مقالات, سنگ بازالت ماکو

فروش سنگ بازالت ماکو

فروش سنگ بازالت ماکو - سنگ بازالت ماکو

فروش سنگ بازالت ماکو 

در ساختمان سازی برای منحصر به فرد کردن و دیزاین خاص نمای ساختمان از سنگ بازالت استفاده می شود. سنگ بازالت نوعی سنگ سخت و سیاه و دانه ریز است که از فعالیت آتشفشانی و جاری شدن ماده مذاب روی سطح زمین و سرد شدن آن به وجود می آید. در ایران هم بدلیل وجود کوه های آتشفشانی فراوان این سنگ به وفور یافت میشود. سنگ بازالت به صورت خام یا فرآوری شده در صنعت، کشاورزی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

در کارخانجات فرآوری سنگ بازالت به صورت اسلب، کیوبیک، شیاردار، بوشهمر، اسکراچ، چرمی و … در می آید و آماده فروش می شود. از سنگ بازالت علاوه بر ساختمان سازی در ساخت کفپوش خیابانها، پیاده روها و … نیز استفاده می شود. یکی از انواع سنگ بازالت که در کشور ما شهرت زیادی دارد سنگ بازالت ماکو است. ماکو نام منطقه ای در استان آذربایجان غربی است که دارای معادن فراوان سنگ بازالت می باشد.

شرکت سنگ بازالت ماکو نیز دارنده معادن و کارخانجات سنگ بازالت در این منطقه است. فروش سنگ بازالت ماکو از درب معدن و یا دفتر مرکزی شرکت در تهران انجام می شود. ارسال سنگ به سراسر کشور امکان پذیر است و فروش از طریق حضوری و آنلاین انجام می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد فروش سنگ بازالت ماکو بیشتر بدانیم پس با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید.

فروش سنگ بازالت ماکو

فروش سنگ بازالت ماکو به صورت خام (کوپ) و یا فرآوری شده انجام می شود. در اینجا با انواع سنگ بازالت از نظر فرآوری آشنا می شویم:

1- اسلب

سنگ اسلب بازالت از برش سنگ کوپ در کارخانجات فرآوری بدست می آید و در روش های جدید آن علاوه بر زیبایی و جذابیت بیشتر باعث استحکام و طول عمر آنها میشود. دلیل آن نیز به خاطر دستگاه های پیشرفته و مدرن و باکیفیت جهت برش، کالیبراسیون، صیقل و ساب سنگ میباشد و عملیات اپوکسی کردن و نصب توری هم پشت سنگ ها انجام میشود که امکان ترک خوردن، شکستگی و خرد شدن سنگ به حداقل برسد.

از اسلب سنگ بازالت می توان برای پوشش دیوارها (نمای داخلی و خارجی) ، تی وی وال، سنگ کانتر و جزیره در آشپزخانه، کفپوش و … استفاده کرد. برای تهیه سنگ اسلب بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. در کارخانه با ابعادی که مدنظر شماست سنگ اسلب برش خورده و آماده ارسال می گردد.

2- کوپ

کوپ یا بلوک همان سنگ خام میباشد که بلافاصله بعد از استخراج از معدن بدست تولیدکننده می رسد. این سنگ ها بشکل مکعب یا مکعب مستطیل با اره های زنجیری و دستگاه های پیشرفته برش میخورند و جهت فروش ارسال میشوند. این سنگ ها بصورت کوپ هم به کشورهای دیگر صادر میشوند. سنگ کوپ به دلیل اینکه فرآیند فرآوری روی آن انجام نشده در مقایسه با سنگ های فرآوری شده از قیمت پایین تری برخوردار است.

3- سابیده

از این سنگ بیشتر به عنوان کفپوش معابر، خیابان ها و محوطه ها استفاده می شود. همانطور که از نام این نوع سنگ پیداست به وسیله دستگاههای خاصی روی سطح سنگ سابیده می شود تا برای مصارف ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد.

خرید سنگ بازالت ماکو - عمده

4- کوبیک بازالت

سنگ بازالت کوبیک که به صورت مکعب در ابعاد کوچک و به صورت تزئینی در بخش های مختلف ساختمان به کار می رود. از سنگ کیوبیک یا کوبیک در ساخت سنگفرش خیابانها ، پیاده روها و پارکها نیز استفاده می شود. این سنگ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، فشار و ضربه دارد بهترین گزینه برای سنگفرش به شمار می رود. از طرفی زیبایی خاصی به خیابانها و پیاده روها می دهد و در اغلب کشورها نیز از این سنگ برای سنگفرش استفاده می شود.

5- تایل

تایل ها که بصورت کاشی در ابعاد کوچک تر برش خورده و بمنظور پوشش نماها، دیوارها و کف ساختمان به کار می رود. از تایل ها برای پوشش کف حیاط، پارک، روف گاردن، پارکینگ ، تراس و … استفاده می شود. تایل ها به دلیل ابعاد و اندازه های یکسان و ظاهر منظمی که به فضا می دهند بسیار مورد توجه سازندگان بنا هستند. از طرفی مقاومت تایل های بازالت در مقایسه با کاشی و سرامیک بسیار بالاست و در طولانی مدت صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

6- پشم سنگ

فرآوری سنگ بازالت به صورت پشم سنگ بیشتر در صنعت و بعنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. همچنین در صنعت کشتی سازی و قایق سازی از پشم سنگ استفاده های زیادی برای عایق کردن می شود.

7- الیاف بازالت

سنگ بازالت در کارخانجات فرآوری به صورت الیافی نازک برش داده می شود که در صنعت کاربرد دارد.

قیمت فروش سنگ بازالت ماکو

قیمت سنگ بازالت نظیر سایر سنگها به عوامل گوناگونی بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • ضخامت سنگ بازالت
  • ابعاد سنگ بازالت
  • کیفیت فرآوری سنگ بازالت
  • درجه بندی کیفی

هر چه سنگ بازالت ماکو ضخامت بیشتری داشته باشد، کیفیت فرآوری بالاتری داشته باشد، اندازه های بزرگ تری داشته باشد و از نظر درجه بندی کیفی درجه بهتری داشته باشد قیمت فروش سنگ بازالت ماکو بالاتر خواهد بود. این قیمت در مناطق مختلف تحت تاثیر عوامل دیگری نیز تفاوت پیدا می کند. مثلا بعضی رنگ ها در این سنگ ها قیمت بالاتری دارند و یا برخی سنگها در مناطقی کمیابتر هستند و مسلما قیمت بالاتری دارند.

کلام آخر

در این مقاله با موضوع فروش سنگ بازالت ماکو آشنا شدیم و انواع سنگ بازالت از نظر نوع فرآوری را برشمردیم . چنانچه قصد خرید کلی یا جزئی سنگ بازالت ماکو از هر نوع فرآوری را دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است و با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت و بازالت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای تهیه انواع سنگ از قبیل لاشه ، اسلب ، کوبیک ، تایل ، کوپ و … می توانید با این شرکت تماس بگیرید .

خرید سنگ بازالت ماکو - ساختمان

جهت خرید سنگ بازالت ماکو با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۸۲۸۲۹۱۲

۴۴۱۳۸۸۱۴

خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

جلوگیری از آسیب سنگ بازالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *