  • جذب دی اکسید کربن موجود در هوا
  • مقاومت در برابر حرارت بالا
  • مقاوم در برابر نم و رطوبت
  • مقاومت در برابر خوردگی و سایش
  • عایق گرما و صدا
  • طیف رنگی خنثی از طوسی روشن تا مشکی

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله قیمت سنگ شیاری بازالت را از دست ندهید. 

سنگ بازالت در نمای خانه - سوالات رایج

سوالات رایج در مورد سنگ بازالت و کاربرد آن در نمای خانه

چرا قیمت سنگ بازالت مقرون به صرفه است ؟

این سنگ که سنگی آتشفشانی است در کشور ما که کشوری زلزله خیز و دارای رشته کوه های زیادی است به وفور یافت می شود .

وفور یک ماده موجب کاهش قیمت آن می شود و ضمن اینکه این سنگ داخلی است و نیازی به واردات آن نیست . سنگ های وارداتی به دلیل افزایش قیمت دلار بسیار گران تر از سنگ های داخلی هستند .

مقاومت در برابر حرارت و یا تغییرات دمایی برای نمای ساختمان چه نفعی دارد ؟

این موضوع در شهرهایی که در طی روز دمایی بالاتر از 50 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند و تابش مستقیم آفتاب در طی روز بر روی سنگ های ساختمان وجود دارد اهمیت پیدا می کند .

شهرهایی کویری در کشور ما وجود دارند که در طی روز آفتاب شدیدی دارند و باید در نمای ساختمان های آن ها از سنگ هایی استفاده کرد که مقاومت بالایی داشته باشند .

در شهرهای کویری تفاوت دمای شب و روز زیاد است و این تغییرات دمایی موجب ضعیف شدن سنگ می شود و به مرور در آن شکستگی و ترک ایجاد می کند .

سنگ بازالت در نمای خانه به دلیل داشتن مزایایی که در بالا به آن اشاره شد گزینه ای مناسب برای این منظور می باشند.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع سنگ نمای ساختمان و ویژگی های آنها را مطالعه نمایید. 

سنگ بازالت در نمای خانه - مقاومت در برابر حرارت

آیا سنگ بازالت به مرور زمان امکان دارد از ساختمان جدا شده و سقوط نماید ؟

سنگ بازالت به دلیل داشتن تخلخل قابلیت چسبندگی بالایی به ملات دارد و این خاصیت برای نمای ساختمان بسیار مهم و حیاتیست زیرا سقوط سنگ از ساختمان می تواند تبعات ناگواری داشته و زیان جانی و مالی برای رهگذران و خودروها ایجاد نماید . سنگ بازالت از این نظر بسیار مناسب است .

آیا علاوه بر نمای ساختمان از سنگ بازالت در جاهای دیگر ساختمان هم می توان استفاده کرد ؟

سنگ بازالت علاوه بر نمای خارجی ساختمان در مکان های دیگر نظیر دیوارهای پارکینگ و لابی ، پله ها و راه پله ها ، حیاط ، آب نما و مجسمه ، شومینه ، کانتر آشپزخانه ، دیوار و کف سرویس بهداشتی و حمام و … نیز کاربرد دارد .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *