مقالات, سنگ بازالت ماکو

مقاومت سنگ بازالت در مقایسه با سایر سنگها

مقاومت سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

بازالت سنگی آتشفشانی و از نوع آذرین بیرونی است. سنگهای آذرین بیرونی در اثر خروج ماگمای مذاب آتشفشانی و سرد شدن در محیط خارج از کوه بوجود می آیند. به دلیل نحوه تشکیل مقاومت سنگ بازالت در مقایسه با بسیاری از سنگها بیشتر است.

برخی آتشفشانها در اعماق اقیانوسها هستند و ماگمای خارج شده از آنها نیز در مجاورت آب اقیانوس سرد شده و تبدیل به سنگ بازالت می شود. سنگ بازالت تقریبا در همه جای کره زمین یافت می شود و در کشور ما نیز به دلیل وجود کوههای آتشفشانی به وفور می توان سنگ بازالت یافت .

حال در این مقاله قصد داریم به مقاومت سنگ بازالت در مقایسه با سایر سنگها بپردازیم . سنگ بازالت در صنعت و همچنین در ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد و می خواهیم بدانیم که سنگ بازالت در مقایسه با دیگر سنگها چه ویژگی هایی دارد و آیا مقاومت سنگ بازالت از دیگر سنگها بیشتر است؟

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بازالت ، گرانیت و تراورتن در شهر ماکو در آذربایجان غربی تامین کننده بزرگ سنگ بازالت در کشور است. جهت سفارش و خرید سنگ بازالت ، گرانیت ، تراورتن و … می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۸۲۹۱۲ تماس بگیرید .

مقاومت سنگ بازالت نسبت به سنگ گرانیت

مقاومت سنگ بازالت از مقاومت فشاری گرانیت بیشتر است همچنین مقاومت خمشی بازالت نیز از گرانیت بیشتر است پس می توان استنباط کرد که سنگ بازالت خواص مقاومتی بالاتری نسبت به سنگ گرانیت دارد .

مقاله پیشنهادی : با سنگ بازالت ساختمونتو محکم کن

مقاومت سنگ بازالت - سنگ بازالت دیوار

مقاومت سنگ بازالت نسبت به سنگ آهک

مقاومت فشاری سنگ بازالت در مقایسه با سنگ آهک بیشتر است چرا که نحوه تشکیل سنگ بازالت با سنگ آهک متفاوت است. سنگ بازالت در دماهای بالا و در اثر سرد شدن گدازه ها تشکیل شده و اصطلاحا ریزدانه است در حالی که سنگ آهک از رسوب و سفت شدن آهک تشکیل شده است و تخلخل بیشتری دارد.

آیا سنگ بازالت در برابر حرارت مقاوم است؟

بازالت ماده اولیه برای تهیه الیاف بازالت است و الیاف دارای خواص عالی مانند استحکام کششی بالا ، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، مقاومت در برابر فرسایش ، عایق حرارتی و غیره می باشد .

آیا بازالت از فولاد قوی تر است؟

نسبت استحکام به وزن بالا : الیاف بازالت 3 برابر سبک تر و تا 2.5 برابر در استحکام کششی قوی تر از فولاد است. مقاومت شیمیایی و خوردگی : الیاف بازالت زنگ نمی زند و در برابر عمل یون های نمک ، مواد شیمیایی و قلیاییت ذاتی بتن مقاوم است.

بیشتر بخوانید : مزایای سنگ بازالت در نمای خانه 

مقاومت سنگ بازالت - مقایسه با سایر سنگها

آیا بازالت زنگ می زند؟

بازالت معمولاً به رنگ خاکستری تا سیاه است ، اما به سرعت به رنگ قهوه ‌ای یا زنگ ‌زدگی متمایل می‌شود که دلیل آن اکسید شدن مواد معدنی مافیک (غنی از آهن) به هماتیت و سایر اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن است.

علت مقاومت سنگ بازالت چیست؟

تخلخل و استحکام

به دلیل چگالی و مواد معدنی ، بازالت هم بسیار غیر متخلخل و هم قوی است . در مقیاس سختی معدنی Mohs، بازالت نمره شش می گیرد به این معنی که سخت تر از پلاتین یا آهن است.

مقاومت سنگ بازالت در برابر فرسایش

کریستال های دیاباز به دلیل فرآیند طولانی و خنک کنندگی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند . از آنجایی که دیاباز و بازالت در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های دیگر سخت ‌تر هستند ، در برابر فرسایش مقاومت می‌کنند و مانند کوه‌ها و صخره‌ها باقی می‌مانند .

بهترین سنگ برای مقاومت در برابر حرارت چیست؟

در میان تمام سنگ های طبیعی ، گرانیت و بازالت بهترین مقاومت در برابر حرارت را ارائه می دهد چرا که خود در دماهای بسیار بالای آتشفشان تشکیل شده اند. گرانیت و بازالت اگر به درستی نگهداری شوند ، می توانند تا آخر عمرتان دوام بیاورند .

آیا بازالت عایق خوبی است؟

محصولات بازالت در برابر شعله ، دمای مداوم تا 700 درجه سانتیگراد ، مواد شیمیایی (اسیدها و بازها) ، عایق صوتی و الکتریکی بسیار خوبی هستند و خواص مکانیکی خوبی دارند. از آنجایی که بازالت تا 260- درجه سانتیگراد عملکردی دارد ، می توان از آن برای دمای بالا و همچنین کاربردهای برودتی استفاده کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : تفاوت های سنگ گرانیت و بازالت 

مقاومت سنگ بازالت - استحکام بازالت در برابر رطوبت

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *