مقالات, خرید سنگ بازالت ماکو

خرید سنگ بازالت کیوبیک

بازالت کیوبیک - شرکت سنگ بازالت ماکو

شاید اگر به برخی فیلم های اروپایی و یا ایرانی قدیمی دقت کرده باشید متوجه خیابان های سنگفرش شده باشید که صدای سم اسبان درشکه سواران ریتم زیبایی را روی آن ایجاد می کند . اکنون نیز در برخی محله ها و خیابان ها کمابیش شاهد سنگفرش از جنس سنگ بازالت هستیم .

از این دست می توان به خیابان سی تیر واقع در مرکز شهر تهران اشاره کرد که به دلیل وجود ساختمان های قدیمی و سنگفرش خیابان حالتی نوستالژیک دارد و به مرکز غذاهای خیابانی و گردشگری تبدیل شده است .

سنگفرش این خیابان نیز از سنگ بازالت کیوبیک است که دوام و مقاومت زیادی دارد و سالها می تواند شاهد عبور رهگذران و اتومبیل ها باشد . سنگ بازالت در انواع اسلب ، تایل ، کیوبیک ، الیاف بازالت و … فرآوری می شود که در این مقاله به صورت اختصاصی به خرید سنگ بازالت کیوبیک خواهیم پرداخت . پس تا پایان مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید .

سنگ بازالت چیست ؟

بازالت سنگی آذرین است که رنگ تیره آن تا حدودی ناشی از مواد معدنی الیوین و آسپیروکسن است. سنگ بازالت زمانی که گدازه داغ به سطح زمین می رسد تشکیل می شود که امکان دارد از طریق یک خط الراس میان اقیانوسی یا یک آتشفشان باشد .

هنگامی که گدازه داغ از ماگما خارج می شود ، دمای آن تا 1250 درجه فارنهایت می رسد و مانند مایع غلیظی جریان می یابد اما وقتی گدازه سرد می شود ، سنگ جامد سختی را تشکیل می دهد .

کلمه “بازالت” از کلمه لاتینbasalts گرفته شده است که به معنای “سنگ بسیار سخت” است . بسته به ضخامت و مکان ، جریان گدازه ممکن است روزها یا ماه ها طول بکشد تا کاملا خنک شود .

سنگ بازالت فراوان ترین سنگ بستر زمین است که یک سنگ بزرگ را تشکیل می دهد . کف اقیانوس و پوسته ماه نیز مانند زمین دارای فراوانی سنگ بازالت در انحنای زیرین خود است . سنگ بازالت در انواع اسلب ، تایل ، کیوبیک ، الیاف بازالت و … فرآوری می شود که در این مقاله به صورت اختصاصی به بازالت کیوبیک خواهیم پرداخت .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله سنگ بازالت در ساختمان های مدرن را از دست ندهید . 

خرید سنگ بازالت کیوبیک مزایای کیوبیک

سنگ بازالت کیوبیک چیست ؟

سنگ بازالت کیوبیک سنگی مکعب شکل و بدون ساب خوردگی است که خلل و فرج روی سطح خود دارد . این سنگ دوام و عمر بسیار بالایی دارد و در فضاهای عمومی نظیر سنگفرش پارک ها ، خیابان ها ، حیاط ویلاها و ساختمان ها ، محوطه تالارها و باغها و … مورد استفاده قرار می گیرد . هر تن از کوبیک بازالت می تواند تا 6 مترمربع را فرش کند .

مزایای سنگ بازالت کیوبیک

  • عدم انعکاس گرما و نور
  • مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون
  • سازگاری با محیط زیست و غیر سمی بودن
  • امکان تعویض و تعمیر سریع بدون تجهیزات پرهزینه
  • غیر لغزنده و ایمن
خرید سنگ بازالت کیوبیک سنگ بازالت عمده کیوبیک

قیمت خرید سنگ بازالت کیوبیک

قیمت سنگ بازالت کیوبیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد و سایزهای کوبیک بازالت عموما در اندازه های 10*10*5 سانتیمتر و 10*10*10 سانتیمتر می باشد .

شرکت سنگ بازالت ماکو می تواند شمش سنگ بازالت و یا هر ضخامت و سایزی که مشتریان درخواست کنند برای آنها بصورت سفارشی تولید نماید .

قیمت خرید سنگ بازالت کیوبیک هم به ضخامت ، کیفیت فرآوری و مقدار آن بستگی دارد . برای دریافت قیمت دقیق می توانید با شماره های این شرکت تماس حاصل فرمایید .

سنگ کوبیک یکی از مصالحی است که از گذشته ها تاکنون برای محوطه سازی ، سنگفرش خیابان ها و پارکها به کار می رفته است . سنگ کوبیک یا کیوبیک نسبت به سایر مصالح استحکام بیشتری دارد و به همین دلیل نیز گزینه بسیار مناسبی برای سنگفرش مکان های پر رفت و آمد نظیر پیاده روها و خیابانها محسوب می شود .

اگر به خیابان سی تیر تهران سری زده باشید سراسر خیابان را با سنگفرشی از قطعه های مربع شکل می بینید که نمایی نوستالژیک به این خیابان بخشیده است . در بسیاری از کشورها هنوز هم بسیاری از خیابان های اصلی از سنگفرش کیوبیک پوشیده شده اند که این به دلیل استحکام و دوام زیاد این نوع سنگ است .

این مقاله راهنمای خرید سنگ کوبیک است و در آن قصد داریم شما را با این نوع از سنگ بیشتر آشنا کنیم . شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده مستقیم انواع سنگ بازالت از قبیل اسلب ، تایل ، کوبیک ، کوپ و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

جهت خرید و سفارش انواع سنگ بازالت ، گرانیت ، آندزیت و تراورتن می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو به شماره 09128282912 تماس بگیرید .

سنگ کوبیک چیست ؟

سنگ کیوبیک یا کوبیک (cubic stone) به سنگهای مکعب شکلی اطلاق می شود که استحکام بالایی دارند و در کارخانجات فرآوری سنگ از تخته سنگها توسط دستگاههای برش به قطعات مکعب شکل یک اندازه برش داده می شوند .

انواع سنگ کوبیک براساس نوع سنگ

سنگ کوبیک از سنگهای ساختمانی نظیر گرانیت ، بازالت ، تراورتن ، مرمریت و چینی به دست می آید ولی از همه بهتر سنگ کوبیک بازالت و گرانیت می باشد که استحکام بالایی نیز دارند . کاربرد انواع سنگ کوبیک به شرح زیر است :

سنگ کوبیک گرانیت

رایج ترین نوع سنگ کوبیک و بهترین آنها کوبیک گرانیت می باشد . کوبیک گرانیت مقاوم ترین نوع سنگ کیوبیک در بین سنگهاست پس برای مکان هایی که تحت فشار و وزن زیاد هستند بسیار مناسب است . پس برای سنگفرش خیابانها ، محوطه سازی حیاط ، باغ و ویلا و همچنین کف پارکینگ بسیار مناسب است .

سنگ بازالت کیوبیک

بعد از سنگ گرانیت مقاوم ترین سنگ ، بازالت می باشد و تقریبا اکثر خواص سنگ گرانیت را دارد . از سنگ بازالت بدلیل مقاومت بالا ، رنگ زیبا و دیگر خواص نظیر سنگ گرانیت می توان در جاهای مختلف ساختمان و یا برای سطوح خیابان و پارکها از آن استفاده نمود .

سنگ کیوبیک تراورتن

تراورتن در ضخامت های کم مقاومت چندانی ندارد و اصلا برای کف مناسب نمی باشد ولی اگر بصورت کیوبیک برش داده شود به دلیل افزایش ضخامت می تواند مقاومت بالایی داشته باشد و برای سنگفرش مناسب می شود .

سنگ کوبیک مرمریت

کیوبیک مرمریت در مقایسه با گرانیت مقاومت کمتری دارد ولی از تراورتن مقاومت بیشتری دارد و در انواع رنگها و طرحها در بازار موجود می باشد .

سنگ کوبیک چینی (کریستال)

سنگهای چینی استحکام و مقاومت کمتر از گرانیت و بیشتر از مرمریت دارند و در اغلب در رنگهای سفید و روشن هستند و برای سنگفرش فضاهای بیرونی بسیار مناسب می باشند .

مقاله پیشنهادی : فروش عمده سنگ بازالت 

خرید سنگ بازالت کیوبیک سنگ کیوبیک در حیاط و پاسیو

انواع سنگ بازالت کیوبیک براساس نوع برش

  • سنگ کیوبیک منظم : در این نوع سنگ کوبیک 4 وجه آن با دستگاه فرز بصورت مکعبی برش می خورد و 2 وجه باقیمانده با گیوتین شکسته می شود به همین دلیل سطح کوبیک منظم ناهموار و زبر است و برای مکانهایی که نیاز است لغزنده نباشند بسیار مناسب است . کوبیک منظم در مقایسه با کوبیک نامنظم استحکام بالاتری دارد .
  • سنگ کیوبیک نامنظم : سنگ کوبیک نامنظم دارای بی نظمی های طبیعی و زیبایی است و همه شش وجه آن با بیل مکانیکی شکسته می شود و وجه مسطح ندارد . افرادی که ظاهر طبیعی سنگ را دوست دارند سنگ کوبیک نامنظم گزینه بسیار خوبی است .
  • سنگ کیوبیک 6 وجه برش داده : این نوع کوبیک در واقع همان کوبیک منظم است ولی دو وجه باقیمانده هم با دستگاه برش داده می شود و شش وجه آن شبیه هم هستند و ناهمواری و زبری ندارد . این سنگ به دلیل داشتن سطح لغزنده برای مکانهای پرشیب و یا شهرهای بارانی مناسب نیستند .

کاربردهای سنگ بازالت کیوبیک

  • سنگفرش خیابان ، پیاده رو ، باغ ، محوطه و ویلا
  • ساخت آب نما
  • رمپ پارکینگ
  • دیوارچینی
  • بستر و حاشیه جوی آب و رودخانه
  • سرعت گیر خیابانها
  • فضاهای اطراف استخر
  • محوطه سازی اماکن فرهنگی و تاریخی
  • طراحی دکوراسیون داخلی نظیر شومینه
  • و …

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : ایده های خلاقانه استفاده از سنگ بازالت در حیاط و پاسیو 

خرید سنگ بازالت کیوبیک سنگ کیوبیک ارزان قیمت

مزایای سنگ بازالت کیوبیک

  • دوام و طول عمر بالا
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • تعویض و ترمیم آسان
  • تنوع رنگ و طرح بالا بعلت تولید آن از انواعی از سنگهای ساختمانی

راهنمای خرید سنگ بازالت کیوبیک

اگر قصد خرید سنگ بازالت کیوبیک دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید . شرکت سنگ بازالت ماکو دارای معادن سنگ بازالت و گرانیت در شهر ماکو آذربایجان غربی است و همچنین دارای کارخانجات فرآوری و برش سنگ در همین شهر می باشد .

برای خرید سنگ بازالت کیوبیک می توانید ابعاد مکان موردنظر خود را به کارشناسان ما در شرکت سنگ بازالت ماکو اعلام کنید تا مقدار لازم خرید سنگ را به شما اعلام نمایند . ارسال سنگ کوبیک بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، مرمریت و … به سرتاسر کشور امکان پذیر می باشد . کافیست با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

ازاینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *