سنگ بازالت ماکو, مقالات

قیمت سنگ بازالت شیاردار

سنگ بازالت شیار خورده - بازالت ماکو

سنگ بازالت به دلیل وجود کانی های تشکیل دهنده نوعی سنگ سخت و متراکم است و به فراوانی در دسترس می باشد. این سنگ از دیرباز در کشور ما به اشکال مختلف استفاده می شد . امروزه نیز رنگ طوسی سنگ بازالت به دلیل خنثی بودن در دکوراسیون های مدرن کنونی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

یکی از انواع فرآوری های بازالت ، سنگ بازالت شیاردار است که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید . جهت سفارش و آگاهی از قیمت سنگ بازالت شیاردار و یا انواع دیگر سنگ بازالت می توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید .

سنگ بازالت شیاردار چیست؟

سنگ بازالت زمینه ای طوسی رنگ از تیره تا روشن دارد و همچنین حفره هایی روی سطح این سنگ دیده می شود . این سنگ بصورت کوپ از معادن استخراج شده و به کارخانجات فرآوری سنگ ارسال می شود .

در کارخانه فرآوری سنگ با اره های بزرگ و مخصوص سنگها برش خورده و به شکل اسلب ، تایل و … در اندازه ها و قطرهای مشخص بریده می شوند و برای مصرف به واحدهای فروش این سنگها ارسال می شود.

سنگ بازالت شیاردار هم به همین روش تولید می شود با این تفاوت که بعد از برش ساب نمی خورد و خطوطی روی آن با فواصل مشخص ایجاد می شود. فاصله بین این خطوط به متصدی این کار بستگی دارد و می تواند خطوط را به هم نزدیکتر یا دورتر ایجاد کند.

بعد از اینکه این کار تمام شد یک کارگر ماهر با قلم و چکش روی سنگ شکستگی های نامنظمی ایجاد می کند تا حالتی طبیعی تر به آن بدهد و زیبایی آن را بیشتر کند که به این نوع سنگ کات بروکن میگویند .

بهترین سنگ بازالت شیاری

سنگ بازالت شیاردار یکی از بهترین سنگ های معدن استان آذربایجان غربی می باشد که بهترین سنگ در مقابل سرما و یخبندان می باشد. این سنگ در مقابل تغییرات آب و هوایی استقامت خوبی از خود نشان می دهد و همواره بدون تغییر رنگ باقی می ماند و به علت رنگ طوسی یکی از گزینه های مطرح طراحان در ساخت ویلاها و نمای ساختمان می باشد.

شرکت سنگ بازالت ماکو که دارای معادن بزرگ سنگ بازالت در این منطقه است عرضه کننده بهترین نوع سنگ بازالت شیاردار در کشور می باشد . این شرکت همچنین دارای کارخانجات فرآوری و برش سنگ می باشد که این به معنی حذف واسطه ها در ارسال سنگ به مشتریان محترم در سرتاسر کشور می باشد.

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ آتشفشانی از استخراج تا فروش 

سنگ بازالت شیار خورده - سیاه

قیمت سنگ بازالت شیاردار

قیمت سنگ بازالت شیاردار برحسب مترمربع محاسبه می شود. عواملی نظیر ضخامت سنگ ، ابعاد سنگ ، فاصله خطوط ، تعداد خطوط ایجاد شده ، میزان تیشه خوردگی سنگ و رنگ زمینه سنگ در تعیین قیمت آن موثرند .

از آنجا که سنگ بازالت یکدست و طوسی رنگ است و بادوام و محکم نیز هست بعد از شیارخوردگی بسیار زیبا و چشم نواز است که از آن برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی، دیوارپوش ، قرنیز ، آب نما و مصنوعات دکوراتیوی استفاده میشود.

برای اطلاع از قیمت سنگ بازالت شیاردار می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و ضمن اعلام مشخصات سنگ مورد نیاز خود از قیمت دقیق مطلع شوید .

انواع فرآوری سنگ بازالت شیاردار

فرآوری سنگها با روشهای گوناگونی انجام می شود و اهداف متفاوتی هم دارد. مثلا بعضی سنگها بصورت لغزنده و صیقلی فرآوری می شوند که برای دیوارپوش بیشتر استفاده می شوند و برای کفپوش اصلا مناسب نیستند زیرا احتمال سر خوردن روی آن زیاد است.

مضرس کردن سنگ بازالت

در لغت مضرس یعنی در چیزی ایجاد سختی کردن . در روش در فرآوری روشی است که در آن با ایجاد طرح و سختی روی سنگ از سر بودن آن می کاهند. این روش روی مرمریت یا تراورتن بیشتر انجام می شود.

یکی از راههای مضرس کردن سندبلاست می باشد که در این روش سطح روی سنگ با پمپ باد و ماسه برش خورده و طرح روی آن ایجاد می شود. این کار اغلب برای زیاد کردن اصطکاک سنگ و زبر کردن سنگ به کار می رود. این روش برای سنگهای کفپوش بیشتر استفاده می شود و با این کار از لغزنده بودن آن میتوان جلوگیری کرد.

فلیم کردن سنگ بازالت

در زبان انگلیسی فلیم (Flame) بمعنای شعله است. در این روش با حرارت بالای آتش و شعله آن سطح سنگ سوزانده می شود که این کار هم مثل روش مضرس کردن موجب افزایش اصطکاک و زبری سنگ می شود . از این سنگهای فلیم شده در نقاط شیب دار هم استفاده می شود. این روش توسط دست یا ماشین انجام می شود .

شیاردار کردن سنگ بازالت

در این روش با ایجاد شیار روی سنگ موجب اصطکاک بیشتر آن می شوند. علاوه بر افزایش اصطکاک این روش موجب زیبایی بیشتر سنگ می شود . سنگ بازالت شیاردار اغلب برای پارکینگ ها استفاده می شود که ممکن است در اثر بارش برف و باران لغزنده باشند.

شیاردار کردن سنگ هم بصورت دستی و هم با دستگاههای شیارزن انجام میگردد. دستگاه شیارزن تیغه هایی دارد که در هنگام روشن شدن در جهت عقربه ساعت چرخش می کنند تا به راحتی روی سنگ حرکت کند.

این دستگاه به آرامی و بدون اینکه فشار بالایی روی سنگ وارد کند روی سنگ حرکت کرده و شیارهای لازم را ایجاد کند. عمق و پهنای شیارها قابلیت تنظیم را دارند.

آیا فلیم کردن سنگ بازالت موجب آسیب به سنگ میشود؟

فلیم کردن مشکلی برای سنگ ایجاد نمی کند زیرا زمان و فاصله وارد کردن شعله با دستگاه قابل تنظیم است ولی در روش دستی باید فاصله و میزان استاندارد حرارت توسط خود متصدی این کار رعایت شود تا به سنگ آسیبی نرسد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله قیمت سنگ بازالت را از دست ندهید. 

سنگ بازالت شیار خورده - سفید

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع سنگ نمای ساختمان و ویژگی های آنها را مطالعه نمایید. 

خرید سنگ بازالت شیاردار از شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت ماکو از بهترین انواع سنگ بازالت ایران می باشد که در کشور تولید می شود . این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما و تغییرات هوایی دارد و به همین دلیل در همه مناطق ایران قابل استفاده است. همچنین به دلیل وجود شیارهای فراوان در این سنگ قابلیت چسبندگی بالایی به ملات دارد.

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *