سنگ بازالت ماکو, خرید سنگ بازالت ماکو, مقالات

فروش عمده سنگ بازالت

فروش عمده سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ های بازالت در صنعت ساخت و ساز مفید هستند. سنگ‌های بازالتی برای فروش، سنگ‌هایی هستند که از منابع طبیعی در قالب‌های اسلب، سنگ مکعبی و کاشی تهیه می‌شوند. دسته ای از آنها هم بصورت بی شکل و تراش نخورده و در اصطلاح فرآوری نشده و بصورت کوپ در انبارها موجود هستند که به مصرف داخلی رسیده یا به همان صورت به کشورهای دیگر صادر می شوند.

در این مقاله در مورد فروش عمده سنگ بازالت صحبت خواهیم کرد. اگر خریدار سنگ بازالت بصورت عمده هستید و یا تمایل دارید در این زمینه اطلاعاتی به دست بیاورید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع سنگ نمای ساختمان و ویژگی های آنها را مطالعه نمایید. 

فروش عمده سنگ بازالت - سنگ کوپ

کاربردهای سنگ بازالت

سنگ های بازالت در ضخامت، اندازه و شکل های مختلف موجود است. آنها سخت و سبک وزن هستند و دارای مقاومت فشاری بالایی هستند که آنها را برای ترافیک بیشتر و بارهای بیشتر مناسب می کند. این سنگ ها برای استفاده به عنوان سنگفرش و استخرهای شنا بسیار مناسب هستند. آنها از پرداخت های مختلف سطحی مانند سنگ زنی خشن و سندبلاست برخوردار هستند که آنها را همه کاره می کند.

همچنین به دلیل جذب کم آب، می توان از آنها برای ساخت کف و سقف نیز استفاده کرد. همچنین این سنگ ها دارای قابلیت جذب صوتی برای سطوح کم صدا هستند. خواص حفظ گرما باعث می شود روزهای گرم خنک تر شوند، در حالی که روزهای سرد گرم تر هستند.

آنها برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب هستند و در رنگ های قرمز و مشکی موجود هستند. سنگ های بازالت برای فروش در خارج از بخش ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارند. آنها به عنوان خوشبو کننده عمل می کنند و برای ماساژ درمانی با سنگ داغ ایده آل هستند.

از این سنگ ها می توان برای محوطه سازی باغ و کشت بدون خاک نیز استفاده کرد. آنها متخلخل هستند و آنها را در تصفیه طبیعی آب در آکواریوم و غیره کاربردی می کند. به دلیل عایق حرارتی پیشرفته، برای کباب‌پزی نیز مناسب هستند. آنها از مواد دوستدار طبیعت ساخته شده اند که آلودگی صفر را ایجاد می کنند.

این محصولات مقاوم در برابر آتش هستند و همچنین مقاوم در برابر اسید و قلیایی هستند که منجر به طول عمر مفید می شوند. بازالت یکی از قدیمی ترین گدازه های در جهان است. به همین دلیل از آن به عنوان سنگ سازه ای در بیشتر نقاط جهان نیز استفاده می شود.

بازالت یکی از مهمترین گدازه های باستانی برای توسعه آجر و رسوب است که برای ایجاد پایداری ساختاری بیشتر سنگ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل، بازالت در گدازه های باستانی مهم است.

فروش عمده سنگ بازالت - سنگ اسلب

مزایای سنگ بازالت

  • سازگاری با محیط زیست بدلیل غیرسمی بودن
  • جذب دی اکسید کربن موجود در هوا
  • طول عمر بالا و دوام بسیار بالا
  • مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت
  • چسبندگی بالا به ملات و دیگر مصالح ساختمانی
  • قیمت مناسب

فروش عمده سنگ بازالت

سنگ بازالت در کشور ما ایران به وفور یافت می شود و به همین دلیل نسبت به برخی سنگهای ساختمانی که برخی نیز وارداتی هستند قیمت مناسب تری دارد. یکی از معادن معروف سنگ بازالت در شهر ماکو است و به بازالت ماکو معروف است.

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه و فروش عمده سنگ بازالت و سایر سنگهای ساختمانی از قبیل گرانیت، آندزیت، تراورتن را بعهده دارد. اگر خریدار سنگ بازالت بصورت عمده هستید با شماره های ذیل تماس حاصل کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله سنگ آتشفشانی را مطالعه کنید. 

فروش عمده سنگ بازالت - کاشی کف

سنگ بازالت چیست؟

بازالت از فراوان ترین و پرکاربردترین سنگهای کره زمین است که خصوصا در صنعت ساخت و ساز ساختمان بسیار کاربرد دارد. این سنگ که نوعی سنگ آتشفشانی بیرونی است در اثر فوران گدازه های آتشفشانی و سرد شدن در معرض هوا شکل می گیرد.

این سنگ قلیایی و به رنگ تیره است و بافتی متراکم دارد که دانه ریز هم هست. تراکم بالای آن موجب شده که از آن برای ساختمان سازی استفاده شود زیرا در ساخت بنا تراکم و استحکام سنگ بسیار اهمیت دارد.

انواع سنگ بازالت

– بازالت چرمی: این بازالت ظاهر چرمی دارد و برای پوشش پیاده روها، معابر، محوطه ها و خیابانها مورد استفاده قرار میگیرد.

– بازالت سابیده: از این بازالت بعنوان خیابانها، پوشش معابر و محوطه های باز استفاده میشود.

– کوبیک بازالت: کوبیک همانطور که از اسمش پیداست مکعب های کوچک از سنگ بازالت است که در تزئینات ساختمان ها به کار می رود.

– بازالت تایل: این نوع از بازالت بصورت کاشی در ابعاد کوچک برش می خورد و برای پوشش دیوارها، نماها و کف به کار می رود.

ویژگیهای مکانیکی و فیزیکی سنگ بازالت

1- دانسیته کم :

سنگ بازالت گرچه از ترکیبات و عناصر فلزی تشکیل شده اما حفره های درشت این سنگ موجب شده تا دانسیته آن کم باشد و نسبت به نمونه مشابه و هم اندازه خود از سنگ گرانیت وزن کمتری دارد.

2- عایق حرارت و صوت :

این سنگ به دلیل داشتن حفره های درشت در برابر حرارت و صوت عایق خیلی خوبی است. جریان های حرارتی و امواج صوتی بسختی از فضاهای خالی حفره ها عبور می کنند و این موجب می شود که این سنگ در صنعت ساختمان به یک سنگ ایده آل تبدیل شود.

3- مقاومت خوب :

این سنگ بدلیل بافت ریز دانه مقاومت کششی، فشاری و خمشی خوبی دارد. در سنگهای آتشفشانی هرچقدر اندازه دانه ها کوچک تر باشد مقاومت سنگ بیشتر خواهد بود زیرا سطح تماس بین بلورها و اصطکاک آنها بیشتر می شود که این موجب مقاومت بیشتر می شود.

4- مقاومت سایشی خوب :

کانیهای اصلی سازنده بازالت یعنی پیروکسن، الیوین و پلاژیوکلاز بیش از 5 (اغلب بیش از 6) است. پس مقاومت سایشی بازالت در حد خوبی است و به همین دلیل خیلی زیاد در کفپوش محوطه ها و پیاده روها که در معرض رفت و آمد زیاد هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

5 – تغییر رنگ و دگرسانی:

از مهمترین ضعفهای بازالت در ساختمان تغییر رنگ آن می باشد. کانیهایی که سازنده بازالت هستند و شامل پیروکسن، الیوین و پلاژیوکلاز هستند در برابر هوازدگی شیمیایی ضعف دارند و در مواجهه با رطوبت هوا و اکسیژن دگرسانی در آنها به وجود آمده و به کانیهایی مثل کلریت و زئولیت تبدیل میشوند.

کانی کلریت موجب میشود که سطح خاکستری تا سیاهرنگ این سنگ به سبز تبدیل شود. کانی کلسیت ثانویه هم موجب ایجاد رنگ کرم تا سفید در سطوح سنگ بازالت میشود.

6 – زنگ زدگی:

از ضعفهای دیگر بازالت زنگ زدگی آن است. سنگ بازالت از عنصر آهن سرشار است بطوریکه این سنگ جهت مغناطیسی را در خود نگه می دارد.

کانیهایی مثل ایلمنیت و مگنتیت در بازالت میتوانند در تماس با اکسیژن و رطوبت به کانیهای لیمونیت و هماتیت دگرسان بشوند و ظاهر زنگ زده به سنگ بدهند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله قیمت سنگ شیاری بازالت را از دست ندهید. 

فروش عمده سنگ بازالت - ویژگیها

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *