مقالات, سنگ بازالت ماکو

ساخت پاسیو با سنگ بازالت

ساخت پاسیو با سنگ بازالت شرکت سنگ بازالت ماکو

در ساختمان های کنونی پاسیو مکانی ایده آل برای دوره همی ، استراحت و لذت از فضای باز است . مصالح گوناگونی برای ساخت پاسیو به کار می رود که از آن جمله می توان به چوب ، سنگ و بتن اشاره کرد .

سنگ یکی از پرکابردترین مصالح در ساختمان سازی و همچنین در ساخت پاسیو است . ساخت پاسیو با سنگ بازالت یکی از گزینه های پرطرفدار است چرا که سنگ بازالت ویژگی های مثبت زیادی دارد که آن را برای ساخت پاسیو به یک گزینه ایده آل تبدیل می کند .

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت و کارخانجات فرآوری سنگ گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … می باشد و شما می توانید بصورت عمده و جزئی از این شرکت سنگ مورد نظر خود را تهیه نمایید . برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09128282912 تماس حاصل نمایید .

پاسیو چیست ؟

پاسیو (patio) یک واژه فرانسوی است که به حیاط خلوت بدون سقف یا سقف شیشه ای گفته می شود که در درون خانه یا چسبیده به آن در بیرون ساخته می شود و در آن گونه های مختلف گیاهی پرورش داده می شود . این فضای نورگیر موجب افزایش نور در فضاهای بسته منزل می شود و طراوت و شادابی خاصی به منزل می دهد .

مقاله پیشنهادی : 8 مورد از فواید استفاده از سنگ در زندگی روزمره

ساخت پاسیو با سنگ بازالت - پاسیو چیست

ساخت پاسیو با سنگ بازالت

سنگ بازالت که سنگی آتشفشانی و تیره رنگ در طیف خاکستری تا مشکی است یک سنگ مقاوم است که در برابر حرارت ، فشار ، رطوبت و … مقاومت بالایی از خود نشان می دهد . همین موضوع باعث می شود که در اغلب قسمت های ساختمان بتوان از آن استفاده کرد .

همچنین بافت سنگ بازالت نوعی حالت طبیعی به فضا می بخشد که در کنار گیاهان طبیعی پاسیو یک حس طبیعت بکر را به ذهن انسان متبادر می کند و یکی از سنگهای پرطرفدار برای ساخت پاسیو به شمار می رود .

تصور کنید که پس از یک روز خسته کننده کاری و پس از پشت سر گذاشتن ترافیک خیابانها به منزل رسیده اید . با استراحت در فضای پاسیو و استشمام بوی گیاهان موجود در پاسیو می توانید با یک فنجان قهوه یا چای در این فضای دلنشین خستگی یک روز کاری را از تن به در کنید .

ساخت پاسیو با سنگ بازالت تنها محدود به دیوارها و کف پاسیو نمی شود بلکه می توان با سنگ بازالت در پاسیو آب نما ساخت. اگر در پاسیو از آب نما هم استفاده کنید که دیگر عیش شما کامل خواهد شد . صدای شر شر آب همراه با سبزی گیاهان طبیعی پاسیو شما را به سفری کوتاه در طبیعت مهمان می کند .

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

ساخت پاسیو با سنگ بازالت - پاسیوی بازالتی

چرا سنگ بازالت برای ساخت پاسیو مناسب است؟

در اینجا به چند مورد از ویژگی های مثبت ساخت پاسیو با سنگ بازالت اشاره می کنیم :

دوام سنگ بازالت

سنگ بازالت به دلیل شرایطی که در آن تولید شده بسیار سخت و مقاوم است چرا که از سرد شدن گدازه های آتشفشانی درست شده است .

این سنگ در برابر عوامل جوی نظیر بارش باران و برف ، تابش مستقیم نور خورشید ، گرما و سرما و … مقاومت بالایی دارد و بهترین گزینه برای فضاهای باز نظیر حیاط ، پاسیو ، حیاط خلوت ، بالکن ، روف گاردن و تراس به حساب می آید.

نیاز به نگهداری کم

سنگ بازالت نظیر مصالح دیگر نظیر چوب ، آهن ، گچ و … نیست که در اثر مرور زمان دچار خوردگی ، فرسایش و پوسیدگی شود . سنگ بازالت در سازه های باستانی نیز به کار رفته و این نشان از عمر طولانی این سنگ و نیاز کم به نگهداری آن دارد .

تطبیق پذیری بالا

بازالت را می توان به شکلها و طرح های گوناگون برش داد . می توان آن را به صورت ورقه های مسطح برش داد و برای سنگفرش از آن استفاده کرد . همچنین می توان بصورت کیوبیک از آن استفاده کرد .

سنگ بازالت بصورت اسلب و تایل هم فرآوری می شود و مورد استفاده قرار می گیرد پس مناسب با سلیقه شما و سبک دکوراسیون پاسیو می توانید از هر نوع سنگ بازالتی استفاده کنید .

جذابیت ظاهری

سنگ بازالت با رنگ تیره و بافت خود بسیار طبیعی است و برای محیط هایی که قصد داریم زیبایی طبیعت را در آن بیشتر به نمایش بگذاریم بسیار مفید است . ترکیب سنگ بازالت با گیاهان سبز می تواند حس طبیعت را القا نماید .

مقاله مرتبط : ایده های خلاقانه استفاده از سنگ بازالت در حیاط و پاسیو 

ساخت پاسیو با سنگ بازالت - مزیت های سنگ بازالت برای پاسیو

کلام آخر

ساخت پاسیو با سنگ بازالت راه خوبی جهت ایجاد یک فضای دوست داشتنی و متمایز در فضای منزل است . سنگ بازالت نیاز به نگهداری خاصی ندارد و برای محیط های باز بسیار ایده آل است . در ویلاها می توان از این سنگ نهایت استفاده را برای دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کرد .

اگر قصد ایجاد یک فضای طبیعی و دنج را در خانه خود دارید می توانید نسبت به خرید سنگ بازالت و طراحی یک پاسیو جذاب و زیبا اقدام نمایید . برای خرید سنگ بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید .

شرکت سنگ بازالت ماکو ؛ بزرگترین عرضه کننده سنگ بازالت در کشور

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *