سنگ بازالت ماکو, مقالات

کاربرد سنگ بازالت

کاربرد سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در میان سنگ های مورد استفاده در ساختمان ها از محبوبیت خاصی برخوردار است که این بدلیل بافت متفاوت و کاربردهای متنوع آن است . بازالت که از انواع سنگهای آتشفشانی است یکی از پرمصرف ترین سنگ های کره زمین است و کاربردهای مختلفی از جمله در صنعت و ساختمان سازی دارد . در این مقاله قصد داریم انواع کاربرد سنگ بازالت را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید با شرکت سنگ بازالت ماکو بزرگترین عرضه کننده انواع سنگ های بازالت ، گرانیت ، آندزیت و … همراه باشید.

ویژگی های مثبت سنگ بازالت

به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این نوع سنگ می توان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد . از آنجا که بازالت دارای مزایای متعددی است در ادامه به چند نمونه از این مزایا اشاره می کنیم :

  • مقاومت بسیار عالی در برابر حرارت
  • بالاترین مقاومت ممکن در برابر اثرات محیطی و جوی
  • ایده آل و با سطح چسبندگی بالا
  • مناسب برای استفاده در تولید صفحات کامپوزیت
  • مقرون به صرفه
  • مناسب برای مقیاس بزرگ

تأثیرات اولیه سنگ بازالت بر محیط اطراف خود

سنگ بازالت نوعی سنگ است که روی آب اثر ندارد . به دلیل بی اثر بودن این سنگ ، انتخاب مناسبی برای انواع آکواریوم است زیرا وجود آن باعث افزایش یا کاهش PH آب نمی شود . علاوه بر این ، به هیچ وجه مستقیماً بر درجه سختی آب تأثیر نخواهد گذاشت . یکی دیگر از کاربردهای این سنگ در آکواریوم های آب شیرین است که یکی از مزایای بسیار این سنگ است . بازالت در طول زمان بسیار سریعتر از سنگهای آذرین دیگر تجزیه می شود و مواد مغذی را به محیط اطراف می بخشد .

مقاله پیشنهادی : فروش عمده سنگ بازالت 

کاربرد سنگ بازالت فروش سنگ بازالت

7 کاربرد سنگ بازالت

بازالت سنگیست که بیشترین فراوانی را در پوسته زمین دارد. بدلیل ویژگیهای مثبت بسیاری که این سنگ دارد در صنعت و ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه به کاربرد سنگ بازالت در این دو حیطه خواهیم پرداخت.

  1. کاربردهای باستانی: در زمان روم باستان، بازالتها برای اهداف زیادی مانند سنگفرش خیابان استفاده میشد. آنها همچنین برای بسیاری از اهداف ساختمانی مانند صندلی استادیوم، بطور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند.
  2. راه آهن: بازالت برای بالاست راه آهن استفاده می شود. این سنگها برای حمایت استفاده میشوند و می توانند زهکشی ایجاد کنند. آنها بعنوان سنگ بستر برای قفسه های راه آهن قرار می گیرند.
  3. باغبانی: باغداران از بازالت برای جلوگیری از انتشار علفهای هرز در گیاهان و بستر گل استفاده میکنند . همچنین برای غنی شدن خاک و حاصلخیز کردن آن پودر سنگ بازالت به خاک می افزایند.
  4. استفاده مدرن: بازالت هایی که خرد میشوند برای مقاصد ساختمانی مانند روکش آسفالت، سنگدانه های بتن و مواد فیلتر کننده سنگ استفاده میشوند. بازالتها بعنوان سنگدانه برای افزایش مقاومت بتن اضافه می شوند. اسلبهای بازالت را می توان به ابعاد برش داد تا به عنوان پوشش کف و روکش استفاده شود.
  5. صنایع کشتی سازی: از الیاف سنگ بازالت برای عایق کردن زیردریایی ها و کشتیها استفاده میشود.
  6. مصارف داخلی: میتوان از سنگ بازالت بعنوان میز کار، پانل های دیواری، شومینه و کانتر استفاده کرد. آنها همچنین بعنوان سنگ تزئینی و دکوراسیون داخلی عالی هستند.
  7. مجسمه ها و مصنوعات: بازالت در بین مجسمه سازان بسیار محبوب است. بیشتر نمادهای موآی در جزیره ایستر، سنگ روزتا که برای تفسیر هیروگلیف در مصر استفاده میشود و در طول امپراتوری آلمان و روم، بازالت بطور گسترده ای از گلدان ها و جواهرات گرفته تا ستونهای زیبا مورد استفاده قرار میگرفت.

بیشتر بخوانید: مزایای سنگ بازالت در نمای خانه

کاربرد سنگ بازالت استفاده از بازالت در دکوراسیون داخلی

کاربرد سنگ بازالت در ساختمان

همانطور که اشاره کردیم کاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازی فراوان است. در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان میتوان از سنگ بازالت استفاده کرد. در اینجا به چند مورد از موارد کاربرد سنگ بازالت در ساختمان اشاره می کنیم:

کاربرد سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام: از آنجا که سنگ بازالت در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان میدهد یکی از گزینه های بسیار مناسب برای محیطهای مرطوب نظیر حمام، سرویس بهداشتی و استخر است. در ضمن بدلیل سطح زبر و غیرصیقلی آن امکان لیز خوردن روی آن بسیار کمتر از سایر سنگهاست.

کاربرد سنگ بازالت در لابی و سالن پذیرایی: سنگ بازالت در عین سادگی در طرح و رنگ بسیار جذاب است. برای افرادیکه طرفدار سبکهای مینیمال و یا مدرن هستند استفاده از سنگ بازالت در لابی یا سالن پذیرایی بشدت توصیه میشود.

کاربرد سنگ بازالت در تی وی وال: امروزه تی وی والها بسیار مورد توجه دکوراتورها قرار دارند و استفاده از سنگ اسلب یک تکه برای این منظور بسیار دیده میشود. سنگ بازالت در عین قیمت مقرون بصرفه زیبایی خاصی به تی وی وال شما میدهد.

کاربرد سنگ بازالت در دیوار و کف پارکینگ: سنگ بازالت علاوه بر قیمت مقرون به صرفه از نظر مقاومت به فشار نیز بسیار مطلوب است. در پارکینگ که حجم ورود و خروج خودروهای گوناگون زیاد است استفاده از سنگ بازالت به دلیل تحمل فشار زیاد توصیه میگردد.

کاربرد سنگ بازالت در کف و دیوار آشپزخانه: دیوارها و کف آشپزخانه بدلیل قرار گرفتن در معرض آلودگیهای ناشی از دود و روغن غذاها بشدت مستعد آلودگی و رنگ گرفتگی هستند. استفاده از سنگ بازالت بدلیل سهولت در پاک شدن برای این منظور بسیار پیشنهاد میشود. شما میتوانید با یک دستمال مرطوب نسبت به تمیز کردن این سنگ اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله روش نصب سنگ بازالت را از دست ندهید. 

کاربرد سنگ بازالت خرید سنگ ارزان قیمت

کاربرد سنگ بازالت در استخر : سنگ بازالت به دلیل سطح غیرصاف و غیرلغزنده ای که دارد بهترین گزینه برای کف استخرها محسوب می شود . از طرفی این سنگ عایق حرارت ، رطوبت و صداست که هر سه این ویژگی ها بسیار در مورد استخرها مورد نیاز است.

کاربرد سنگ بازالت به عنوان کانترتاپ : به سطح سنگی روی جزیره یا کابینت کانتر گفته می شود که در آشپزخانه های امروزی بسیار مرسوم است. اغلب کارهای آشپزی اعم از خرد کردن ، بسته بندی ، فراهم کردن غذا و … روی کانترتاپ انجام می شود . از آنجا که اسلب سنگهای گوناگون بسیار گران تمام می شود استفاده از اسلب سنگ بازالت برای کانترتاپ گزینه بسیار مناسبی است . دلیل این گفته نیز قیمت مناسب ، مقاومت بالا و عدم ایجاد لکه روی کانترتاپ بازالتی است .

کاربرد سنگ بازالت در شومینه و نرده های سنگی : استفاده از سنگ بازالت بعنوان دیواره خارجی شومینه بسیار ترند شده است . یکی از دلایل آن می تواند عایق حرارتی بودن این سنگ باشد . از طرفی زیبایی و سادگی این سنگ با کلیه سبک های دکوراسیونی قابل ست شدن و هماهنگی است . علاوه بر این قیمت تمام شده کار کمتر از سایر سنگها تمام می شود .

کاربرد سنگ بازالت در محوطه حیاط و رمپ پارکینگ : رمپ پارکینگ به دلیل قرار گرفتن در معرض باد و باران و عوامل جوی و عبور و مرور خودروها روی آن باید از سنگی مقاوم ساخته شود . سنگ بازالت یکی از سنگهای مقاوم و مناسب برای این کار است . همچنین می توان از سنگهای بازالت اسکراچ ، شیاردار ، بوش همر ، چرمی و … برای رمپ پارکینگ و محوطه حیاط استفاده کرد .

کاربرد سنگ بازالت در نمای خارجی ساختمان : از آنجا که نمای خارجی اغلب ساختمانها از سنگ پوشیده شده است استفاده از یک سنگ قیمت مناسب و مقاوم برای نمای ساختمان بسیار مهم است . سنگ بازالت به دلیل ویژگی های ظاهری و مقاومت بالا یکی از بهترین گزینه ها برای انواع اقلیم های آب و هوایی کشور است .

کاربرد سنگ بازالت در پله و راه پله ها : پله ها و راه پله ها از پرمصرف ترین مکان های ساختمان هستند که در اثر رفت و آمد افراد و حمل اثاثیه منزل از روی آنها باید مقاومت کافی را در برابر فشار ، ضربه ، مواد شستشو و … داشته باشند . سنگ بازالت از هر نظر برای این گزینه مناسب و ایده آل است .

کلام آخر 

در این مقاله با انواع کاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازی و سایر کاربردها آشنا شدیم . چنانچه قصد استفاده از سنگ بازالت در ساختمان خود را دارید می توانید از کمک و مشاوران ما کمک بگیرید . قیمت ها در شرکت بازالت ماکو مقرون به صرفه و مناسب است . کافیست با ما تماس بگیرید .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در زمینه استخراج ، فرآوری و فروش سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت ، دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *