مقالات, سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن - تهران جم استون

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن: با توجه به اینکه روز به روز شاهد افزایش برجها و ساختمان های بلند هستیم و تراکم جمعیت در ساختمانها بیشتر می شود می بینیم که فضاهای سبز کمتر و کمتر می شود و لزوم استفاده از مکانهای بلااستفاده مانند بامها جهت استفاده بعنوان روف گاردن یا بام سبز بیشتر و بیشتر می شود.

همچنین از روف گاردن ها بعنوان رستوران فضای باز هم استفاده می شود که در فصول گرم سال بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. سنگ بازالت کار شده در رف گاردن چندی است که مورد توجه قرار گرفته است و این به دلیل ویژگیهای منحصربفرد این سنگ جهت این کاربری می باشد. همچنین در کنار این سنگها استفاده از شن، سنگهای درشت، گیاه، چوب و … نیز زیبایی آن را چندین برابر می کند. در این مقاله سعی داریم بیشتر در مورد سنگ بازالت کار شده در رف گاردن بحث کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن

امروزه در ساختمان سازی انواع سنگهای ساختمانی مانند بازالت، مرمریت، تراورتن و گرانیت و … به کار می رود که هر یک مزیت های خود را دارد و ویژگی مهم آنها باید بادوام و سخت بودنشان باشد تا در ساختمان سازی مشکلی ایجاد نکند.

سنگ بازالت که به آن سنگ کوهی هم می گویند در ساخت جاده و محوطه سازی بسیار کاربرد دارد. همچنین بعنوان سنگ دانه در تولید بتن هم استفاده می شود که جهت پایه های پل، سدها و دیواره رودخانه ها هم استفاده می شود.

بازالت ریزدانه و فشرده است و نسبت به آب و هوا مقام بوده و در برابر رطوبت و گرما و سرما هم مقاوم است. رنگ بازالت از خاکستری تا سیاه متغیر است.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله سنگ اسپراخون را از دست ندهید. 

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن خرید سنگ بازالت روف گاردن

بام سبز یا روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا باغ بام یا بام سبز طراحی و فضاسازی یک فضای زیبا و سبز در ارتفاع نظیر پشت بام منازل ویلایی، برجها و آپارتمان هاست که علاوه بر زیبایی بسیار جذاب است و همین طور سبب پاکسازی هوا و ایجاد یک فضای دنج برای اهالی ساختمان می شود.

جهت این کار باید ابتدا زیرسازی مناسب و درستی انجام شود و امکان نشت آب به سقف طبقه پایین وجود نداشته باشد. همین طور لوله های خروجی و ورودی آب جهت فضای سبز روف گاردن فراهم شود.

در تزئین روف گاردن می توان از گلدانها، نورپردازی، میز و صندلی و کف سازی هم استفاده شود.

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن اجرای سنگ بازالت در روف گاردن

انواع سبکهای مختلف در اجرای بام سبز یا روف گاردن

1- سبک ارگانیک :

در این سبک فضای سبز بیشتری طراحی میشود و سنگ و شن کمتری در آن به کار می رود. برای کف هم بیشتر از چوب استفاده می شود. گلدانهای و گیاهان تزئینی و خوراکی هم برای تزئین آن به کار می رود.

2- سبک ساحلی:

در این سبک سطح بام با سنگها و شن های تزئینی پوشیده می شود و تنها 30 تا 40 درصد آن با گیاهان و درختچه تزئین می شود و در آن آلاچیق و میز و صندلی و نیمکت فلزی یا چوبی به کار رفته است.

3- سبک رویایی:

این سبک از خاص ترین و زیباترین سبکهای روف گاردن است. در این سبک حدود 50 درصد فضا با گیاهان و گلها پوشیده می شود و بقیه آن با نیمکت، میز و صندلی، اتریوم، آلاچیق ، کف چوبی و … پوشیده می شود. این سبک هزینه بالاتری هم دارد.

4- سبک لاکچری:

این طرح بسیار پرهزینه است و فضای بسیار شیک و جذابی را خلق میکند. در این تیپ چمن و کف چوبی و تعداد زیادی گل و گیاه و درختچه های خاص و با برگهای پهن دیده می شود و آلاچیق های شیک، تخت آفتابگیر ، پرگولا، میز و صندلی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

5- سبک مینیاتوری:

در این سبک سبز بودن خیلی مهم است. یعنی بیشتر فضا را چمن و گیاهان می پوشانند و فقط حدود 15 درصد از تجهیزاتی مثل پرگولا استفاده می شود.

در همه این سبک ها برای استفاده سنگ می توان از بازالت استفاده کرد زیرا در کنار مقاوم بودن عایق رطوبت و گرما و سرما نیز هست و زیبایی خاصی هم به فضای روف گاردن می دهد.

سنگ بازالت کار شده در رف گاردن خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد. در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *