سنگ بازالت ماکو, مقالات

بهترین روش نصب سنگ بازالت

نصب سنگ بازالت - سنگ بازالت چیست

در کشور ما از سنگهای ساختمانی نظیر گرانیت ، مرمر ، بازالت ، تراورتن ، آندزیت و … برای نمای خارجی ، نمای داخلی ، راه پله ها ، کف و دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام ، حیاط و … استفاده می شود . نصب سنگ های ساختمانی اغلب به روشهای مشابه انجام می شود و ما در این مقاله قصد داریم به روش نصب سنگ بازالت بپردازیم .

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بزرگ سنگ بازالت در شهر ماکو و همچنین فرآوری کننده و عرضه کننده سنگ بازالت و سایر سنگها از قبیل گرانیت ، آندزیت ، تراورتن و … می باشد . برای خرید سنگ بازالت ، گرانیت و … می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

انواع روش های نصب سنگ بازالت

بعضی سنگها از قبیل سنگ بازالت چسبندگی خوبی به ملات دارند و به راحتی به سطوح دیوار و کف می چسبند در حالی که بعضی سنگها به دلیل وزن زیاد و چسبندگی کم به ملات نیاز به روشهای دیگری برای نصب دارند . برای سنگهایی که در ارتفاع نصب می شوند نظیر سنگ نما باید نکات ایمنی را رعایت نموده و نسبت به ایمن سازی سازه اقدام کنیم تا احتمال سقوط سنگ و ایجاد خطر برای عابرین را از بین برد .

مثلا سنگ نمای تراورتن در مقایسه با سنگ گرانیت چسبندگی بیشتری به ملات دارد و سبک تر و متخلخل تر است پس روش های نصب این دو سنگ قطعا با یکدیگر متفاوت خواهند بود . در اینجا با چند روش نصب سنگ بازالت آشنا می شویم :

مطلب مرتبط : فروش عمده سنگ بازالت

نصب سنگ بازالت انواع روشهای نصب بازالت

1- نصب سنگ بازالت با ملات سیمان

یکی از رایج ترین روشهای نصب سنگ بازالت استفاده از ملات ماسه سیمان است . این روش برای نصب اغلب سنگها مورد استفاده قرار می گیرد ولی روش مناسبی برای همه سنگها نیست .

برای چسباندن سنگ با ملات سیمان پشت سنگ را مقدار مناسبی از ماسه سیمان و دوغاب می زنند تا سنگ به سطح کار بچسبد . بعد از اینکه سنگ خودش را گرفت سنگ بعدی را در بالای آن قرار می دهند و عمل دوغاب ریزی را مجددا تکرار می کنند .

2- نصب سنگ بازالت با لقمه سنگ ها

در این روش سنگی را بصورت هرمی برش می دهند و با چسب مخصوص آنرا به پشت سنگ و کف کار می چسبانند . بعد سطح پشت سنگ را با دوغاب و ماسه سیمان پر می کنند .

مقاله پیشنهادی : ویژگی های سنگ بازالت در نمای ساختمان 

نصب سنگ بازالت خرید سنگ بازالت نما

3- نصب سنگ بازالت با سیم و مفتول

این روش برای سنگهایی که سنگین هستند و چسبندگی کمی به ملات دارند روش بسیار مطلوبی است . در این روش سنگ را بصورت قطری 2 شیار ایجاد می کنند و از آنها سیمی بصورت ضربدری عبور می دهند .

قطر شیارها و سیم اغلب دو میلی متر است . بعد از نصب سیم به سنگ ، دوغاب و ماسه پشت آن ریخته می شود تا همه قسمتهای آن به کار بچسبد .

4- نصب سنگ بازالت با قلاب اسکوپ

از بهترین روشهای نصب سنگ بازالت به نمای ساختمان اسکوپ سنگ است . این روش قابل اطمینان است و زیبایی ظاهری ساختمان را نیز کم نمی کند . در این روش پشت سنگ شیارها و سوراخهایی ایجاد می کنند و نوعی لقمه مخصوص را در این شیارها قرار میدهند .

سپس سنگ را در محل قرار داده و با ماسه سیمان محکم می کنند . در مقررات ملی ساختمان اسکوپ سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است . در قوانین جدید وضع شده همه سنگهایی که در ارتفاع بیش از 2 متر نصب گردند باید حتما اسکوپ شوند .

پیشنهاد می شود : با سنگ بازالت ساختمونتو محکم کن

نصب سنگ بازالت خرید سنگ نمای ارزان

بهترین روش نصب سنگ بازالت

با استفاده از همه روشهای نام برده در بالا می توان در نصب سنگ بازالت استفاده کرد چرا که سنگ بازالت سنگی متخلخل است. این سنگ چسبندگی خوبی به ملات دارد و در برابر تغییرات جوی و گرم و سرد شدن مکرر و باران های اسیدی مقاومت بالایی دارد . این عوامل موجب می شود تا بتوان با همه انواع روشها نصب سنگ بازالت را انجام داد و در واقع همه روش ها بهترین محسوب می شوند . البته با توجه به اینکه مقررات ملی ساختمان قوانین جدیدی وضع کرده برای نمای ساختمان باید از روش اسکوپ سنگ استفاده کرد.

اغلب ساختمانهای امروزی که ساخته می شوند بیش از 5 طبقه هستند و ارتفاع زیادی با سطح زمین دارند و احتمال سقوط سنگ از نما با خطرات جانی و مالی همراه است . پس توصیه می شود که از روش نصب سنگ بازالت با قلاب اسکوپ استفاده کنید .

نصب سنگ بازالت بهترین روش نصب سنگ بازالت

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای خرید عمده و جزئی سنگ بازالت ، گرانیت ، آندزیت و … می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *