مقالات

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون : سنگ های طبیعی مانند سنگ بازالت در بسیاری از معماری ها ، فضاهای داخلی و محصولات یافت می شوند . اما چرا این ماده طبیعی یکی از موارد مورد علاقه در دنیای طراحی است ؟ اول اینکه سنگ بازالت طبیعی ، بادوام و بسیار مقاوم است . علاوه بر این بازالت در برابر آب و هوا مقاوم است که همین ویژگی موجب می شود تا این سنگ به یک انتخاب خوب برای پروژه های معماری تبدیل شود و همین طور در طراحی داخلی و طراحی محصول اغلب از این سنگ استفاده می شود .

در این مقاله قصد داریم به موضوع سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم . پس اگر علاقمند هستید در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید با شرکت سنگ بازالت ماکو تا انتهای مقاله همراه باشید .

سنگ بازالت چیست ؟

بازالت یک سنگ طبیعی تیره رنگ است که زمانی که گدازه به سرعت سرد می شود تشکیل می شود . به دلیل رنگ و بافت آن ، اغلب به عنوان سنگدانه برای بتن استفاده می شود . در نتیجه بازالت در ترکیب با بتن سنگ طبیعی مناسبی برای ساخت پروژه‌های معماری مدرن و ساختمان‌های صنعتی است ، زیرا بازالت کم‌ هزینه و مقاومت بالایی دارد . سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون نیز کاربردهای زیادی دارد که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله فروش عمده سنگ بازالت را مطالعه نمایید . 

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون - سنگ بازالت چیست

استفاده از سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون

کاشی های بازالتی می توانند همه کاره و بسیار بادوام باشند . این ویژگی ها می تواند آنها را به انتخاب خوبی از مواد برای اهداف طراحی داخلی و خارجی تبدیل کند . برای مصارف داخلی ، آنها را می توان به عنوان کفپوش ، واحد آشپزخانه ، پوشش دیوارها و روکش ها استفاده کرد. به عنوان مثال ، آنها ظاهری چشمگیر دارند که می تواند ابزار عالی برای ایجاد سبک های قدیمی و برجسته باشد .

بازالت یک ماده متخلخل است و این واقعیت می تواند یک مزیت باشد . اگر بافت خاص آن را دوست دارید و می خواهید از آن به عنوان میز یا سنگ فرش در آشپزخانه استفاده کنید باید بدانید که اگر در معرض روغن قرار گیرد لکه باقی می ماند . توصیه می شود سنگهای کمتر متخلخل را برای میز آشپزخانه انتخاب کنید . موادی مانند سنگ مرمر یا گرانیت می توانند انتخاب بهتری باشند . به دلیل انعطاف پذیری و استحکام طبیعی ، می توان از آنها برای پروژه های بازسازی و طراحی فضای باز استفاده کرد .

استفاده از سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون عمدتاً به عنوان مصالح سازه ای در قالب های آجر ، کاشی ، پی و مجسمه استفاده می شود . همچنین برای مقاصد حرارتی در دیوارهای سنگی ، مسیرهای ریلی و می تواند به خوبی به عنوان عایق و اطراف شومینه ها برای اهداف طراحی داخلی عمل کند .

شکل خرد شده کاشی سنگ بازالت را می توان به عنوان سنگدانه در پروژه های ساختمانی ، بسترسازی جاده ها ، سنگدانه های بتنی ، سنگدانه های روسازی آسفالت ، بالاست راه آهن و سنگ های فیلتر استفاده کرد .

مطالعه بیشتر : خرید سنگ بازالت کیوبیک 

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون - طراحی دکوراسیون

دوام سنگ بازالت

در این قسمت می خواهیم به سختی و دوام بازالت اشاره کنیم . از آنجایی که بازالت یکی از سنگ های آتشفشانی است ، طبق اصل سرمایش باید مقاومت و دوام بسیار خوب و بالایی داشته باشد ، به طوری که برای نگهداری از بازالت تنها چیزی که نیاز است ، تمیز نگه داشتن آن با عدم وجود گرد و غبار است.

کاشی سنگ بازالت دیوار

کاشی دیواری بازالتی یکی از انتخاب های شیک و مناسب برای دکوراسیون داخلی و حتی بیرونی شماست . به دلیل ظاهر منحصربفرد خود می تواند در هر قسمت استفاده شده حسی جدید به محیط ببخشد .

مزایای سنگ بازالت

هر کاشی سنگ بازالت دارای بافت و ظاهر منحصر به فرد خود است . این زیبایی را می توان زمانی که آنها را در کنار هم قرار دهید مانند سنگ فرش یا روکش دیوارها مشاهده کرد . آنها می توانند ظاهری مجلل و خیره کننده را ارائه دهند ، به خصوص زمانی که در سایه های تیره تر برای طرح های شما استفاده شوند . این سنگ سخت و جامد می تواند توزیع رنگ همگن بالایی را در طراحی خانه شما ارائه دهد .

همانطور که قبلاً اشاره کردیم سنگ بازالت یک سنگ آتشفشانی طبیعی است که قرن‌هاست در پروژه‌های معماری و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ثابت می‌کند این ماده می‌تواند در طول زمان تغییرات را تحمل کند. در طراحی و پروژه های خانه به سبک مدرن ، کاشی های بازالتی یکی از بهترین و اصلی ترین انتخاب ها برای یک نوع متریال براق و منحصر به فرد هستند . کاشی های سنگ بازالت بادوام نصب بسیار آسانی دارند .

کاشی‌های سنگ بازالت در مقایسه با سایر سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت یا مرمر، سایه رنگی خنثی دارند که به راحتی می‌توانند با سنگ‌های رنگی دیگر در مکان‌های دیگر ترکیب شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای سنگ بازالت در نمای خانه را مطالعه کنید .

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون - مزایای سنگ بازالت

رنگ سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون

سایه های مختلف رنگ خاکستری بازالت می تواند حس آرامش و راحتی را در قسمت های مختلف خانه ایجاد کند. اگر از رنگ‌های موجود در دکوراسیون منزل خود خسته شده‌اید، استفاده از کاشی‌های بازالتی می‌تواند به شما کمک کند فضا را با رنگ‌های خنثی تغییر دهید.

آنها می توانند نمای کلی و ظاهر خانه شما را کاملاً تغییر دهند. به دلیل فرآیند تشکیل سنگ بازالت، کاشی های آن سخت و بادوام هستند. کاشی های بازالتی کم تعمیر و نگهداری هستند و نیاز به تمیز کردن بسیار کمی دارند زیرا سطح آنها می تواند بدون گرد و غبار باشد.

کاشی‌های سنگ بازالت با کیفیت بالا با دستگاه برش داده می‌شوند که اندازه‌بندی دقیقی دارد. این ماشین ها می توانند سنگ های بازالت را به کاشی های نازک برش دهند. پس از انجام مراحل برش و اندازه، می توان هر نوع پرداخت را روی سطح آنها اعمال کرد.

معایب کاشی بازالت

کاشی‌های بازالتی بافت و سطح متخلخلی دارند، بنابراین به راحتی می‌توان آن‌ها را رنگ کرد، اما سوراخ‌های خالی روی سطح آن‌ها در رنگ‌های تیره‌تر بیشتر به چشم می‌خورد. کاشی های سنگ بازالت بیشتر خاکستری هستند. بر خلاف سایر سنگ های طبیعی، نمی توانید برای طراحی خود به انتخاب رنگ های گسترده آن اعتماد کنید.

کاشی‌های بازالتی را می‌توان در بسیاری از روکش‌های بافت‌دار در دسترس قرار داد، اما اگر پوشش مناسب را انتخاب نکنید، می‌توانند به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند.

توجه داشته باشید که وقتی می خواهید کاشی های بازالتی بخرید، به شفافیت و یکنواختی آن ها دقت کنید. کاشی‌های باکیفیت باید از نظر رنگ و انتخاب شفاف باشند و هیچ ذخایر معدنی اصلی با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نباشد.

کاشی های سنگ بازالت دارای سرعت جذب بالایی هستند، بنابراین استفاده از آنها در مناطق با رطوبت زیاد و مرطوب توصیه نمی شود.

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون - پله سنگ بازالت

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *