مقالات, سنگ بازالت ماکو

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت : اغلب افراد برای تزئین بالکن یا تراس خود تنها به خرید مبلمان فضای باز ، تاب و باربیکیو اکتفا می کنند در حالیکه سنگ فرش از سیمان ساخته شده است و به عبارتی شخصیت تراس یا بالکن صفر است چرا که خلاقیتی در آن دیده نمی شود . این نوع تراس و بالکن گرچه کار راه انداز هستند و برای مدتی می توان در آن استراحت کرد ولی کسل کننده هستند چرا که از عناصر طبیعی در آنها به کار نرفته است .

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت ، تراورتن ، گرانیت و … می تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . پس اگر اهل خلاقیت هستید شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله جذاب دعوت می کند .

تزیین و طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت ، راه حلی ساده و شیک

به جای اینکه به دنبال سنگفرش سیمانی کسل کننده باشید ، به سنگ های طبیعی نظیر سنگ بازالت فکر کنید . طبیعتاً قیمت ها تغییر می کند ، اما مزایای زیبایی شناختی و عملی آن سه برابر می شود .

سنگ طبیعی بادوام است ، برای محیط های مرطوب مناسب است و همچنین منحصر به فرد است . هر کاشی ، به یک معنا ، تکه‌ای از طبیعت است . اگر حیاط بزرگی دارید ، انتخاب های زیادی برای سنگفرش دارید ، از بازالت ، گرانیت و ماسه سنگ گرفته تا سنگ آهک ، مرمر و سنگ فرش تراورتن .

این انواع مختلف سنگ نیز بسته به سبک دلخواه شما در روکش های مختلفی مانند تراشیده ، براق یا جلا داده می شوند : روستیک ، ظریف یا کلاسیک . وقتی صحبت از بالکن می شود ، چون در مورد فضای بسیار کوچکتر صحبت می کنیم ، کاشی هایی با ضخامت 2 تا 3 سانتی متر را توصیه می کنیم ، بسته به اینکه چقدر می توانید کف را بالا ببرید .

باز هم ، شما می توانید هر نوع سنگی را که به سبک شما می آید انتخاب کنید . در مورد تراس ها ، طرح می تواند شامل سنگ باغچه (ریگ ، سنگریزه ماسه سنگ و غیره) و همچنین سنگ های کوچکتر مانند سنگریزه مرمر قرمز اطلس ، سنگریزه قرمز گدازه و سایر سنگها باشد .

مقاله پیشنهادی : استفاده از سنگ بازالت در پله

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - تزئین بالکن و تراس

تزئین بالکن با سنگ فرش عمودی

برای روکش عمودی نیز می توانید از انواع کاشی ها (تراورتن ، بازالت ، مرمر ، گرانیت ، تخته سنگ ، تخته سنگ انعطاف پذیر و غیره) استفاده کنید . اما به خاطر داشته باشید که اندازه سنگ باید کوچک باشد ، به همان دلیلی که در بالا ذکر شد .

برای تداوم حس فضا ، باید به چند اصل اصلی ترکیب بندی نیز احترام بگذارید . از یک نوع سنگ برای دیوارهای بالکن یا دیوارهای رو به تراس و کف بالکن یا تراس استفاده نکنید .

همچنین حاشیه های تزئینی و روکش جزئی نیز ایده های خوبی برای تنوع خطی و رنگی هستند . به عبارت دیگر ، موزاییک های صیقلی ، روکش شده و اسپلیت فیس انتخابی عالی هستند . سنگهای تزئینی مانند پانل ، تخته سنگ هما ، تراورتن زرد ، مرمر رودون و غیره نیز همینطور هستند .

انتخاب سنگ طبیعی برای بالکن یا باغ شما یک موهبت است و برای حفظ زیبایی و عملکرد ، سنگ طبیعی باید به صورت دوره ای نگهداری و آب بندی شود .

اگر قرار است در تراس یا در مسیر باغ سنگ گذاشته شود ، بازالت به عنوان یک سنگ آتشفشانی گزینه بسیار خوبی است . یکی از دلایل بهتر بودن طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت این است که سنگ های بازالت غیر حساس و بسیار سخت هستند و بنابراین برای مناطقی که در معرض بار بیشتری هستند مناسب هستند.

علاوه بر این ، سنگ ها به راحتی قابل پردازش هستند . آنها را می توان سمباده ، صیقل ، برس ، شیار و اره کرد به طوری که هر صاحب باغ می تواند لمس خاص خود را در تراس و مسیرها ایجاد کند .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون 

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - طراحی تراس با بازالت

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

سنگ های بازالت در باغ می توانند بسیار متنوع باشند . زیرا آنها در اندازه های مختلف موجود هستند . کسی که می‌خواهد کار زیادی انجام دهد ، ابعاد کوچکی می‌ گیرد ، همانطور که در سنگفرش‌ ها نیز یافت می‌ شود .

هر کسی که می خواهد ساخت تراس جدید یا مسیر باغ را به سرعت به پایان برساند ، می تواند پانل های چند ضلعی را نیز انتخاب کند که به طور قابل توجهی از نظر محیط بزرگتر هستند .

نکته: هنگام انتخاب فقط به ظاهر سنگ های بازالتی توجه نکنید . برخی از تکنیک‌های درمانی سنگ‌ها را لغزنده می‌کنند که می‌تواند در باغچه در راه یا تراس ، به خصوص در حالت مرطوب ، مشکل‌ساز باشد .

کسی که می خواهد مسیر یا تراس سنگ های بازالتی ایجاد کند ، البته علاوه بر سنگ ، مواد دیگری نیز باید تهیه کند . به همین ترتیب ، ابزارهای مختلفی برای ساخت و ساز مورد نیاز است . قبل از اینکه بتوانید شروع کنید ، مواد و ابزار زیر باید خریداری یا جمع آوری شوند :

مواد لازم برای طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

  • سنگ بازالت به اندازه کافی برای مسیر یا تراس
  • متر مربع را از قبل محاسبه کنید
  • سیمان
  • شن
  • شن و ماسه بازالت
  • بیل و چکش پلاستیکی به عنوان ابزار
  • میکسر بتن در صورت وجود ، در غیر این صورت از چرخ دستی برای اختلاط استفاده کنید
  • بیل برای مخلوط کردن
  • شلنگ آب

پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های خلاقانه استفاده از سنگ بازالت در حیاط و پاسیو را مطالعه نمایید . 

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - تراس کوچک

نکاتی مهم در طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

  • به خاطر داشته باشید که سنگ بازالت دارای وزن سنگینی است ، بنابراین هنگام نصب آن باید احتیاط کرد.
  • برای جلوگیری از لغزش ، از سنگ بازالت با روکش صاف در مناطق مرطوب مانند لبه تراس یا بالکن خودداری کنید.
  • بازالت سنگی طبیعی است و ممکن است در رنگ و بافت آن تنوع وجود داشته باشد.
  • برای تمیز کردن سنگ بازالت ، از شوینده های ملایم و غیر اسیدی استفاده کنید.
  • با استفاده از این ایده ها و نکات ، می توانید از سنگ بازالت برای ایجاد تراس یا بالکنی زیبا و کاربردی که سال ها از آن لذت خواهید برد، استفاده کنید.

ایده های استفاده از سنگ بازالت در طراحی تراس و بالکن

  •  بازالت را می توان به صورت سنگفرش در کف تراس یا بالکن خود استفاده کرد. این سنگ ها در طیف وسیعی از رنگ ها، اشکال و اندازه ها موجود هستند، بنابراین می توانید ظاهری منحصر به فرد برای فضای خود ایجاد کنید. برای ظاهری روستایی، از سنگفرش های نامنظم استفاده کنید. برای ظاهری مدرن تر، از سنگفرش های برش خورده استفاده کنید.
  • سنگ لاشه نوعی سنگ بازالت است که شکلی خشن و طبیعی دارد. این سنگ می تواند به عنوان کفپوش در تراس یا بالکن شما استفاده شود و به آن حس روستایی و صمیمی ببخشد.
  • بازالت را می توان برای ساخت موزاییک های زیبا و بادوام استفاده کرد. موزاییک های سنگی می توانند راهی عالی برای افزودن رنگ و طرح به تراس یا بالکن شما باشند.
  • بازالت را می توان به عنوان روکش دیوار در تراس یا بالکن شما استفاده کرد. این سنگ می تواند به فضای شما حس گرما، صمیمیت و ظرافت ببخشد. می توانید از سنگ روکش در تمام دیوارها یا فقط یک دیوار تاکیدی استفاده کنید.
  • دیوار سنگی نوعی دیوار است که از سنگ های لاشه یا سایر سنگ های طبیعی ساخته شده است. این نوع دیوار می تواند به تراس یا بالکن شما حس روستایی و صمیمی ببخشد.
  • همچنین از سنگ بازالت در عناصر تزئینی تراس و بالکن می توان استفاده کرد. اگر تراس یا بالکن بزرگی دارید، می توانید یک شومینه سنگی به آن اضافه کنید. شومینه سنگی می تواند مکانی عالی برای جمع شدن و لذت بردن از فضای باز باشد.
  • از طرفی بازالت سنگی عالی برای ساخت باربیکیو است. باربیکیو سنگی می تواند به شما کمک کند تا از آشپزی در فضای باز در تمام طول سال لذت ببرید.

کلام آخر

باغبانان خانه که زمان و سرگرمی زیادی در محل کار دارند ، مشکلی برای ایجاد و طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت نخواهند داشت . البته ، کار در مناطق وسیع چندین روز طول می کشد ، زیرا سنگ های بازالت در باغ همه به صورت جداگانه چیده می شوند و با یک پتک لاستیکی کوبیده می شوند . اما هر باغبان سرگرمی که به پشت تراس و مسیرهای باغ خود نگاه کند ، با دیدن منظره زیبا برای کارش پاداش خواهد گرفت . در این مقاله با طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت آشنا شدیم . برای خرید عمده و جزئی سنگ بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *