مقالات

بازالت ساب خورده

بازالت ساب خورده شرکت سنگ بازالت ماکو

یکی از فرآوری هایی که بر روی سنگ ها انجام می شود، ساب و صیقلی کردن آنها است. این روش به منظور بهبود ساختار سنگ استفاده می شود تا ویژگی های طبیعی و تزئینی سنگ حفظ گردد. بازالت ساب خورده نیز از این فرآیند بوجود می آید. این فرآیند بر روی انواع سنگ های نما مانند گرانیت ، بازالت ، آندزیت و غیره اعمال می شود که درخشش ظاهری سنگ را دوچندان می کند. ساب زدن سنگ های نما ممکن است.به اهداف مختلفی صورت گیرد که در این مقاله به تمام این موارد اشاره خواهیم کرد.

شرکت سنگ بازالت ماکو ، با داشتن بزرگترین کارخانه های سنگ بری و ماشین آلات پیشرفته بهترین سنگ بازالت ساب خورده را با قیمت مناسب به شما عرضه می کند.

مفهوم ساب زدن سنگ

منظور از فرآیند ساب زدن اصلاح ظاهر سنگ می باشد.که به منظور زیباسازی،ترمیم و افزایش مقاومت سنگ دستخوش تغییراتی قرار می گیرند. این عمل باعث افزایش مقاومت سنگ در برابر تغییرات شیمیایی شده.و از تجمع آلودگی های جوی در شکاف های سنگ جلوگیری می کند. سنگ های بازالت ، گرانیت ، مرمریت و تراورتن از جمله سنگ هایی است.که در صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد. به همین دلیل انجام فرآیند ساب زدن بر روی این سنگ ها الزامی است.

بازالت ساب خورده خرید بازالت

دلایل ساب زدن سنگ

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم،.فرآیند ساب زدن سنگ های.ساختمانی تاثیر بسزایی در بهبود ساختار سنگ ها دارد. در اینجا برخی از دلایل دیگری که اهمیت انجام ساب زدن سنگ ها را نشان می دهد.بیان می کنیم.

  • حفظ خصوصیات ساختاری سنگ ها
  • حذف ناهمواری های روی سنگ
  • اصلاح سنگ های کهنه و قدیمی
  • افزایش درخشش سنگ ها
  • ترمیم شکستگی ها و شکاف های سنگ
  • و غیره

روش ساب زدن سنگ

به صورت عموم سنگ ساب خورده به دو صورت خشک و مرطوب انجام می شود. در روش ساب زنی به صورت خشک پودرهای اضافی حاصل از تراشیدن سنگ جمع می شود.و نتیجه کار را می توانید همان لحظه مشاهده کنید. اما در روش مرطوب پس از ساب زنی سنگ، بر روی سنگ ها آب پاشیده می شود. این کار ممکن است برای سنگ هایی مانند گرانیت مضر باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های سنگ بازالت ماکو و قیمت آن در سال 1401 را نیز بخوانید.

بازالت ساب خورده سنگ بازالت ارزان قیمت

فرآیند ساب زدن سنگ

با توجه به تنوع و کیفیت سنگ ها، ممکن است.مراحل ساب زدن سنگ ها نیز متفاوت باشد. اما به صورت عموم، مراحل ساب زدن سنگ شامل مراحل زیر است. در مرحله اول از یک دستگاه سنگ سابی استفاده می شود.که با مکانیزم چرخشی کار می کند.و سطح سنگ را صیقل می دهد. یک قطعه کوچکی به نام لقمه در شماره های مختلف وجود دارد.که عمل ساب زدن را انجام می دهد. ساب زنی سنگ در مرحله اول با لقمه 24 انجام می شود.و تمام ناهمواری های سطوح برطرف می شود.

در مرحله دوم، از لقمه 60 استفاده می شود.و تمام شکستگی های روی سطح سنگ از بین می رود. اینکه از چه نوع لقمه ای با چه اندازه ای استفاده شود.بستگی به نوع سنگ و میزان سختی آن دارد. معمولا لقمه های 120، 600 و 800 برای ساب زدن سنگ ها بیشتر کاربرد دارد. در مرحله سوم از لقمه ای به نام لقمه ایتالیایی برای ایجاد درخشندگی و صیقلی در سطح سنگ استفاده می شود.و سنگ مورد نظر را برای استفاده نهایی آماده می کند.

فواید ساب زدن سنگ

سنگ ساب خورده مانند بازالت، گرانیت، آندزیت.و غیره در ساخت و ساز نمای داخلی و خارجی ساختمان بسیار پرکاربرد است. دلیل این امر مزایایی است.که فرآیند ساب زدن دارد.و کیفیت سنگ را چندین برابر بهبود می بخشد.

در اینجا برخی از مزایای مهم سنگ ساب خورده را بیان می کنیم.

  • افزایش مقاومت سنگ
  • تمیز شدن سنگ از لکه ها
  • زیبا و صیقلی شدن سنگ
  • ترمیم شدن سنگ های آسیب دیده

قیمت سنگ بازالت ساب خورده

برای تخمین قیمت سنگ بازالت ساب خورده باید عوامل مهمی مانند متراژ، سن بنا و نوع سنگ را در نظر بگیرید. این کار اغلب توسط کارشناسان انجام می شود.و بعد از بررسی بنا می تواند قیمت سنگ ساب خورده را تعیین کند. شرکت سنگ بازالت ماکو ، انواع سنگ بازالت.ساب خورده.را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به شما عرضه می کند.

سنگبری مدرن شرکت سنگ بازالت ماکو

کارخانه ماکو ، با بهره مندی از دستگاه های پیشرفته و مدرن انواع سنگ بازالت، گرانیت، اندزیت و غیره را با بهترین کیفیت تولید می کند. سنگ بازالت ماکو دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت، تراورتن و آندزیت می باشد.که به عنوان بزرگترین و برترین تولید کننده در کشور فعالیت می کند. جهت خرید سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت به صورت عمده و جزئی می توانید با این شرکت تماس بگیرید. در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *