مقالات, سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت برای قرنیز

سنگ بازالت برای قرنیز - سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت برای قرنیز : قرنیز (cornice) یک کلمه فانتزی برای جزئیات پیش آمدگی لبه های ساختمانی است که در آن سقف با دیوارها تلاقی می کند و در اکثر خانه ها وجود دارد . قرنیزها انواع گوناگونی دارند که می توان به قرنیزهای بیرون ساختمان و داخل ساختمان اشاره کرد .

قرنیزهای داخل ساختمان نیز به قرنیزهای سقف و قرنیزهای کف تقسیم می شوند . برای قرنیز سقفی معمولا از گچ و یا سازه های پیش ساخته استفاده می شود ولی برای قرنیزهای کف که حدفاصل بین دیوارها و کف است معمولا از سنگ یا چوب بعنوان قرنیز استفاده می شود که به تخته قرنیز معروف است .

این قرنیزها اغلب از سنگ مرمر ، سنگ گرانیت و سنگ بازالت هستند زیرا مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه دارند . سنگ قرنیز کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد و برای سازندگان خرید سنگ قرنیز و قیمت سنگ قرنیز بسیار اهمیت دارد . قرنیز از انواعی از سنگ ها تهیه می شود و قیمت های متنوعی هم دارد . مهمترین سنگ قرنیزها شامل گرانیت ، مرمریت ، تراورتن و سنگ بازالت است .

در این مقاله قصد داریم به موضوع سنگ بازالت برای قرنیز بپردازیم پس تا پایان مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده عمده و جزئی سنگ بازالت، گرانیت ، آندزیت و … همراه باشید.

قیمت سنگ قرنیز

قیمت سنگ قرنیز با توجه به نوع سنگ ، متراژ ، رنگ و بافت سنگ و … متفاوت است. از آنجا که سنگ قرنیز از محصولات مهم برای دکوراسیون و فضای داخلی ساختمان است باید متناسب با رنگ کف و دیوارها بوده و از زیبایی بصری خاصی برخوردار باشد .

سنگ بازالت برای قرنیز بسیار مناسب است چرا که رنگ خنثی آن با همه انواع دکوراسیون هماهنگ است و از مقاومت بالایی از نظر ضربه ، گرما و سرما و رطوبت برخوردار است . برای آگاهی از قیمت سنگ قرنیز بازالتی و یا گرانیتی می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

مقاله پیشنهادی : استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه

سنگ بازالت برای قرنیز - قیمت سنگ قرنیز

هدف از قرنیزها چیست؟

در مقالات قبلی راجع به سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون صحبت کرده ایم. یکی از مواردی که به زیبا سازی خانه کمک می کند، قرنیز ها هستند. قرنیزها طوری طراحی شده اند که مفاصل ناخوشایند بین دیوار و سقف شما را پنهان کنند . آنها همچنین در نظر گرفته شده اند که شکاف باقی مانده بین تخته گچ و قاب چوبی را پنهان کنند تا امکان انبساط و انقباض چوب را فراهم کنند ، که اغلب می تواند منجر به ترک خوردن تخته گچ شود .

شکاف های باقی مانده بین تخته های گچی و قاب های چوبی امکان انبساط و انقباض چوب را فراهم می کند. با این حال، اگر در معرض قرار نگیرید ، این می تواند منجر به ترک خوردن تخته گچ نیز شود . بنابراین قرنیزها هم به عنوان یک راه حل عملی و هم از نظر زیبایی شناختی برای فضای داخلی و خارجی خانه عمل می کنند.

قرنیز تزئینی چیست؟

در دنیای معماری ، قرنیز یک قالب افقی و تزئینی است که هم در فضای داخلی و هم در نمای بیرونی خانه شما بین دیوار و سقف یا دیوار و کف قرار می گیرد.

در معماری ، تخته قرنیز (که به آن تخته دامن ، دامن ، موپ برد ، قالب گیری کف یا قالب گیری پایه نیز می گویند) معمولاً تخته چوبی یا سنگ است که پایین ترین قسمت دیوار داخلی را می پوشاند . هدف آن پوشاندن محل اتصال بین سطح دیوار و کف است .

چرا قرنیز کف مفید است ؟

قرنیز دیواری یا کف جزئیات زیبایی را به فضای داخلی خانه می بخشد . قرنیز کف اتصالات بین کف و دیوار را پنهان می کند تا ظاهری مرتب و زیبا داشته باشد .

به عنوان مثال ، در مورد کفپوش های چوبی واقعی یا مصنوعی ، هنگام چیدمان ، شکاف های کم و بیش در امتداد دیوارها به خصوص در مورد کفپوش های چوبی واقعی ایجاد می شود .

شکاف‌های باقی‌مانده همچنین باعث می‌شود که کف‌های چوبی در طول فصل بارانی مرطوب ، منبسط شوند . پنهان کردن شیارهای قرنیز به جلوگیری از زباله ، گرد و غبار کمک می کند و اجازه نمی دهد که در شکاف ها جمع شود .

علاوه بر این ، دامن دیوارها را از ضربات جارو برقی در هنگام تمیز کردن سطوح حفظ می کند . در خانه های با کف سرامیکی یا سنگی معمولا از قرنیزهای سنگی استفاده می شود .

حتما بخوانید: انواع رنگبندی سنگ بازالت

سنگ بازالت برای قرنیز - قرنیز تزئینی

آیا سنگ بازالت برای قرنیز مناسب است ؟

سنگ بازالت برای قرنیز یک انتخاب بسیار مناسب است چرا که همه ویژگی های یک قرنیز را دارد . سنگ بازالت در برابر فشار و ضربه مقاوم است و در شرایط تغییر دما و سرد و گرم شدن دچار شکستگی و ترک خوردگی نمی شود.

این سنگ در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد پس اگر اقدام به شستن کف سالن خود کردید نباید نگران آسیب به سنگ بازالت برای قرنیز باشید . سنگ بازالت برای قرنیز قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر سنگها دارد .

رنگ خنثی سنگ بازالت و طیف طوسی روشن تا خاکستری تیره و مشکی با همه رنگها قابل ست شدن است . یک قاب مشکی دور تا دور سالن پذیرایی می تواند نمایی شیک و لوکس به خانه شما بدهد .

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده سنگ بازالت ، گرانیت ، تراورتن و آندزیت می باشد که بدون واسطه و با قیمتی مناسب انواع سنگ را به فروش می رساند . برای خرید سنگ بازالت می توانید با شماره 02144138813 تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *