مقالات

سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه

سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه

از گذشته های دور تاکنون وجود سنگ در زندگی انسانها نقش ویژه ای داشته و هنوز هم آثار آن را می توان در آثار باستانی سرتاسر دنیا مشاهده نمود . استفاده از سنگ برای ساخت برج و باروها ، خانه ها ، لوازم کار کشاورزی ، ظروف و … همواره رواج داشته است .

امروزه نیز مانند گذشته همچنان استفاده از سنگ را به صورتی مدرن تر شاهد هستیم . یکی از سنگ هایی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد سنگ بازالت است و دلیل آن نیز به عوامل گوناگونی برمی گردد که یکی از آنها وفور این سنگ در کره زمین می باشد .

کاربردهای امروزی سنگ بازالت را در ادامه با هم بررسی می کنیم ولی موضوع اصلی مقاله پیش روی شما استفاده از سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه است که بصورت اختصاصی به آن خواهیم پرداخت . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

آشنایی با سنگ بازالت

سنگ بازالت نوعی سنگ آتشفشانی از نوع بیرونی است که در اثر سرد شدن ماگمای مذاب آتشفشان در مجاورت هوا ایجاد می شود و به همین دلیل ریزدانه و تیره رنگ است . بازالت در سطح کره زمین به وفور یافت می شود و در کشور ما نیز منابع زیادی از آن وجود دارد .

این سنگ ویژگی های مهم و مثبت زیادی دارد که موجب شده به یکی از پرکاربردترین سنگ ها در ساختمان سازی ، طراحی دکوراسیون داخلی ، صنعت و هنر تبدیل شود .

پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای سنگ بازالت در نمای خانه را مطالعه کنید .

سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه - آشنایی با بازالت

دلایل پرکاربرد بودن سنگ بازالت

  • مقاومت بالا و استحکام سنگ بازالت در برابر شکستگی و ترک خوردگی
  • قیمت مقرون به صرفه
  • مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و شیمیایی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • عایق صدا و گرما بودن
  • فراوان بودن این سنگ نسبت به سایر سنگها در کره زمین
  • چسبندگی خوب به ملات
  • مقاومت در مقابل ضربه و سایش

مزایای استفاده از سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه

از سنگ بازالت تقریبا می توان در همه جای ساختمان از جمله در نمای اصلی ، نماهای داخلی ، پله ها و راه پله ها ، دیوار و کف سرویس بهداشتی و حمام ، دیوار بین کابینتی و کانتر آشپزخانه ، ساخت شومینه و … استفاده کرد .

آشپزخانه به دلیل بخارات غذا و قطره های روغنی که در نتیجه پخت و پز ایجاد می شود یکی از مکان هایی است که بایستی در انتخاب متریال آن دقت بیشتری کرد چرا که این مکان نیاز به نظافت بیشتری نسبت به سایر مکان ها دارد و استفاده از متریال نادرست می تواند دردسر ساز باشد .

کانتر آشپزخانه نیز یکی از مکان هایی است که بیشتر کارهای آشپزی روی آن انجام می شود و بایستی از جنس مرغوبی ساخته شود . در دهه های گذشته از متریالی نظیر ام دی اف برای ساخت کانتر استفاده می شد ولی جذب آب موجب ورم کردن و خراب شدن آن در مدت کوتاهی می شد و به همین دلیل تقریبا استفاده از آن در کانتر آشپزخانه منسوخ شده است .

استفاده از سنگ ها خصوصا سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه یک گزینه عالی برای استفاده طولانی مدت است بدون اینکه دیگر نگران خراب شدن و تعویض مجدد آن باشیم . مقرون به صرفه بودن قیمت سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه خصوصا برای افرادی که محدودیت بودجه دارند مزیت بزرگی محسوب می شود .

سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه - سنگ کانترتاپ

استفاده از سنگ بازالت در کانترتاپ

کانتر تاپ در واقع صفحه ای است که روی کابینت قرار دارد . کانترتاپها باید از موادی ساخته شوند که تحمل وزن وسایلی که روی آن گذاشته می شود را داشته باشند . علاوه بر این کانترتاپ بایستی در مقابل سرما و گرما نیز مقاوم بوده و دچار شکستگی و ترک خوردگی نشود. در کار آشپزی پیش می آید که ظروف خیلی سرد یا خیلی گرم روی کانترتاپ گذاشته شود .

سنگ بازالت با ویژگی های مثبتی که در این زمینه دارد می تواند یک انتخاب مطمئن برای این کار باشد . یکی دیگر از نکات مثبت دیگر قیمت مناسب این سنگ است که در مقایسه با سایر سنگ ها بسیار به صرفه و اقتصادی است .

همچنین رنگ سنگ بازالت در طیف طوسی روشن تا تیره است که این رنگ علاوه بر اینکه با هر سبکی اعم از کلاسیک ، مدرن ، مینیمال، نئوکلاسیک و … سازگار است با هر رنگی در دکوراسیون آشپزخانه هم قابل ست شدن است .

از طرفی رنگ تیره این سنگ موجب می شود که کمتر تحت تاثیر عواملی که موجب تغییر رنگ در مواد می شوند قرار گرفته و همواره مثل روز اول در آشپزخانه شما بدرخشد .

سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه - سنگ بازالت در سینک آشپزخانه

کلام آخر

در این مقاله با موضوع سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه آشنا شدیم . ویژگی های سنگ بازالت برای استفاده در آشپزخانه بسیار زیاد است. تنها یکی از کاربردهای سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه است . اگر برای آشپزخانه خود قصد خرید سنگ بازالت دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *