مقالات

انواع سنگهای مناسب کانترتاپ کدامند؟

سنگهای مناسب کانترتاپ - شرکت سنگ بازالت ماکو

انواع سنگهای مناسب کانترتاپ کدامند ؟ کانترتاپ یا سنگ روی کانتر و کابینت امروزه نقش زیادی در آشپزخانه ها ایفا می کند . یک کانترتاپ بعنوان میز کار برای آشپزی ، قرار دادن لوازم آشپزخانه و به عنوان میز غذاخوری می تواند مورد استفاده قرار گیرد . در چند سال گذشته بیشتر از ورقه های ضخیم ام دی اف یا چوب برای ساخت کانتر تاپ استفاده می شد . اما امروزه به دلیل رطوبت و آلودگی هایی که هنگام کار آشپزی یا شستشوی ظروف بر روی کانترتاپ ایجاد می شود این نوع منسوخ شد .

امروزه بیشتر از سنگ برای ساخت کانترتاپ استفاده می شود که علاوه بر اینکه عمر طولانی تری نسبت به چوب و ام دی اف دارد ، زیبایی و جلوه خاصی نیز به فضای آشپزخانه و کابینت ها می بخشد . از طرفی سنگ در برابر رطوبت ، لک حاصل از مواد غذایی و ادویه ها ، شوینده های آشپزخانه و … مقاوم تر از چوب یا ورقه های MDF می باشد . در این مقاله قصد داریم انواع سنگهای مناسب کانترتاپ را بشناسیم .

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، آندزیت ، مرمریت و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند . برای خرید عمده و جزئی انواع سنگ می توانید با شماره 09128282912 تماس حاصل نمایید .

سنگهای مناسب کانترتاپ سنگ بازالت برای کانترتاپ

ویژگی سنگهای مناسب کانترتاپ

سنگی که برای کانترتاپ استفاده می کنیم باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند در محیط پر از رطوبت ، آلودگی ، اشیاء گرم و سرد و … عمر طولانی داشته باشد و ظاهر و زیبایی خود را نیز از دست ندهد . چند ویژگی سنگهای مناسب کانترتاپ عبارتند از :

دوام سنگ

سنگهای طبیعی نظیر بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، مرمر و … از سنگهای مناسب کانترتاپ هستند چرا که می توانند تا دمای 200 درجه سانتیگراد را تحمل کنند و اگر قابلمه یا تابه داغ روی کانترتاپ سنگی گذاشته شود آسیبی به آن نخواهد رسید . همچنین سنگ ها در برابر فشار ، ضربه ، سائیدگی و … نیز مقاومت و دوام بالایی دارند و بهترین گزینه برای کانترتاپ می باشند .

نیاز کم به نگهداری و تعمیر

اگر شما برای نظافت کانترتاپ از پاک کننده های خورنده اسیدی و قلیایی استفاده نکنید به طولانی شدن عمر آن کمک کرده اید . تنها با یک دستمال مرطوب و شوینده های عادی می توانید نسبت به نظافت سنگ روی کانتر اقدام کنید. با این روش مطمئن باشید که تا سالهای سال می توانید از آن استفاده کرده و شاهد زیبایی و درخشندگی اش باشید . همچنین سنگهای مناسب کانترتاپ نیاز به تعمیرات خاصی ندارند و بصورت یک تکه روی کابینت یا میز جزیره قرار می گیرند .

ارزش بالا و جذابیت زیاد

اگر شما بعنوان مالک یک ملک از متریال گران قیمت و با کیفیت در دکوراسیون داخلی آپارتمان خود استفاده کرده باشید این یک ارزش برای ملک شما محسوب می شود و در هنگام فروش این موضوع موجب جذابیت و ارزشمندتر شدن واحد شما خواهد شد .

سنگ طبیعی همیشه طرفداران خود را داشته و دارد و هیچ زمان از ارزش آن کاسته نمی شود . وجود کانترتاپ سنگی در آشپزخانه یکی از عواملی است که موجب لوکس تر شدن آشپزخانه شما می شود .

تعمیر آسان

همانطور که گفتیم سنگ کانترتاپ نیاز به تعمیرات ندارد ولی اگر خراشیدگی یا خدشه ای به سنگ وارد شد می توان به راحتی آن را تعمیر کرد به طوری که اصلا مشخص نباشد .

مطلب مرتبط : دلیل ترک خوردن سنگ کانتر 

سنگهای مناسب کانترتاپ خرید سنگ کانترتاپ

سنگهای مناسب کانترتاپ کدامند؟

سنگهای مناسب کانترتاپ انواع گوناگونی دارند ولی سنگ بازالت ، گرانیت ، کوارتز ، مرمر و … به دلیل زیبایی ، مقاومت بالا و قیمت مقرون به صرفه از سنگهای مناسب کانترتاپ شناخته می شوند .

سنگی که برای کانترتاپ استفاده می شود باید بصورت اسلب برش خورده باشد و از سنگ یک تکه برش می خورد .

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت و گرانیت در شهر ماکو بدلیل داشتن کارخانجات فرآوری سنگ کار برش انواع سنگ را نیز انجام می دهد و با حذف واسطه ها می تواند سنگ های گرانیت ، بازالت ، تراورتن ، آندزیت ، مرمریت و … را با قیمتی مناسب تر از هر جای دیگری به دست مشتریان و مصرف کنندگان برساند .

کافیست با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید .

مقاله پیشنهادی : استفاده از سنگ بازالت در ساخت ظروف

سنگهای مناسب کانترتاپ سنگ بازالت روی جزیره

قیمت سنگهای مناسب کانترتاپ

با توجه به اینکه از چه سنگی برای کانترتاپ استفاده کنیم ، اندازه سنگ چقدر باشد ، ضخامت سنگ چه اندازه باشد ، نوع رنگ سنگ کمیاب و خاص باشد یا نه ، هزینه حمل و ارسال و … قیمت متفاوت خواهد بود .

شما می توانید با ارائه اطلاعات لازم در زمینه سنگی که نیاز دارید از کارشناسان شرکت سنگ بازالت ماکو قیمت نهایی و صد درصد را جویا شوید .

اصول تمیز کردن سنگ کانترتاپ

  • برای اینکه همواره سنگ کانترتاپ شما درخشان و زیبا باشد از باقی ماندن مایعات روی آن جلوگیری کنید و به محض خیس شدن یا آلوده شدن سنگ به مواد غذایی یا چیزهای دیگر به سرعت سنگ را تمیز کنید .
  • برای گذاشتن لیوان نوشیدنی و یا بشقاب غذا روی کانترتاپ می توانید از زیرلیوانی یا زیربشقابی استفاده کنید تا نیاز به تمیز کردن مکرر نداشته باشید .
  • به صورت منظم مثلا چند روز یک بار با شوینده ملایمی سطح کانترتاپ را تمیز کنید تا آلودگی ها مقاوم نشوند و لکه های مقاوم به جای نگذارند . برای این کار از دستمال نرم مرطوب و یک شوینده ملایم استفاده کنید . هرگز با اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی اقدام به تمیز کردن سطوح سنگ کانترتاپ نکنید تا خدشه و خراش روی آن ایجاد نشود .
  • دقت کنید که برخی مواد غذایی نظیر سرکه ، گوجه فرنگی ، لیموترش و … خاصیت اسیدی دارند و اگر با سطح سنگ برخورد داشته باشند موجب تغییر رنگ سنگ و خوردگی آن می شوند پس از تماس مواد اسیدی از این دست با سنگ خودداری کنید .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه 

سنگهای مناسب کانترتاپ سنگ گرانیت روی کانتر

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *