مقالات, سنگ بازالت ماکو

انواع رنگ بندی سنگ بازالت

رنگ بندی سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت یک سنگ آتشفشانی سخت و تیره است و رایج ترین نوع سنگ در پوسته زمین می باشد .سنگ بازالت با توجه به نوع فوران آن می تواند سخت و حجیم و یا شکننده و پر از حباب باشد . اما ماگما حاوی مقدار زیادی کوارتز یا مواد معدنی رنگ روشن که گرانیت را تشکیل می‌دهند ، نیست . در عوض فقط حاوی مواد معدنی تیره رنگ است . به همین دلیل بازالت اغلب خاکستری تیره تا سیاه است .

در این مقاله قصد داریم به رنگ بندی سنگ بازالت و مصارف گوناگون آن در ساختمان سازی و صنعت بپردازیم . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله دعوت می نماید .

انواع رنگ بندی سنگ بازالت

سنگ بازالت معمولاً به دلیل محتوای بالای اوژیت یا سایر کانی‌های پیروکسن تیره رنگ ، خاکستری تیره تا سیاه است ، اما می‌تواند طیف وسیعی از سایه را نشان دهد . برخی از بازالت ها به دلیل محتوای بالای پلاژیوکلاز کاملاً روشن هستند و گاهی اوقات آنها را به عنوان لوکو بازالت توصیف می کنند .

سیلرهای تقویت کننده یک راه حل اثبات شده برای آب بندی و تقویت رنگ سنگ بازالت هستند . هنگامی که سنگ از روغن یا مایعات تغییر رنگ می دهد ، تیره یا سیاه می شود . سنگ بازالت اغلب در انواع رنگ بندی طیف طوسی یا خاکستری روشن تا تیره و مشکی دیده می شود. رنگ بازالت به دلیل اکسید شدن مواد معدنی غنی از آهن به زنگ می تواند به قهوه ای یا قرمز تغییر کند . چند نمونه از رنگ بندی سنگ بازالت به شرح زیر است :

بازالت خاکستری

یکی از معمول ترین رنگ بندی سنگ بازالت ، رنگ خاکستری است . بازالت یکی از متراکم ترین سنگ های روی زمین است . سختی ، یکنواختی رنگ و امکانات بی‌پایانش ، بازالت را برای کاربردهای داخلی یا خارجی ساختمان مناسب می‌سازد . بازالت با الهام از رنگ های معدنی و ویژگی های لمسی سنگ باستانی که نشان می دهد ، خاکستری عمیق و قوی است . این یک رنگ قابل تطبیق است که از طریق پوشش ظریف خود ، یک تعامل قابل توجه بین مواد ایجاد می کند .

سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون بسیار کاربرد دارد و  به دلیل اینکه دارای طیف رنگ خنثی است، در دکوراسیون به سبک مدرن بسیار استفاده می شود.

رنگ بندی سنگ بازالت - بازالت خاکستری

بازالت سیاه

یکی دیگر از انواع رنگ بندی سنگ بازالت که عمومیت کمتری نسبت به خاکستری دارد. بازالت بلک متالیک همانطور که از نامش پیداست مشکی متالیک است . در نورهای خاص ، ته مایل به آبی/بنفش دارد و به خاطر نوعی سنگ آتشفشانی نامگذاری شده است . از این سنگ زیبا با توجه به معماری و نقشه ساختمان می توان در جای جای ساختمان ها استفاده نمود و از رنگ جذاب آن لذت برد .

بازالت سیاه پویپو

این سنگ آتشفشانی بازالت خاکستری قرن ها در معماری مورد استفاده قرار گرفته است . بازالت سیاه پویپو دارای دوام گرانیت با همان رنگ ، نشانه گذاری و ظرافت سنگ آهک است . مطالعه مقاله سنگ آتشفشانی را از دست ندهید.

سایر رنگها

اگرچه اغلب سنگ های بازالت خاکستری روشن تا تیره و یا مشکی هستند ولی در اثر قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی گوناگون و یا اکسید شدن ممکن است تغییر رنگ دهند و روشن تر یا تیره تر شوند . مثلا نمونه هایی از رنگ بندی سنگ بازالت به صورت زرد ، قرمز مایل به قهوه ای ، سبز تیره و … نیز یافت می شود که کمیاب تر هستند ولی در کل بازالت را به عنوان یک سنگ خاکستری می شناسیم چرا که وفور این رنگ از بازالت در سطح کره زمین بیشتر است .

رنگ بندی سنگ بازالت - انواع رنگهای بازالت

در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان چه رنگی با بازالت هماهنگ است ؟

رنگ بازالت یک خاکستری خنثی میانه است که به هر پروژه ای گرما می بخشد . برای جفت شدن با رنگ های سفید ، زغالی و خاکستری روشن عالی است . این خنثی بودن رنگ سنگ بازالت موجب شده که در دکوراسیون مدرن بسیار پرکاربرد شود و با هر رنگی از جمله خانواده رنگ های سرد و یا گرم هماهنگ شود . این رنگ مختص سبک خاصی نیست و در سبک های کلاسیک ، نئوکلاسیک ، مینیمال ، روستیک ، اسکاندیناوی و … نیز قابل استفاده است .

مصارف سنگ بازالت در صنعت و ساختمان

اخیراً الیاف بازالت به دلیل خواصی مانند مدول الاستیسیته بالا ، استحکام الاستیک بالا ، مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر دمای بالا ، دامنه دمای عملیاتی گسترده و سهولت در جابجایی ، توجه را به عنوان یک ماده ساختمانی ممکن به خود جلب کرده است .

بازالت معمولاً برای استفاده به عنوان سنگدانه در پروژه های ساختمانی خرد می شود . شکل خرد شده بازالت برای سنگدانه های بتنی ، پایه جاده ، بالاست راه آهن ، سنگدانه روسازی آسفالت ، سنگ فیلتر در مزارع زهکشی و … استفاده می شود .

بازالت به عنوان صندلی استادیوم و سنگفرش خیابان در سراسر امپراتوری روم استفاده می شد . امروزه نیز از این سنگ برای سنگفرش پیاده رو ها و پارک ها ، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها ، پله ها ، نیمکت های پارک ها ، کف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام و … استفاده می شود .

سنگ بازالت در نمای ساختمان ظاهر زیبایی به ساختمان می دهد و همچنین به دلیل مقاومت بالای این سنگ ترک خوردگی نمی شود. بازالت در ساخت و ساز (به عنوان مثال به عنوان بلوک های ساختمانی یا در زمینه سازی) ، ساختن سنگفرش (از بازالت ستونی) و در ساخت مجسمه استفاده می شود . حرارت دادن و اکسترود کردن بازالت باعث تولید پشم سنگ می شود که پتانسیل این را دارد که یک عایق حرارتی عالی باشد و بسیار در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد .

سنگ بازالت به عنوان جایگزین نسبی سیمان پرتلند معمولی در مخلوط بتن منجر به افزایش مقاومت کششی تا 26.86 درصد می شود که به تقویت ناحیه انتقال سطحی توسط محتوای بازالت موجود به عنوان جایگزین سیمان پرتلند در مخلوط بتن نسبت داده می شود .

تولید الیاف نساجی با کیفیت بالا ، تجهیزات مقاوم در برابر اسید برای مصارف سنگین صنعتی ، پشم سنگ ، لوله های پلاستیک بازالت ، میله های تقویت کننده پلاستیک بازالت ، الیاف بازالت ، نمد سقف ، الیاف بازالت عایق حرارت و … از مصارف این سنگ در صنعت می باشد.

رنگ بندی سنگ بازالت - الیاف بازالت در صنعت

مزایای سنگ بازالت در صنعت و ساختمان سازی

  • استحکام و دوام بالا
  • مقاومت در برابر ضربه ، ترک خوردگی و شکستگی
  • عایق حرارتی خوب
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر تغییرات دما و شرایط جوی
  • دارای طیف رنگ گسترده از خاکستری روشن تا مشکی
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن بازالت ، گرانیت ، تراورتن و اندزیت در کشور و همچنین کارخانجات سنگبری در منطقه ماکو آذربایجان غربی می باشد . سنگ ها به صورت کوپ ، اسلب و تایل بصورت عمده و جزئی عرضه می گردد .

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های سایت تماس حاصل نمایید . برای مشاهده محصولات می توانید از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *