مقالات, سنگ بازالت ماکو

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت : اغلب افراد برای تزئین بالکن یا تراس خود تنها به خرید مبلمان فضای باز ، تاب و باربیکیو اکتفا می کنند در حالیکه سنگ فرش از سیمان ساخته شده است و به عبارتی شخصیت تراس یا بالکن صفر است چرا که خلاقیتی در آن دیده نمی شود . این نوع تراس و بالکن گرچه کار راه انداز هستند و برای مدتی می توان در آن استراحت کرد ولی کسل کننده هستند چرا که از عناصر طبیعی در آنها به کار نرفته است .

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت ، تراورتن ، گرانیت و … می تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . پس اگر اهل خلاقیت هستید شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله جذاب دعوت می کند .

تزیین و طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت ، راه حلی ساده و شیک

به جای اینکه به دنبال سنگفرش سیمانی کسل کننده باشید ، به سنگ های طبیعی نظیر سنگ بازالت فکر کنید . طبیعتاً قیمت ها تغییر می کند ، اما مزایای زیبایی شناختی و عملی آن سه برابر می شود .

سنگ طبیعی بادوام است ، برای محیط های مرطوب مناسب است و همچنین منحصر به فرد است . هر کاشی ، به یک معنا ، تکه‌ای از طبیعت است . اگر حیاط بزرگی دارید ، انتخاب های زیادی برای سنگفرش دارید ، از بازالت ، گرانیت و ماسه سنگ گرفته تا سنگ آهک ، مرمر و سنگ فرش تراورتن .

این انواع مختلف سنگ نیز بسته به سبک دلخواه شما در روکش های مختلفی مانند تراشیده ، براق یا جلا داده می شوند : روستیک ، ظریف یا کلاسیک . وقتی صحبت از بالکن می شود ، چون در مورد فضای بسیار کوچکتر صحبت می کنیم ، کاشی هایی با ضخامت 2 تا 3 سانتی متر را توصیه می کنیم ، بسته به اینکه چقدر می توانید کف را بالا ببرید .

باز هم ، شما می توانید هر نوع سنگی را که به سبک شما می آید انتخاب کنید . در مورد تراس ها ، طرح می تواند شامل سنگ باغچه (ریگ ، سنگریزه ماسه سنگ و غیره) و همچنین سنگ های کوچکتر مانند سنگریزه مرمر قرمز اطلس ، سنگریزه قرمز گدازه و سایر سنگها باشد .

مقاله پیشنهادی : استفاده از سنگ بازالت در پله

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - تزئین بالکن و تراس

تزئین بالکن با سنگ فرش عمودی

برای روکش عمودی نیز می توانید از انواع کاشی ها (تراورتن ، بازالت ، مرمر ، گرانیت ، تخته سنگ ، تخته سنگ انعطاف پذیر و غیره) استفاده کنید . اما به خاطر داشته باشید که اندازه سنگ باید کوچک باشد ، به همان دلیلی که در بالا ذکر شد .

برای تداوم حس فضا ، باید به چند اصل اصلی ترکیب بندی نیز احترام بگذارید . از یک نوع سنگ برای دیوارهای بالکن یا دیوارهای رو به تراس و کف بالکن یا تراس استفاده نکنید .

همچنین حاشیه های تزئینی و روکش جزئی نیز ایده های خوبی برای تنوع خطی و رنگی هستند . به عبارت دیگر ، موزاییک های صیقلی ، روکش شده و اسپلیت فیس انتخابی عالی هستند . سنگهای تزئینی مانند پانل ، تخته سنگ هما ، تراورتن زرد ، مرمر رودون و غیره نیز همینطور هستند .

انتخاب سنگ طبیعی برای بالکن یا باغ شما یک موهبت است و برای حفظ زیبایی و عملکرد ، سنگ طبیعی باید به صورت دوره ای نگهداری و آب بندی شود .

اگر قرار است در تراس یا در مسیر باغ سنگ گذاشته شود ، بازالت به عنوان یک سنگ آتشفشانی گزینه بسیار خوبی است . یکی از دلایل بهتر بودن طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت این است که سنگ های بازالت غیر حساس و بسیار سخت هستند و بنابراین برای مناطقی که در معرض بار بیشتری هستند مناسب هستند.

علاوه بر این ، سنگ ها به راحتی قابل پردازش هستند . آنها را می توان سمباده ، صیقل ، برس ، شیار و اره کرد به طوری که هر صاحب باغ می تواند لمس خاص خود را در تراس و مسیرها ایجاد کند .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون 

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - طراحی تراس با بازالت

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

سنگ های بازالت در باغ می توانند بسیار متنوع باشند . زیرا آنها در اندازه های مختلف موجود هستند . کسی که می‌خواهد کار زیادی انجام دهد ، ابعاد کوچکی می‌ گیرد ، همانطور که در سنگفرش‌ ها نیز یافت می‌ شود .

هر کسی که می خواهد ساخت تراس جدید یا مسیر باغ را به سرعت به پایان برساند ، می تواند پانل های چند ضلعی را نیز انتخاب کند که به طور قابل توجهی از نظر محیط بزرگتر هستند .

نکته: هنگام انتخاب فقط به ظاهر سنگ های بازالتی توجه نکنید . برخی از تکنیک‌های درمانی سنگ‌ها را لغزنده می‌کنند که می‌تواند در باغچه در راه یا تراس ، به خصوص در حالت مرطوب ، مشکل‌ساز باشد .

کسی که می خواهد مسیر یا تراس سنگ های بازالتی ایجاد کند ، البته علاوه بر سنگ ، مواد دیگری نیز باید تهیه کند . به همین ترتیب ، ابزارهای مختلفی برای ساخت و ساز مورد نیاز است . قبل از اینکه بتوانید شروع کنید ، مواد و ابزار زیر باید خریداری یا جمع آوری شوند :

مواد لازم برای طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت

  • سنگ بازالت به اندازه کافی برای مسیر یا تراس
  • متر مربع را از قبل محاسبه کنید
  • سیمان
  • شن
  • شن و ماسه بازالت
  • بیل و چکش پلاستیکی به عنوان ابزار
  • میکسر بتن در صورت وجود ، در غیر این صورت از چرخ دستی برای اختلاط استفاده کنید
  • بیل برای مخلوط کردن
  • شلنگ آب

پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های خلاقانه استفاده از سنگ بازالت در حیاط و پاسیو را مطالعه نمایید . 

طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت - تراس کوچک

کلام آخر

باغبانان خانه که زمان و سرگرمی زیادی در محل کار دارند ، مشکلی برای ایجاد و طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت نخواهند داشت . البته ، کار در مناطق وسیع چندین روز طول می کشد ، زیرا سنگ های بازالت در باغ همه به صورت جداگانه چیده می شوند و با یک پتک لاستیکی کوبیده می شوند . اما هر باغبان سرگرمی که به پشت تراس و مسیرهای باغ خود نگاه کند ، با دیدن منظره زیبا برای کارش پاداش خواهد گرفت . در این مقاله با طراحی تراس و بالکن با سنگ بازالت آشنا شدیم . برای خرید عمده و جزئی سنگ بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *