مقالات, سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه

سنگ بازالت در دکوراسیون کافه - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت به دلیل ویژگی های منحصربفردی که دارد همواره مورد توجه سازندگان بنا و معماران از گذشته تاکنون بوده است . امروزه استقبال از مواد طبیعی نظیر سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی خانه ها ، مغازه ها ، کافه ها ، رستوران ها ، هتل ها و … بیشتر است . ما در این مقاله قصد داریم به موضوع استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه بپردازیم .

در سالهای اخیر شاهد افزایش کافه ها در جای جای شهر هستیم و این یعنی محلی دنج و امن برای دیدارهای دوستانه و عاشقانه . ناگفته پیداست که نوع دکوراسیون یک کافه می تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و یا از خود براند . دیزاین کافه با متریال طبیعی نظیر سنگ بازالت یکی از گزینه های پیشنهادی شرکت سنگ بازالت ماکو به شما می باشد . با این مقاله همراه شوید تا بیشتر با سنگ بازالت و ویژگی های آن در دکوراسیون آشنا شوید .

استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه

در طراحی دکوراسیون یک کافه بخش هایی نظیر دیوارها ، کفپوش ، پیشخوان ، میزها و صندلی ها ، پله ها و … را باید در نظر بگیریم . سنگ بازالت را می توان در همه این بخش ها به کار برد ولی نوع فرآوری این سنگها با هم متفاوت خواهد بود . حال به توضیح هر یک از بخش ها می پردازیم :

کفپوش کافه

یکی از مکانهایی که از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه می توان استفاده کرد کفپوش کافه است. برای کفپوش کافه می توان از کاشی های بازالتی استفاده کرد . کاشی های سنگ بازالت به عنوان سنگ های جادویی برای هر کاربری از کف سازی گرفته تا روکش کاری و ساخت کانتر با قیمت نسبتاً ارزان به کار می روند . این کاشی ها می توانند در ابعاد و شکلهای گوناگون برش بخورند .

پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های خلاقانه استفاده از سنگ بازالت در حیاط و پاسیو را مطالعه نمایید . 

سنگ بازالت در دکوراسیون کافه - بازالت در پیشخوان

پیشخوان یا کانتر کافه

بخش دیگری که از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه می توان استفاده کرد بخش پیشخوان یا کانتر می باشد . می توان از سنگ بازالت بصورت یک تکه برای روی کانتر استفاده کرد . این سنگ به دلیل عایق رطوبت و حرارت بودن گزینه مناسبی برای کانتر است . می توان با خیال راحت انواع نوشیدنی گرم و سرد را روی آن گذاشت بدون اینکه ترسی از ترک خوردن و آسیب به سنگ داشته باشیم . همچنین در صورت ریختن مواد و نوشیدنی ها روی آن می توان با یک دستمال نم دار آن را به راحتی پاک کرد بدون اینکه اثری از آثار لکه روی آن باقی بماند .

دیوارهای کافه

برای دیوارهای کافه می توان از سنگ های یک تکه بازالت که بصورت اسلب بازالت موجود است استفاده نمود . رنگ خنثی و خاکستری رنگ سنگ بازالت مناسب دکوراسیون با هر سبکی از مدرن تا کلاسیک و قابل هماهنگی و ست کردن با همه رنگها می باشد . از این سنگ با خیال راحت برای سالهای مدید می توان استفاده کرد بدون اینکه آسیبی ببیند و یا شما را دچار دلزدگی کند .

میز و صندلی های کافه

یکی دیگر از کاربردهای سنگ بازالت در دکوراسیون کافه خصوصا کافه های روباز میز و صندلی ها هستند. از سنگ بازالت می توان در ساخت میز و صندلی های سنگی کافه نیز استفاده کرد خصوصا اگر کافه در فضای باز باشد این مزیت را دارد که این میز و صندلی های بازالتی در برابر بارش باران و تابش آفتاب مستقیم آسیب نمی بینند و نیازی به جابه جا کردن مدام آنها نیست .

پله های کافه

پله های سنگی معمولا حس خوشایندی به محیط القا می کنند و پله های از جنس سنگ بازالت به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی یکی از گزینه های بسیار مناسب استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه به شمار می روند .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون

سنگ بازالت در دکوراسیون کافه - بازالت در کفپوش

مزایای کفپوش بازالتی چیست ؟

از آنجا که کافه ها محل رفت و آمد هستند ، استفاده از متریالی مقاوم برای کفپوش بسیار مهم است . کفپوش بازالتی دارای مزایای گوناگونی برای این گزینه است که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :

ضد لغزش بودن

بازالت صدها سال است که استفاده می شود و یکی از محبوب ترین کاربردهای آن ایجاد مسیرها و جاده ها است . سطح ضد لغزش بازالت برای استفاده در فضای باز عالی است و خطر لیز خوردن ندارد .

تمیز کردن آسان

بازالت به طور طبیعی در برابر لکه مقاوم است و اگر چیزی روی آن ریخته شود به راحتی پاک می شود . برای تمیز کردن بازالت به هیچ پاک کننده گران قیمت و یا روش های تمیز کردن پیچیده نیاز نیست .

بادوام و ضد میکروب

از آنجایی که کاشی های بازالتی برای ایجاد یک روکش صاف و براق صیقل داده می شوند ، برای داخل کافه ها ایده آل هستند . همچنین در برابر لکه ها و لکه های آب مقاومت می کند .

علاوه بر این ، با تخلخل کمتر از 0.5٪ و قوام متراکم ، این کاشی ها و کاشی های مرمر به راحتی تغییر شکل نمی دهند و در برابر اسیدها و قلیاها مقاوم هستند .

کاشی های بازالتی به دلیل ترکیب شیمیایی منحصربفرد خود ، به طور طبیعی ضد باکتری و غیر متخلخل هستند ، بنابراین می توان از آنها در داخل و خارج از کافه بدون نگرانی از رشد کپک استفاده کرد .

مقاله پیشنهادی : استفاده از سنگ بازالت در پله

سنگ بازالت در دکوراسیون کافه - بازالت در دیوارپوش

کلام آخر 

در این مقاله با کاربردهای سنگ بازالت در دکوراسیون کافه آشنا شدیم. اگر در فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید از نوع گشایش یک کافه هستید به شما پیشنهاد می کنیم از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه خود استفاده کنید. از آنجا که راه اندازی کافه هزینه های زیادی به دنبال دارد با استفاده از سنگ بازالت می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید . از این گذشته نمای زیبا و ماندگاری که سنگ بازالت دارد مشتریان را به سمت خود جذب خواهد کرد.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *