سنگ بازالت ماکو, مقالات

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت - شرکت بازالت ماکو

اولین چیزی که از یک ساختمان در اولین نگاه به چشم می خورد سنگ نمای ساختمان است. در سالهای اخیر شاهد استفاده از سنگ های گوناگون در نمای ساختمان ها هستیم که هر یک زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. انواع نماها در سبک های کلاسیک (نما رومی) ، مدرن ، مینیمال و … به چشم می خورند که هر یک طرفداران خود را دارند. اما آیا راهی وجود دارد که بتوان هزینه های سنگ کاری نمای ساختمان را کاهش داد؟

یکی از سنگ هایی که بسیار مقرون به صرفه و دارای ویژگی های مثبتی در ساختمان سازی است سنگ بازالت است. در این مطلب به کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت خواهیم پرداخت. آیا قصد سنگ کردن نمای ساختمان خود را دارید و بودجه کافی در این زمینه ندارید؟ و یا در انتخاب نوع سنگ نمای ساختمان خود مردد هستید؟ آیا به دنبال راهی برای کاهش هزینه های تمام شده نمای ساختمان هستید؟

برای یافتن پاسخ سوالات خود در این زمینه با شرکت سنگ بازالت ماکو تا انتهای مقاله همراه باشید .

راهکارهای کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان راهکارهای زیادی دارد که می توان آنها را به سه دسته کلی تقسیم کرد :

  • طراحی صحیح و مقرون به صرفه نمای سنگی
  • کاهش هزینه خرید سنگ
  • انتخاب متریال مناسب جهت نصب سنگ نما

حال به توضیح این راهکارها می پردازیم.

مطلب مرتبط: ویژگی های سنگ بازالت در نمای ساختمان

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت قیمت سنگ بازالت

 

راهکارهای طراحی صحیح و بصرفه نمای سنگی ساختمان

در ابتدا باید سبک نمای خود را مشخص کنیم . مثلا نمای مدرن ، نمای رومی یا کلاسیک ، نمای مینیمالیسم و … . سبکی که انتخاب می کنیم باید با بودجه ما تناسب داشته باشد. مثلا نمای موسوم به نما رومی نسبت به یک نمای مینیمالیستی در طراحی ، میزان متریال و اجرا گران تر تمام می شود .

اگرعلاقه مند به سبک طراحی داخلی مدرن هستید توصیه می شود، از سنگ بازالت در ساختمان های مدرن و مینیمال در ساختمان خود استفاده کنید. در طراحی بصرفه از پرت شدن و هدر رفتن سنگ ها جلوگیری می شود و هزینه تمام شده بسیار مناسب تر خواهد بود.

راهکارهای کاهش هزینه خرید سنگ

قسمت اعظمی از هزینه نماکاری ساختمان صرف خرید سنگ می شود. برای کاهش هزینه های نماکاری ساختمان می توان در انتخاب سنگ دقت بیشتری کرد. مثلا سنگ هایی نظیر تراورتن و سنگ بازالت از قیمت مناسب تری نسبت به گرانیت و مرمر برخوردارند و از طرفی چسبندگی به ملات و استحکام و مقاومت بالاتری نیز دارند.

سنگ بازالت که از نظر رنگ نیز در طیف طوسی و خاکستری روشن تا تیره و مشکی یافت می شود و برای نماهای مدرن و مینیمال بسیار مناسب است. سنگ بازالت دارای مقاومت در برابر بارش باران های اسیدی ، شوره زدن ، ترک خوردن در اثر گرم و سرد شدن و … است.

چسبندگی سنگ بازالت به ملات بسیار زیاد است و امکان جدا شدن و سقوط سنگ بازالت از ساختمان وجود ندارد. از طرفی به دلیل وفور این سنگ در کشور ما از قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سنگهای دیگر برخوردار است.

برای خرید سنگ بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو (دارنده معادن سنگ بازالت ماکو) تماس بگیرید.

انتخاب متریال مناسب برای نصب سنگ

رایجترین انواع روشهای نصب سنگ برای نمای ساختمان استفاده از ملات است که کم هزینه تر و بصرفه تر است. امروزه از چسب سنگ نیز به جای ملات برای نصب سنگ نمای ساختمان استفاده می شود.

البته چسب سنگ نسبت به ملات گرانتر است ولی کیفیت بالاتری داشته و از جدا شدن سنگ از نمای ساختمان جلوگیری می کند.

مقاله پیشنهادی : مهمترین سنگ ها برای نما کدامند؟

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت خرید سنگ بازالت

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت

سنگ بازالت نوعی سنگ آتشفشانی و آذرین است که از فوران گدازه های آتشفشانی و سرد شدن سریع گدازه ها در معرض هوا ایجاد شده است. بازالت سنگی ریزدانه و تیره رنگ است.

طیف رنگ سنگ بازالت از خاکستری روشن تا تیره است. بدلیل ریزدانه بودن سنگ بازالت بسیار مقاوم است و به دلیل شکل گیری در حرارت بالا توان تحمل گرمای زیاد را هم دارد. این مزیت ها موجب می شود که برای نمای ساختمان گزینه مناسبی باشد.

سنگ بازالت در کره زمین و همچنین در کشور ما به وفور وجود دارد و همین موجب قیمت ارزان تر آن نسبت به برخی دیگر از سنگهاست. برخی سازندگان به دلیل ویژگیهای مثبت زیادی که سنگ بازالت دارد آن را بعنوان سنگ نما انتخاب می کنند ولی برخی دیگر تنها به دلیل مقرون به صرفه بودن به سراغ این سنگ می روند.

البته دسته دوم نیز از منافع سنگ بازالت بطور ناخواسته بهره مند می گردند. برخی مزایای سنگ بازالت در نمای ساختمان به شرح زیر است :

مزایای سنگ بازالت در نمای ساختمان

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و باران
  • مقاومت در برابر تغییرات شدید آب و هوایی
  • عایق صدا و گرما برای جلوگیری از ورود صدا و گرمای بیرون به درون ساختمان
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  • مقاومت زیاد در برابر ترک خوردگی
  • چسبندگی خیلی خوب به ملات و عدم جدا شدن و سقوط از ساختمان
  • قیمت مقرون به صرفه
  • رنگ خنثی و جذاب خصوصا برای سبک های مدرن و مینیمال
  • قابل استفاده در انواع سبک های کلاسیک ، مینیمال و مدرن
  • قابل استفاده در همه اقلیم ها اعم از سرد ، گرم ، مرطوب و معتدل
  • و …

بیشتر بخوانید : با سنگ بازالت ساختمونتو محکم کن 

کاهش هزینه سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت خرید سنگ ارزان نما

کاربردهای سنگ بازالت در ساختمان سازی

از سنگ بازالت علاوه بر نمای خارجی ساختمان می توان در بخش های داخلی ساختمان نیز استفاده کرد. موارد استفاده از سنگ بازالت در ساختمان سازی به شرح زیر است:

  • سنگ بازالت در تی وی وال
  • سنگ بازالت در نمای شومینه
  • سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه
  • سنگ بازالت در دیوار و کف آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و اتاق ها
  • سنگ بازالت در روشویی و وان حمام
  • سنگ بازالت در دیوارها و کف لابی ساختمان
  • سنگ بازالت در پله ها و راه پله ها
  • سنگ بازالت در سنگفرش حیاط و پارکینگ
  • سنگ بازالت در رمپ پارکینگ
  • سنگ بازالت در مجسمه ها ، نرده های سنگی ، نیمکت سنگی حیاط و محوطه ساختمان
  • و …

کلام آخر

سنگ بازالت با وجود کاربردی و مقرون به صرفه بودن کمتر مورد توجه واقع شده است ولی در سالهای اخیر کاربرد آن در مصارف صنعت و ساختمان سازی رو به افزایش است. در ساختمان سازی همواره پس از کیفیت بحث قیمت بسیار مهم است.

شما با انتخاب سنگ بازالت بعنوان نمای ساختمان نه تنها در هزینه های تمام شده ساختمان صرفه جویی قابل توجهی می کنید بلکه برای سالهای طولانی خیالتان از بابت نمای ساختمان راحت خواهد بود.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای خرید عمده و جزئی سنگ بازالت ، گرانیت ، آندزیت و … می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید . برای دریافت مشاوره و خرید سنگ بازالت می توانید با شماره 09128282912 شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *