مقالات

استفاده از سنگ بازالت در ساخت استخر

سنگ بازالت در ساخت استخر - سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ بازالت در ساخت استخر : بازالت سنگی رایج است که در سراسر جهان به وفور یافت می شود . خواص مکانیکی خوب سنگ بازالت آن را به ویژه برای بسیاری از کاربردها مناسب می کند . استحکام بالا و ماهیت غیر خورنده بازالت باعث می شود تا در سازه های بتن مسلح در محیط های دریایی کاربرد بیشتری داشته باشد .

از محصولات ساخته شده از بازالت نیز می توان به طور موثری در ساخت پل ها ، بزرگراه ها ، ساختمان های مسکونی و صنعتی استفاده کرد . یکی از مصارف این سنگ ، ساخت استخر خانگی در ویلاها و خانه هاست .

ما در این مقاله قصد داریم به موضوع استفاده از سنگ بازالت در ساخت استخر بپردازیم ، گزینه های موجود را بررسی کنیم و شما را با شرکت سنگ بازالت ماکو تامین کننده بزرگ سنگ بازالت آشنا کنیم . پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید .

استفاده از سنگ بازالت در ساخت استخر چه مزایایی دارد؟

• نسبت استحکام به وزن بالا : الیاف بازالت 3 برابر سبک تر و تا 2.5 برابر در استحکام کششی قوی تر از فولاد است .

• مقاومت شیمیایی و خوردگی : الیاف بازالت زنگ نمی زند و در برابر عمل یون های نمک ، مواد شیمیایی و قلیاییت ذاتی بتن مقاوم است .

این دو ویژگی باعث می شود این سنگ گزینه بسیار مناسبی برای ساخت استخر باشد . علاوه بر این سنگ بازالت عایق رطوبت ، صدا و گرما نیز هست ، قیمت مناسبی دارد و به وفور در کشور ما یافت می شود .

ساخت استخر با سنگ بازالت موجب خنک ماندن آب در روزهای گرم سال می شود که این موهبت بزرگی در گرماست . این سنگ مزیت های زیادی در ساخت استخر و جکوزی و سونا دارد و شرکت سنگ بازالت ماکو نیز پروژه هایی در خصوص ساخت استخر انجام داده است .

سنگ بازالت مقاومت بالایی در برابر سرد و گرم شدن دارد و در مناطقی که اختلاف دمای شب و روز زیاد است دچار ترک و شکستگی نمی شود .

همچنین در مناطق کوهستانی که برودت هوا موجب یخ زدن آب و ایجاد ترک و شکستگی در استخرها می شود سنگ بازالت مقاومت بالایی دارد و دچار مشکلی از این نظر نخواهد شد.

مطلب مرتبط:
سنگ بازالت در حیاط و پاسیو

سنگ بازالت در ساخت استخر - نکات ساخت استخر خانگی

نکاتی که برای ساخت استخر خانگی باید رعایت کنیم

همان طور که در بالا به آن اشاره شد سنگ بازالت در ساخت استخر نیز بسیار کاربرد دارد و این به دلیل ویژگی های منحصربفرد این سنگ برای ساخت استخر است. برخی از نکاتی که باید در ساخت استخر رعایت شود به قرار زیر است:

انتخاب نوع استخر خانگی

باید تصمیم بگیرید که می خواهید استخر خود را از سنگ ، بتن ، فایبرگلاس یا وینیل بسازید . بایستی مزایای و معایب هر متریالی را جداگانه بررسی کرده و با یکدیگر مقایسه کنید . حتی بایستی مزایا و معایب داشتن استخر را نیز بررسی کنید تا بتوانید تصمیم درست و انتخاب مناسبی داشته باشید .

استحکام استخر را در اولویت قرار دهید

امروزه متریال گوناگونی برای ساخت استخر وجود دارد مثلا فایبرگلاس و روکش وینیل بسیار سریع و راحت اجرا می شوند ولی عمر و دوام طولانی ندارند . ساخت استخر با بتن و یا سنگ چند هفته طول می کشد ولی نتیجه آن طولانی مدت با استحکام بیشتر است .

سیستم گردش آب مناسبی انتخاب کنید

حتما قبل از اقدام به ساخت استخر فکری به حال سیستم گردش آب بکنید زیرا در صورت ضعیف بودن این سیستم وضعیت بهداشتی آب و تمیز کردن استخر شما را با چالش هایی مواجه می کند .

محوطه سازی اطراف استخر را فراموش نکنید

چیزی که یک استخر را زیبا و جذاب می کند تنها آب درون آن نیست بلکه محوطه اطراف استخر نیز باید زیبا و چشم نواز باشد . برای محوطه سازی اطراف استخر می توانید از سنگ های بادوامی مثل بازالت ، آندزیت و گرانیت استفاده کنید .

این سنگها خصوصا سنگ بازالت ضد رطوبت است و باعث لیز خوردن شما هم نمی شود . از همه مهمتر قیمت مناسبی هم نسبت به سایر سنگها دارد .

آب و هوای منطقه را در نظر بگیرید

به این نکته توجه داشته باشید که ویلا یا خانه شما در کدام منطقه جغرافیایی از نظر آب و هوایی واقع شده است . مثلا در شهرهای سردسیر کشور تنها دو یا سه ماه از سال را می توان در استخر روباز در حیاط شنا کرد و سایر فصول غیر قابل استفاده است . اگر در مناطق سردسیر ساکن هستید نسبت به ساخت استخر سرپوشیده اقدام کنید .

هزینه های بلند مدت را در نظر داشته باشید

داشتن استخر برای اغلب افراد خوشایند است و فواید زیادی نیز دارد ولی بایستی در بلند مدت به هزینه های جانبی آن توجه داشت. استخر به تعمیر و نگهداری و پاکسازی نیاز دارد .

هزینه آب مصرفی ، هزینه نظافت ، لوازم جانبی نظیر فیلترها ، روکش و … را در نظر بگیرید و سپس اقدام به ساخت استخر در منزل یا ویلای خود نمایید .

پیشنهاد می شود مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید. 

قیمت سنگ بازالت

سنگ بازالت در ساخت استخر - هزینه ساخت استخر

بودجه ساخت استخر را در نظر بگیرید

امروزه با افزایش روز افزون مصالح ساختمانی ساخت یک استخر با چالش های مالی زیادی همراه است ولی با تهیه مصالح و متریال اولیه از تولید کننده اصلی و با حذف واسطه ها می تواند این مبلغ را کاهش دهد .

به طور مثال شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ های ساختمانی خصوصا بازالت است که به دلیل داشتن معادن و کارخانجات سنگبری بدون هیچ واسطه ای تامین کننده مواد اولیه برای ساخت استخر شما با قیمت بسیار مناسب تر خواهد بود .

شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در زمینه استخراج و فرآوری سنگ ، دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *