سنگ بازالت ماکو, مقالات

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن - سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت چرا که این سنگ ویژگی هایی دارد که برای ساختمان سازی بسیار مطلوب است. سنگ بازالت سنگی آتشفشانی و از نوع آذرین بیرونی است که در اثر خنک شدن سریع ماگمای آتشفشانی در معرض هوای سرد به وجود آمده است. به همین دلیل دارای دانه بندی ریز و رنگی تیره در طیف طوسی تا مشکی است .

این سنگ در سرتاسر کره زمین یافت می شود و حتی در کرات دیگر و در سطح ماه نیز مشاهده شده است . کشور ما نیز به دلیل داشتن کوه های آتشفشانی فراوان دارای منابع غنی از این سنگ می باشد . رنگ و بافت سنگ بازالت کاملا مناسب سبک های مدرن و یا مینیمال است. به این دلیل که سبک مدرن تاکید بر سادگی، زیبایی و استفاده از رنگ های خنثی دارد .

امروزه نسل جوان استقبال ویژه ای از سبک های مدرن می کنند زیرا این سبک بسیار برای آپارتمان های کوچک مناسب است و به مرور زمان ایجاد دلزدگی و آشفتگی نمی کند . اگر می خواهید خانه ای خاص به سبک مدرن داشته باشید پیشنهاد می کنیم از سنگ بازالت در ساختمان های مدرن استفاده کنید . شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت ، گرانیت ، آندزیت و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

ویژگی های سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن بسیار پرکاربرد است و این کاربرد به دلیل استحکام بالای سنگ بازالت در برابر فشار ، گرما ، سائیدگی و شکستگی است. در اینجا با برخی ویژگی های سنگ بازالت در ساختمان سازی آشنا می شویم:

  • استحکام ، دوام و مقاومت بالا
  • مقاومت سایشی و فشاری خصوصا برای استفاده از مکان هایی که زیاد در معرض رفت و آمد است مثل پارکینگ ، حیاط ، پیاده رو ، پله ها و …
  • مقاومت در برابر نفوذ رطوبت
  • عایق خوب صوتی و حرارتی
  • جذب دی اکسید کربن محیط و کمک به محیط زیست
  • چسبندگی بالا به ملات و عدم امکان جدا شدن از ساختمان و سقوط آن در طی زمان
  • رنگ طوسی روشن تا تیره و یا مشکی یکدست و بدون ناخالصی
  • قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ های ساختمانی
  • و …

مقاله پیشنهادی : مزایای سنگ بازالت در نمای خانه 

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن - ویژگیهای سنگ بازالت

کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

همانطور که می دانید هر ساختمانی به بخش های خارجی و داخلی تقسیم می شود که جزء مشاعات ساختمان می باشند . البته داخل هر آپارتمان را در ادامه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد .

بخش های خارجی ساختمان شامل نمای خارجی ساختمان و حیاط و پارکینگ غیرمسقف است و نمای داخلی شامل راه پله ها، لابی ، پارکینگ مسقف، پله ها و … می باشد .

استفاده از یک سنگ کاربردی و مقاوم در مشاعات ساختمان یک امر لازم و ضروری است چرا که چندین خانواده به طور مداوم در حال رفت و آمد در این مشاعات هستند و اگر از متریال نامرغوب در این مکان ها استفاده شود خیلی زود دچار فرسایش و کهنگی شده و ساکنین را ناچار به تعویض آن می نماید .

بازالت انتخابی مناسب برای اینگونه مشاعات است که علاوه بر مقاومت بالا از مزیت قیمت مناسب نیز برخوردار است.

دیگر اینکه به دلیل سادگی و بی نقش بودن آن هرگاه بخشی از سنگ لابی ، پارکینگ ، راه پله ها و … دچار مشکلی شود می توان آن را تعویض کرد بدون اینکه در طرح و رنگ تفاوتی با سایر سنگها داشته باشد و یکدست بودن فضا را از بین نمی برد .

پیشنهاد می کنیم مقاله فروش عمده سنگ بازالت را مطالعه نمایید . 

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن - کاربرد سنگ بازالت

سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی

هر آپارتمان به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • پذیرایی
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • اتاق خواب ها
  • تراس

در دکوراسیون به سبک مدرن بایستی این مدرن بودن در کلیه بخش های آپارتمان اعمال گردد به همین دلیل سنگ بازالت در ساختمان های مدرن بسیار پرکاربرد است.

مثلا در آشپزخانه استفاده از کابینت های ساده و تک رنگ و ترجیحا با رنگ های خنثی ، اکسسوری و تزئینات کم ، استفاده از لوسترهای ساده و مدرن ، استفاده از سنگ بین کابینتی ساده نظیر سنگ بازالت و یا سنگ روی کانتر و کابینت ها می توان از بازالت استفاده نمود .

در محیط پذیرایی می توان برای دیوار پشت تلویزیون از سنگ بازالت استفاده کرد که علاوه بر مقاوم و زیبا بودن رنگ طوسی خنثی آن با هر رنگ دیگری در دکوراسیون قابل هماهنگ شدن است .

اگر برای پذیرایی خود قصد تعبیه یک شومینه مدرن و زیبا دارید هم می توانید از سنگ بازالت برای دیواره های آن بهره بگیرید زیرا این سنگ عایق حرارتی خوبی نیز به شمار می رود .

سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام نیز کاربرد دارد. استفاده از این سنگ برای حمام و سرویس هم نمای مدرن و شیک به محیط می دهد و هم از غیرقابل نفوذ بودن آب مطمئن هستید.

در اتاق خواب نیز می توان برای دیوار پشت تاج تخت و یا سنگ کف از سنگ بازالت استفاده نمود . اگر خانه شما تراس دارد می توانید با استفاده از سنگ بازالت برای پوشش دیوارها و کف و همچنین عناصر طبیعی مانند گلدان طبیعی محیط دنجی برای خود فراهم کنید.

همچنین در برج های بزرگ یا برخی از ساختمانها در مشاعات استخر نیز تعریف شده است که می توان برای استخر نیز از سنگ بازالت استفاده نمود . حتی در برخی دیگر نیز در فضای پشت بام فضایی دنج به عنوان روف گاردن طراحی می شود که استفاده از سنگ بازالت در این مکان ها نیز بسیار پرکاربرد است .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت برای تی وی وال

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن - بازالت در دکوراسیون داخلی

کلام آخر

درا ین مقاله با موضوع سنگ بازالت در ساختمان های مدرن در خدمت شما عزیزان بودیم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد استفاده شما قرار گیرد. چنانچه قصد دارید ساختمان مدرنی داشته باشید سنگ بازالت گزینه ای مناسب برای ساختمان سازی است. برای خرید سنگ بازالت به صورت کلی و جزئی می توانید از شرکت سنگ بازالت ماکو خرید خود را انجام دهید. شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت است و قیمت ارائه شده توسط این شرکت معادل قیمت سنگ بازالت درب معدن می باشد.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *