مقالات, سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ بازالت در ساخت ظروف

استفاده از بازالت در ساخت ظروف - شرکت سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ بازالت در ساخت ظروف : سنگ بازالت پس از گرانیت فراوان ترین سنگ در زمین و در کشور ما می باشد . این سنگ که از گروه سنگهای آتشفشانی است بصورت طبیعی و به دلیل خروج گازهای گرم در هنگام خنک شدن گدازه خارج شده از آتشفشان ، دارای خلل و فرج است . ظروفی که با سنگ بازالت درست می شوند لبه های کاملا صافی ندارند که این بدلیل همین تخلخل سنگ است ولی این ناصافی موجب نقص نبوده بلکه زیبایی طبیعی و جذابی به محصولات ساخته شده از سنگ می دهند .

یکی از ویژگی های مهم سنگ بازالت این است که دی اکسید کربن محیط را به خود جذب می کند که این برای محیط زیست بسیار مفید است . استفاده از ظروفی که با سنگ بازالت تولید می شوند در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و در سبک های مدرن بسیار از آن استفاده می شود . ظروف بازالتی جذب نور بالایی دارند و مات هستند . اگر فردی طبیعت گرا هستید و به طبیعی بودن عناصر دکوری در منزل خود علاقه دارید می توانید از مزایای ظروف ساخته شده از بازالت در منزل بیشترین بهره را ببرید .

ما در این مقاله قصد داریم به موضوع استفاده از سنگ بازالت در ساخت ظروف بپردازیم. پس اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید با شرکت سنگ بازالت ماکو در این مقاله همراه شوید .

مزایای سنگ بازالت در ساخت ظروف

  • ظروفی که از بازالت تهیه می شوند باکتری و چربی را به خود جذب نمی کنند پس ظروف سالمی هستند.
  • سنگ بازالت با جذب دی اکسید کربن محیط برای محیط زیست هم مفید است .
  • سنگ بازالت به دلیل مقاومت زیاد در برابر دماهای بالا و همچنین دماهای به شدت پایین انتخاب خوبی برای ساخت ظروف است چرا که با سرد و گرم شدن دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود .
  • ظروف بازالتی را می توان در فریزر ، فر (تا دمای 572 فارنهایت) ، ماشین ظرفشویی و مایکروویو هم گذاشت .

مطلب مرتبط:

سنگ بازالت در کافه و رستوران

استفاده از بازالت در ساخت ظروف - ظروف سرو غذا

سایر مزایای سنگ بازالت در ساخت ظروف

  • ظروف بازالتی دچار خراش نمی شوند پس به راحتی می توان از هر نوع قاشق فلزی ، چوبی ، پلاستیکی و … برای برداشتن و یا بهم زدن محتویات آن در حین پخت استفاده کرد . همچنین ظروف بازالتی بو و چربی را به خود جذب نمی کنند .
  • استفاده از سنگ بازالت در ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه حتی بعنوان تخته گوشت برای خرد کردن انواع گوشت و سبزیجات نیز بسیار مفید است. زیرا رنگ نمی گیرد ، بو نمی گیرد و با شستن کاملا تمیز می شود .
  • تخته گوشت های دیگری که از جنس پلاستیک یا چوب هستند به دلیل شیارهایی که رویشان ایجاد می شود مستعد رشد باکتریهای زیادی در این شیارها هستند که با مصرف بعدی از آن این باکتریها و آلودگیها وارد بدن ما می شوند .
  • تخته گوشت های ساخته شده از سنگ بازالت بدلیل ضد خط و خش بودن بعد از مصرف و شستشو عاری از باکتری و آلودگی بوده و حتی می توان آن را مستقیما روی شعله برای ضدعفونی شدن قرار داد .
  • سنگ بازالت بدون سرب و کادمیوم است پس با خیال راحت می توان در ظروف بازالتی غذا پخت ، غذا سرو کرد و در آن غذا خورد .
  • ظروف بازالتی در برابر شوکهای مکانیکی و حرارتی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و در فر و مایکروویو هم قابل استفاده هستند .
  • ظروف بازالتی با عناصر دیگر ترکیب نشده و خورده نمی شوند . مثلا در هنگام آشپزی یا تهیه سالاد به راحتی می توان از نمک ، ادویه ها ، طعم دهنده ها و سس ها در تهیه غذا استفاده کرد بدون اینکه نگران آسیب به ظرف خود باشیم .
  • ظروف بازالتی را می توان پس از هر بار استفاده در ماشین ظرفشویی قرار داد و پودرهای مخصوص ماشین ظرفشویی آسیبی به ظروف بازالتی وارد نمی کند .

مطلب مرتبط:

انواع رنگ بندی سنگ بازالت

استفاده از بازالت در ساخت ظروف - مزایای ظروف بازالتی

آیا از بازالت در آشپزخانه استفاده های دیگری هم می شود؟

بازالت بسیار متراکم و قوی است (مثل کوارتز) به همین دلیل سنگ بازالت در ساخت ظروف یک گزینه قابل اعتماد برای آشپزخانه است. بازالت همچنین در برابر حرارت مقاوم است و برای مناطقی که تابه ها یا ظروف داغ قرار می گیرند انتخاب خوبی است . پس استفاده از سنگ بازالت یک تکه بعنوان کانتر آشپزخانه می توان انتخاب مناسبی باشد.

کانترهای بازالتی چقدر بادوام هستند؟

بازالت نوعی سنگ آتشفشانی است که وقتی گدازه به سرعت در سطح زمین سرد می شود ، تشکیل می شود. به همین دلیل است که یکی از متراکم ترین و قوی ترین سنگ های موجود است که آن را به یک ماده ایده آل برای میزهای آشپزخانه و کانتر تبدیل می کند.

در حالی که میزهای بازالتی بسیار سخت هستند ، اما کاملاً تخریب ناپذیر نیستند . اگر توسط یک جسم سنگین آسیب ببینند، ممکن است خراشیده یا بریده شوند. اما بازالت هنوز در برابر خراش و تراشه مقاوم تر از سایر مواد برای ساخت رویه میز است. در مجموع، صفحات بازالت کاربردهای بسیار متنوعی دارند و به دلیل دوام و جذابیت بصری ، گزینه ای فوق العاده هستند .

مزایای میزهای بازالتی چیست؟

بازالت سنگی متراکم و بادوام است که اغلب در ساخت و ساز ساختمان ها و جاده ها استفاده می شود. در سال‌های اخیر، بازالت به یک ماده محبوب برای سطوح منازل، به‌ویژه کانترها تبدیل شده است. استفاده از سنگ بازالت برای کانترها مزایای متعددی دارد. اول اینکه بازالت یک ماده بسیار سخت است که آن را برای استفاده در مناطق شلوغ ایده آل می کند. از آنجایی که یک سنگ آتشفشانی است، در برابر ترک ها و خراش های جزئی بسیار مقاوم است.

علاوه بر این، میزهای بازالتی در رنگ های تک رنگ از زغالی تا مشکی موجود هستند. آنها می توانند ظاهری خنک و مینیمال در این مناطق ایجاد کنند. در نهایت، میزهای بازالتی از صفحات بزرگ سنگ بازالت ساخته شده اند که مواد سازگار با محیط زیست را می توان در پایان عمر خود بازیافت کرد. از میزهای بازالتی در هر کجا می توان استفاده کرد حتی در فضای باز حیاط ، تراس ، بالکن ، پارکها و …

مطلب پیشنهادی:

سنگ بازالت برای کانتر آشپزخانه

استفاده از بازالت در ساخت ظروف - ساخت ظروف بازالت

کلام آخر

در این مقاله با استفاده های سنگ بازالت در ساخت ظروف آشنا شدیم . همچنین به دیگر کاربردهای سنگ بازالت در آشپزخانه که شامل کانتر آشپزخانه می شد پرداختیم . اگر قصد خرید ظروف بازالتی را دارید می توانید به سایت شرکت سنگ بازالت ماکو مراجعه کرده و نمونه کارهای ما را ببینید .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن بازالت ، گرانیت ، تراورتن و اندزیت در کشور و همچنین کارخانجات سنگبری در منطقه ماکو آذربایجان غربی می باشد . سنگ ها به صورت کوپ ، اسلب و تایل بصورت عمده و جزئی عرضه می گردد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده محصولات می توانید از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *