مقالات

سنگ اسلب بازالت چیست؟

سنگ اسلب بازالت

استفاده از سنگ ها از زمان های قدیم رواج داشته و در ساخت بناها و اشیای سنگی کاربرد فراوانی داشته است. سنگ های طبیعی اغلب دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند.و تاثیر بسزایی در زیبایی نمای ساختمان دارند. سنگ اسلب بازالت از انواع سنگ هایی است.که به دلیل اعمال فرآیند برش کاری بر روی آن زیبایی خاصی دارد.

سنگ اسلب بازالت ورقه های بزرگ از سنگ بازالت است که توسط دستگاههای مخصوص اره می شود. سنگهای ساختمانی از معادن با اندازه های خیلی بزرگ استخراج میشوند که به آنها کوپ می گویند.

سنگهای کوپ برای برش و فرآوری به کارخانجات سنگبری و فرآوری ارسال می شوند. در روش اسلب کوپ یا سنگ خام بصورت حرکت رفت و برگشت و با تیغه مخصوص بصورت ورقه ورقه برش می خورد.

ابعاد سنگ اسلب بازالت به ابعاد سنگ کوپ که از معدن استخراج شده بستگی دارد اما معمولا ابعاد این برشها از عرض 80 سانتی متر به بالا است. در این مقاله سعی داریم بیشتر با سنگ اسلب بازالت آشنا شویم پس تا پایان مطلب با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید .

برای سفارش انواع سنگ اسلب بازالت می توانید محصولات ما را مشاهده و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

سنگ اسلب بازالت چیست؟

سنگ های ساختمانی تولید شده از سنگ خام استخراج شده از معدن با ابعاد بزرگ (کوپ) را اسلب گویند . ابعاد اسلب ها معمولا بزرگتر از 120 * 220 سانتیمتر است. همه سنگ ها از جمله مرمر ، تراورتن ، گرانیت ، مرمریت و بازالت را میتوان بصورت اسلب درآورد. بازالت سنگی تیره رنگ و آذرین است و از نگاه ساختار بسیار مستحکم و مقاوم می باشد.و به همین دلیل در صنعت ساختمان کاربرد های فراوانی دارد.

از آنجا که سنگ هایی که از معدن استخراج می شوند بی شکل و ناهموار هستند ، باید برای استفاده مورد فرآوری و برش قرار گیرند . اسلب کردن فرآیندی است که در آن کوپ سنگ بازالت که نوع خام آن است به شکل ورقه های نازک برش می خورد .

فرآوری اسلب اغلب بر روی انواع سنگ های بازالت ، گرانیت ، تراورتن و غیره اعمال می شود. به همین دلیل اکثر معماران و طراحان می توانند از این سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنند.

اسلب کردن در مورد اغلب سنگها انجام می شود ولی سنگ اسلب بازالت ویژگی های منحصربفردی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شما می توانید از سنگ اسلب بازالت در فضاهای مختلف ساختمان مانند دیواره های ساختمان ، دکوراسیون تالارها ، سرویس بهداشتی و حمام ، سنگفرش ساختمان و غیره استفاده کنید و جلوه زیباتری را ایجاد کنید. چنانچه قصد خرید سنگ اسلب بازالت را در مقادیر کلی و جزئی دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

استخراج سنگ کوپ و تهیه اسلب بازالت

در اولین مرحله استخراج سنگ، اندازه های بزرگی از سنگ ها که اصطلاحا به آن کوپ می گویند.از معادن استخراج می گردند . این سنگ ها به دلیل اندازه بزرگ مستقیما قابل استفاده نیستند و باید فرآوری یا برش سنگ بر روی آن اعمال شود. سنگ های بازالت نیز عموما در اندازه های بسیار بزرگی استخراج می شوند . به همین دلیل از تیغه های مخصوصی برای برش آن ها به صورت ورق استفاده می کنند.

پس از استخراج سنگ بازالت ، توسط دستگاه های پیشرفته ای عمل برش سنگ آغاز می شود.و در این هنگام ممکن است.فرآیند صیقل کاری، رگه گیری و اپوکسی کاری نیز بر روی سنگ انجام شود.

ویژگی های سنگ اسلب بازالت

روش جدید فرآوری و برش سنگهای ساختمانی مثل اسلب نسبت به روش های قدیمی تر بجز افزایش جذابیت و زیبایی سنگ به طرز ملموسی باعث افزایش طول عمر و استحکام سنگ می شوند .

در این روش چون از دستگاههای مدرن و پیشرفته و باکیفیت استفاده می شود و برش ، ساب ، کالیبراسیون و صیقل کاری سنگ انجام می شود و با توجه به این که عملیات نصب توری و اپوکسی کاری در پشت ورق اسلب صورت میگیرد امکان خرد شدن، ترک خوردن و شکستگی سنگ به حداقل می رسد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله سنگ اسپراخون را از دست ندهید. 

سنگ اسلب بازالت - خرید سنگ اسلب

سنگ اسلب بوک مچ و فورمچ چیست؟

بوک مچ دو بخش اسلب روبروی هم مانند کتاب باز شده است که به همین سبب به آن بوک مچ (Book Matching) می گویند ولی در صورتیکه این الگو 4 تایی باشد فورمچ (four Matching) نام دارد.

رگه ها و خطوطی بصورت طبیعی در سنگ اسلب وجود دارد که وقتی بصورت متقارن روبروی هم قرار می گیرند الگوهای زیبایی را خلق می کنند. از بوک مچ و فورمچ در دیوار TV Wall و همچنین دیوار لابی ها ، سالن پذیرایی و هتل ها استفاده می شود.

اگر اولین ورقه اسلب بریده شده از سنگ بازالت یا سایر سنگها از یکطرف ساب زده بشود ورقه ای اکه قرار است روبروی آن قرار بگیرد بدلیل رعایت تقارن باید از طرف پشت و خلاف سنگ قبلی ساب بخورد.

اگر 2 ورق تشکیل یک قاب بدهند بوک مچ و چنانچه 4 ورق سنگ اسلب بازالت تشکیل یک قاب بدهند فورمچ است.

مزایای کاربرد سنگ اسلب بازالت

  • عدم یکنواختی محیط
  • سهولت اجرا و نصب
  • مقاومت نسبت به رطوبت
  • افزایش استحکام سنگ
  • حمل و نقل آسان
  • حذف ضایعات و پرتی های سنگ
  • برش سنگ با دقت زیاد
  • افزایش زیبایی سنگ
  • قیمت مناسب
  • رنگ خنثی و همیشه مد
  • قابلیت استفاده در همه سبک های دکوراسیونی

کاربردهای سنگ اسلب بازالت

  1. سنگفرش کف پذیرایی و هال
  2. استفاده در فضای داخلی ساختمان
  3. سنگفرش کف لابی
  4. استفاده در دیواره های لابی
  5. استفاده در سالن های ورودی
  6. استفاده در ورودی ساختمان
  7. استفاده در دیواره های داخلی ساختمان
  8. استفاده در دیواره آسانسور
  9. استفاده در دیواره شومینه
  10. استفاده در دیوارهای آشپزخانه
  11. استفاده در کابینت و کانتر آشپزخانه
  12. بعنوان میز ناهارخوری
  13. استفاده در دیواره های استخر
  14. استفاده برای فضای پشت تلویزیون یا TV Wall
  15. استفاده در فروشگاههای لوکس
  16. استفاده در مراکز تجاری
  17. استفاده در دکوراسیون فروشگاههای مدرن
  18. استفاده در دکوراسیون هتلها و تالارهای مجلل
  19. کانتر و پیشخوان مراکز تجاری و عمومی
  20. حمامهای لوکس و مستر
  21. سرویسهای بهداشتی لوکس
  22. سالن های همایش و اجلاس

پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگیهای سنگ بازالت ماکو را مطالعه نمایید.

سنگ اسلب بازالت - سنگ بازالت ماکو

عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب بازالت

  • قواره و اندازه کوپ سنگ برای برش سنگ اسلب
  • ماهیت و نوع سنگ موردنظر
  • هزینه های خرید کوپ و یا استخراج آن
  • درجه بندی و سورت سنگ
  • فرآوری و روش برش
  • هزینه حمل و نقل
  • حداقل بودن رگه ها و پاک بودن سطح سنگ
  • شرایط اقتصادی و نوسان قیمت ارز در بازار
  • قابلیت ایجاد قابهای فورمچ و بوک مچ
  • و …

خرید سنگ اسلب بازالت با قیمت مناسب

برای اینکه از سنگ بازالت بهترین استفاده را کنید.و نمای زیباتری را به فضای داخلی و خارجی ساختمان بدهید ،.می توانید سنگ اسلب بازالت را انتخاب نمایید. فرآوری اسلب و تایل بر روی سنگ های بازالت استحکام و زیبایی منحصر به فردی را به سنگ می بخشد.

دلیل استفاده زیاد از سنگ اسلب در ساختمان ها

یکی از دلایل این کاربرد وسیع از اسلب بازالت در پروژه های تجاری ، اداری و مسکونی زیبایی و کیفیت خیره کننده این سنگها و قیمت مناسب آنهاست. امروزه استفاده از سنگ های با ابعاد بزرگتر یا سنگهای اسلب نسبت به سنگ هایی که ابعاد کوچک تری دارند بیشتر متداول است و باعث یکدستی در فضا می شود.

به همین خاطر طراحان فضای داخلی ساختمان ها برای اینکه ظاهر مدرن و لوکسی به ساخته خود بدهند از سنگ های اسلب با جلای زیاد و ظاهر جذاب استفاده می کنند که چشم هر بیننده ای را خیره کند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله قیمت سنگ شیاری بازالت را از دست ندهید. 

سنگ اسلب بازالت - مزایا

علت گران بودن سنگ اسلب

  • هزینه فرآوری بالاتر نسبت به سنگهای دیگر
  • فرآیند صیقل دادن و برش حساس تر و دشوارتر
  • قیمت کوپ (سنگ خام اولیه) نسبت به سنگ های بی شکل و کوچک سایز بالاتر است.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است.

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *