مقالات, سنگ بازالت ماکو

سفارش و خرید سنگ بازالت

خرید سنگ بازالت شرکت سنگ بازالت ماکو

بازالت سنگی سخت و آتشفشانی است که در کشور ما هم به دلیل وجود کوههای آتشفشانی زیاد به وفور یافت می شود. این سنگ به دلیل استحکام و دوام زیاد در ساختمان سازی و صنعت کاربرد زیادی دارد. سنگ بازالت از آن دسته سنگهایی است که میتوان از آن در جاهای مختلف ساختمان استفاده کرد. برای انتخاب سنگ مناسب و باکیفیت باید راهنمای خرید سنگ بازالت را مطالعه نمود.

سنگ بازالت یک سنگ سخت و سیاه و دانه‌ ریز آتشفشانی با کمتر.از ۵۲ درصد سیلیس (SiO۲) می‌باشد که به علت کمبود سیلیس سنگی قلیایی است. این نوع سنگ از گروه سنگ‌ های آذرین است که بازمانده فعالیت‌های آتشفشانی است.و در ایران به وفور وجود دارد. بازالت سنگی متراکم و سخت است که به رنگ‌های طیف طوسی در طبیعت یافت می‌شود. یکی از مهم ترین کاربردهای سنگ بازالت ماکو در صنعت ساختمان سازی است. بیش تر از این نوع سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها، سنگ فرش و بسیاری از مکان های دیگر.به دلیل مقاومت بالای سنگ استفاده می شود.

سنگ های بازالت به رنگ تیره، ریزدانه و از نوع آذرین بیرونی.و ترکیب مشابه گابرو می باشد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت بالایی دارد. تفاوت بین سنگ بازالت و گابرو در این است.که گابرو سنگ درشت دانه است ولی بازالت یک سنگ ریزدانه می باشد. به همین علت برای انتخاب سنگ مناسب برای صنعت ساختمان، سنگ بازالت را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاوره و خرید سنگ بازالت با شماره 09128282912 تماس بگیرید.

از آنجا که از سنگ بازالت در نمای خارجی ساختمان، نمای داخلی، لابی و پارکینگ، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و … استفاده می‌شود ما در این مقاله به شما اطلاعاتی راجع به خرید سنگ بازالت برای هر یک از این فضاها بصورت جداگانه ارائه کرده‌ایم. شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن و کارخانجات فرآوری سنگ بازالت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می‌کند.

بازالت چیست و کاربردهای آن کدامند؟

بازالت (Basalt) سنگی سیاه، سخت، آتشفشانی و دانه ریز است که به دلیل وجود سیلیس کم (52 درصد) در آن، یک سنگ قلیایی محسوب می شود. سنگ بازالت از دسته سنگهای آذرین بیرونی است که در نتیجه فعل و انفعالات آتشفشانی بصورت گدازه از دهانه کوه آتشفشان خارج شده و در مجاورت هوا خنک می شود و تبدیل به سنگ بازالت می گردد. این سنگ متخلخل است و جاذب گاز دی اکسید کربن نیز هست. این سنگ پس از گرانیت فراوان ترین سنگ آتشفشانی است. کاربردهای سنگ بازالت عبارتند از :

  • سنگ بازالت بصورت کوپ و فرآوری شده در کف پیاده روها و جدول خیابانها
  • بصورت ساییده یا چرمی برای نمای ساختمان
  • بصورت پشم سنگ در فیزیوتراپی بجای تشک برقی
  • بصورت الیاف بازالتی در صنعت
  • و …

خرید سنگ بازالت با تخفیف ویژه

ویژگی های سنگ بازالت ماکو

یکی از ویژگی های مهم سنگ بازالت نسبت به سنگ های.دیگر این است که بیش تر در زیر سطح زمین قرار دارد. بسیاری از مناطق در حاشیه اقیانوسی زمین به وسیله سنگ بازالت پوشیده شده است. سنگ بازالت ماکو دارای 2/9 سانتی متر مکعب چگالی می باشد، به همین خاطر است که دوام.و طول عمر بالایی داشته و در برابر حرارت بسیار مقاوم است، به گونه ای که از آن به عنوان.عایق حرارتی استفاده می شود.

موارد مورد استفاده از سنگ بازالت

می توان از بازالت به عنوان سنگ دانه در پروژه های ساختمانی استفاده کرد. بازالت خرد شده می تواند در بتن، جاده سازی، آسفالت، راه آهن و بسیاری از مکان های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. گاهاً در برش سنگ های بازالت به عنوان کاشی کف، بناهای تاریخی و هرجای دیگر به کار می رود.

مراحل تشکیل سنگ بازالت

همان طور که در توضیحات بالا اشاره شد، بازالت یک نوع سنگ آذرین بیرونی می باشد.که از سرد و متبلور شدن ماگما به وجود می آید. بعضی مواقع امکان دارد.رنگ های قرمز و نارنجی بر روی سنگ بازالت دیده شود که این امر از زنگ زدگی آهن بر روی بازالت صورت گرفته است. از سنگ بازالت می توان در ساخت و تولید محصولات زیادی استفاده کرد که می توان.از جمله به رشته های الیاف بازالت، میلگرد بازالت و پارچه های بازالتی اشاره نمود.

کاربرد الیاف سنگ بازالت ماکو

یک ماده غیرفلزی متشکل از الیاف بسیار ریز بازالت که از عملکرد بالایی برخوردار است. ترکیب سازنده آن از مواد معدنی پلاژیوکلاز، الیوین و پیروکسن می باشد. سه نوع روش برای تولید الیاف بازالت شناخته می شوند که عبارتند از:

  • دمیدن گریزاز مرکز
  • چند غلتکی گریز از مرکز
  • دمیدن قالب

امروزه در معماری مدرن از الیاف بازالت به دلیل مقاومت بالای آن ها در برابر حرارت و آتش سوزی، استفاده های بسیاری می شود.

مطلب پیشنهادی: سنگ بازالت برای کانتر آشپزخانه

خرید سنگ بازالت استفاده در حیاط

کمبود سیلیس در سنگ بازالت

کم بودن میزان سیلیس باعث می‌شود تا بازالت گرانروی کمی داشته‌ باشد و به همین دلیل گدازه‌های بازالتی بر روی زمین می‌توانند سطحی تا حدود بیست کیلومتر را بپوشاند. فراوانترین کانی‌های سازندهٔ این سنگ عبارتند از الیوین، پیروکسن و پلاژیوکلاز.

دسته بندی سنگ های بازالت

بازالت های موجود در بازار به چند دسته تقسیم می شوند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • بازالت سابیده: در معابر و خیابان ها به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بازالت چرمی: شکل ظاهری آن مثل چرم است و کاربردی همانند بازالت سابیده دارد.
  • بازالت تایل : در نمای ساختمان و کف از آن ها استفاده می شود و به صورت کاشی به فروش می رسند.
  • کوبیک بازالت: دارای شکل مکعبی است و برای تزئین به کار می روند.

قیمت خرید سنگ بازالت

قیمت خرید سنگ بازالت به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از آن جمله می توان به ابعاد، ضخامت، روش فرآوری، متراژ، معدنی که سنگ از آن استخراج شده، روش استخراج سنگ، نحوه حمل و نقل و … اشاره کرد . هر چه بازالت ضخامت بیشتری داشته باشد، اندازه بزرگتری داشته باشد، کیفیت فرآوری بالاتری داشته باشد و از نظر درجه بندی کیفیت بهتری داشته باشد قیمت خرید سنگ بازالت بیشتر خواهد شد. این قیمت در مناطق مختلف کشور به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. مثلا بعضی رنگها در این سنگها قیمت بالاتری دارند و یا برخی سنگ ها در مناطقی کمیاب ترند و قیمت بالاتری دارند.

انواع روش های فرآوری سنگ بازالت

  • کوپ: همان سنگ خام یا بلوک است که بلافاصله پس از استخراج از معدن به دست مشتری میرسد. این سنگها معمولا مکعب شکل هستند که با اره های زنجیری برش می خورند و برای فروش ارسال می شوند. صادرات سنگ بازالت معمولا به این صورت هم انجام می شود ولی اگر این سنگها در کشور فرآوری شوند و سپس صادر شوند ارزآوری بیشتری برای کشور خواهند داشت.
  • اسلب بازالت: اسلب از برش سنگ کوپ در کارخانه فرآوری بدست میاید که علاوه بر زیبایی باعث استحکام و عمر بیشتر سنگ می شود.
  • تایل: به صورت کاشی در ابعاد کوچکتر برش می خورد و به منظور پوشش دیوارها، نماها و کف ساختمانها بکار میرود.
  • سابیده: از این سنگ اغلب در کفپوش معابر، محوطه ها و خیابانها به کار می روند.
  • کوبیک بازالت: این نوع بصورت مکعب در اندازه های کوچک و بصورت تزئینی در بخش های مختلف ساختمان بکار میرود.
  • الیاف بازالت: در صنعت کشتی سازی استفاده می شود.
  • پشم سنگ: از آن بعنوان عایق حرارتی و صوتی در ساختمان ها به کار می رود.

خرید سنگ بازالت مزایای سنگ بازالت

خرید سنگ بازالت برای نمای ساختمان

نمای ساختمان اولین چیزی است که از یک بنا به چشم می‌خورد و سبک و سلیقه سازنده را به معرض دید عموم می‌گذارد. علاوه بر زیبایی ظاهر نمای ساختمان، متریال استفاده شده در آن نیز باید باکیفیت باشد و به مرور زمان زیبایی و کیفیت خود را از دست ندهد. یکی از سنگهایی که برای نمای ساختمان به کار می‌رود سنگ بازالت است. سنگ بازالت در طیف رنگی خاکستری در طبیعت یافت می‌شود که می‌تواند کمی روشن‌تر یا تیره‌تر باشد. برای خرید سنگ بازالت باکیفیت باید از فروشنده معتبر نسبت به خرید اقدام کرد.

خرید سنگ بازالت برای سرویس بهداشتی و حمام

یکی از ویژگی‌های مهم سنگ بازالت که آن را مناسب محیط‌های مرطوبی همچون سرویس بهداشتی، حمام و استخر می‌کند لغزنده نبودن آن است. همچنین در سبک‌های مدرن و مینیمال استفاده از متریال با رنگ و طرح ساده و ترجیحا با رنگهای خنثی نظیر خاکستری بیشتر دیده می‌شود . این ویژگی در سنگ بازالت وجود دارد و این سنگ توسط معماران داخلی سبک مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد . سنگ بازالت با کیفیت‌های گوناگونی در بازار موجود می‌باشد و میزان تخلخل، ناخالصی‌ها و … در آن متفاوت است. برای خرید سنگ باکیفیت توصیه می‌شود که از منبع معتبری نسبت به خرید آن اقدام کنید.

خرید سنگ بازالت برای آشپزخانه

امروزه در آشپزخانه‌ها وجود کانتر و سینک از جنس سنگ یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود چرا که کانترهای سنگی گران قیمت هستند و در برابر ضربه، فشار، سائیدگی، خراش و … مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. علاوه بر کانترتاپ و سینک از سنگ بازالت در بین کابینتها، کف و دیوارها هم استفاده می‌شود.

تمیز کردن سنگ بازالت بسیار ساده است و تنها با یک ماده شوینده معمولی یا یک دستمال نمدار می‌توان به این کار اقدام کرد. هرچه سنگ بازالت متراکم‌تر باشد رنگ آن تیره‌تر است و مقاومت بالاتری دارد. برای خرید سنگ بازالت باید اطلاعاتی داشته باشید که تنها یک فروشنده منصف و حرفه‌ای این اطلاعات را به شما ارائه می‌دهد. شرکت سنگ بازالت ماکو با سالها تجربه در زمینه استخراج و فرآوری سنگ بازالت آماده ارائه بهترین سنگ‌ها از نوع بازالت، گرانیت، تراورتن، آندزیت و … به شما عزیزان می‌باشد.

خرید سنگ بازالت منشاء سنگ بازالت

خرید سنگ بازالت برای پله و راه پله

همانطور که اشاره شد سنگ بازالت بافتی غیرصیقلی دارد که امکان سرخوردن را به صفر می‌رساند. همچنین نوعی از فرآوری سنگ بصورت برش شیاری، بوش همر و … روی سنگهای بازالت انجام می‌شود که سطح آن را زبرتر می‌کند تا برای مکانهایی نظیر پله‌ها، سنگفرش‌ها، رمپ پارکینگ و … مناسب‌تر شود. از سنگ بازالت علاوه بر پله در دیوار راه پله‌ها هم می‌توان استفاده کرد. قیمت سنگ بازالت در مقایسه با سایر سنگها مقرون به صرفه‌تر است و این موضوع در مقیاس بیشتر و ساختمان‌های بزرگ بیشتر به چشم می‌آید.

خرید سنگ بازالت برای تراس و پاسیو

در ساختمان‌های امروزی اهمیت تراس و پاسیو بیش از پیش احساس می‌شود چرا که این مکانها به منزله مکانی دنج برای استراحت و هواخوری محسوب می‌شوند. تراسها و پاسیوها اغلب با سنگ، چوب و گیاهان طبیعی تزئین می‌شود. سنگ بازالت یکی از سنگهای جذاب برای تزئین پاسیو و تراس است. یکی از دلایل این جذابیت طبیعی بودن ظاهر سنگ بازالت، ضدآب بودن و مقاوم بودن آن است. اگر برای خرید سنگ بازالت جهت پاسیو و تراس خود نیاز به دریافت مشاوره دارید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

خرید سنگ بازالت برای حیاط و رمپ پارکینگ

آپارتمان‌های امروزی که تعداد واحدهای زیادی دارند معمولا یک حیاط بزرگ و دو یا سه طبقه پارکینگ زیرزمینی دارند. کف حیاط این دسته از ساختمان‌ها به دلیل رفت و آمد زیاد افراد و خودروها معمولا در معرض سائیدگی زیادی قرار دارد. استفاده از سنگ مناسب در کف حیاط و رمپ پارکینگ در حفظ کیفیت و زیبایی آن در طی سالهای آینده نقش موثری دارد. سنگ بازالت به دلیل مقاومت فشاری بالایی که دارد یکی از گزینه‌های مطلوب در این زمینه می‌باشد.

سنگ بازالت در برابر تابش آفتاب و بارش باران نیز مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد و از سوی دیگر امکان سر خوردن روی آن بسیار ضعیف است. در رمپ پارکینگ نیز معمولا از سنگ بازالت شیاری استفاده می‌شود که امکان سرخوردن خودرو روی آن به صفر برسد. سنگی برای حیاط و پارکینگ مناسب است که تخلخل کمتری داشته باشد و در برابر نفوذ آب مقاوم باشد چرا که حیاط خانه در معرض بارش باران یا شستشوی با آب قرار می‌گیرد و در صورت نفوذ آب به سطح زیرین امکان آسیب به سقف پارکینگ زیرزمینی زیاد است.

خرید سنگ بازالت از درب معدن

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را جهت خرید سنگ بازالت برای مکانهای مختلفی همچون آشپزخانه، نمای ساختمان، سرویس بهداشتی و حمام، حیاط و پارکینگ و … راهنمایی کنیم. اگر سوالی در زمینه خرید سنگ بازالت دارید و یا نیاز به راهنمای خرید سنگ بازالت در مکانهای دیگر ساختمان دارید می‌توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

شرایط و نحوه خرید سنگ بازالت ماکو

سنگ های بازالت به دلیل به صرفه بودن قیمت و همچنین چسبندگی خوب آن ها نسبت به بقیه مصالح ساختمانی، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون، مقاوم در برابر حریق گزینه ی مناسبی برای خرید می باشند. اگر قصد خرید سنگ بازالت را دارید، باید در نظر بگیرید که از آن ها برای کدام یک از بخش های ساختمان استفاده می کنند.

مجتمع معادن و سنگ برهای سنگ ماکو تولید کننده سنگ بازالت

اگر به دنبال این نوع سنگ با کیفیت بالا هستید، شرکت سنگ بازالت ماکو با دارا بودن مهم ترین معادن غنی گرانیت بازالتی کشور به ارائه خدمات به تمام نقاط کشور می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *